אילת: "לצעירים בעיר אין מספיק מקומות בילוי". מערכת

אילת: "לצעירים בעיר אין מספיק מקומות בילוי"

אם חשבתם שלגור באילת זה מגניב, כי יש מלא מסיבות, אז טעיתם. לנוער האילתי מתחת לגיל 18, קשה מאוד למצוא מסיבות שלא בתקופת הקיץ או החגים. תלמיד תיכון: "או שמתחזים לבני 18+ או שעורכים מסיבות בהרים"

השעה כבר אחרי חצות, אבל הקולות לא מפסיקים להישמע מהרחוב שמתחת לבניין של כתבת "פרוגי" באילת. עשרות נערים ונערות אילתים לא הולכים לישון ומנצלים את השעות הקרירות של הלילה ומבלים יחד במקום היחיד שבו אפשר להתאסף ולשבת יחדיו - הפארקים הציבוריים של העיר.

המועדונים שבעיר מיועדים רק לבני 18 ומעלה, המתנ"ס לא פותח את שעריו בסופי השבוע והעירייה לא ממהרת לפתוח לבני הנוער מקום מסודר שיוכלו לבלות בו את הלילה או את היום.

"זה הכול משעמום", מסביר ל"פרוגי" תלמיד תיכון בעיר: "אין מקום מסודר שבו אנחנו יכולים לבלות, אז אנחנו יושבים בפארקים. נכון, יש מצב שאנחנו עושים רעש, אבל אי אפשר לצפות מאיתנו לשתוק כשאנחנו מבלים יחד."

בילויים במקומות אסורים

הנוער האילתי זועק כבר שנים על המחסור במקומות בילוי: הנוער, שרובו נולד באילת או עבר לאילת בגיל צעיר, כבר מיצה את האטרקציות הרבות שהעיר מציעה לתיירים ביניהן: הטיילת, עיר המלכים והמצפה תת ימי.

"כמה פעמים כבר אפשר ללכת לאותו המקום? כמה פעמים כבר אפשר לשבת באותה מסעדה ולאכול יחד? הנוער מחפש דברים חדשים. ובעיקר, הנוער מחפש מסיבות", סיפרה ל"פרוגי" תלמידת תיכון בעיר שציינה כי, "באילת לא דואגים למסיבות נוער מאורגנות. ניתן לספור על כף היד את מספר מסיבות הנוער שהעירייה דואגת לספק לבני הנוער בשנה האחרונה".

אבל יש מי שמחפש דרכים לערוך מסיבות לנוער – הנוער בעצמו. מסיבות אלו נערכות לרוב בשטח, על חוף הים או בהרים, הרחק מעיני סיירת ההורים (קבוצת הורים מתנדבים שעוקבים מקרוב אחרי בני הנוער בלילות - ל.ק.) והמשטרה. בני הנוער מוזמנים למסיבות אלו בשיטת "חבר מביא חבר".

האלכוהול במסיבות הללו זורם לכל עבר ובני הנוער חוזרים הביתה שיכורים. במסיבות אלה כזכור, כל אחד יכול להשתתף, לכן ניתן למצוא בין הבליינים גם נערים שטרם מלאו להם-18 ואף ילדים בני-15. 

מלבד מסיבות הנוער, קיימים גם המועדונים. מרבית המועדונים באילת מיועדים לבני 18 ומעלה, אך אם אתם מכירים שיטות טובות, תוכל לעבור את הסלקציה ולהיכנס למועדונים בטרם מלאו לכם-18. בני הנוער האילתים מצאו מספר שיטות להסתנן פנימה.

השיטה הנפוצה ביותר היא להשתמש בתעודה המזהה של חבריהם בני ה-18 או של אחיהם הגדולים: "אנחנו מגיעים לפתח המועדון, נותנים לחברים בני ה-18 לעבור את הסלקציה ראשונים ואחר כך מחכים שהתעודה המזהה תועבר אחורה, אלינו", מספר תלמיד תיכון בעיר.

הסלקטורים לא תמיד שמים לב לתמונה שבתעודה, כי חשוך וכך נוצר המצב שבו מועדון המיועד לבני 18+ מאוכלס בהרבה מאד בני נוער צעירים שעוד לא הגיעו לגיל המיוחל.

אך לצד כל השיטות להתמודד עם השיעמום, יש להדגיש כי לא כל בני הנוער באילת מרעישים בפארקים, מבלים במסיבות חוף פרועות או מסתננים למועדונים. בני נוער רבים מחפשים דרכים אחרות ליהנות.

תגובות