מתמודדים עם הטרגדיה בהר הרצל . מופיעים על הבמה. צילום: עדי ברמן.

מתמודדים עם הטרגדיה בהר הרצל

ביום העצמאות האחרון, הרגישו האמנים שעלו על הבימות בכל רחבי הארץ קצת פחות בטוחים, בעקבות קריסת גשר התאורה בהר הרצל בשבוע שעבר. לביטחונם של המופיעים: הוצבו בטונדות מתחת לגשרים

את אירועי יום העצמאות האחרון, עברו אנשי הבמות, ההגברה והתאורה בצל האירוע הטרגי בהר הרצל, בו נהרגה הקצינה סגן הילה בצלאלי, במהלך החזרות לטקס יום העצמאות בהר הרצל, כתוצאה מקריסת גשר התאורה שמחץ אותה למוות.

האמנים הרבים ביניהם: ילדי להקות המחול והזמר העירוניות וכן הזמרים המפורסמים, עלו על הבימות תחת משנה זהירות בעקבות האירוע האחרון. 

לדברי אחד הזמרים ששוחחנו איתו, והעדיף להיות בעילום שם, זה סיפר כי המנהל האישי שלו בדק לפני כל הופעה, את אישורי המהנדס לתקינות הבמות: "אחרי טרגדיה כזו, פתאום אתה מבין שגשרי התאורה שמעל הראש שלך לא רק מייצרים אווירה יפה על הבמה, אלא גם יכולים להרוג", לדבריו של הזמר המפורסם, במהלך המופע הוא הביט על הגשר לפחות עשר פעמים. 

בחלק מהערים החליטו להרגיע את עצמם וכן את האמנים, והציבו בטונדות קטנות במשקל כמה מאות קילוגרמים, בכל פינה של הגשר המרובע. כך למשל בתמונה שצולמה במודיעין רואים כיצד הציבו 4 בטונדות קטנות אליהן נקשרו הגשרים לביטחון מירבי, שמא הגשר לא ירעד וחס וחלילה יקרוס. 

 

 

 
הבטונדה שהוצבה במודיעין. צילום: הדר גרינברג
הבטונדה שהוצבה במודיעין. צילום: הדר גרינברג
 

 

 

גם הדי ג'יי אילון עומר, שדרג את ציוד התאורה שלו לקראת אירועי יום העצמאות: "החלטתי להחליף את גשר התאורה שלי לפני האירועים של יום העצמאות, הגשר הקודם היה כבר בן כמה שנים, וכדי להיות בטוח לחיי הרוקדים, החלטתי בעקבות האסון הנורא שקרה, לשדרג את הגשר ולרכוש חלקים חדשים לשם הביטחון האישי שלי ושל הבליינים". 

תגובות