פייסבוק: הרשת החברתית האהובה על הגנבים. מערכת

פייסבוק: הרשת החברתית האהובה על הגנבים

למערכת "פרוגי" הגיעו דיווחים על בתים שנפרצו בעקבות סטאטוסים שפירסמו בעליהם. השיטה: הגנבים עוקבים אחרי דיווחי בעלי הבתים שיוצאים לטיול מחוץ לעיר. אז איך מונעים את הפריצה הבאה?

העלתם סטאטוס בפייסבוק בו ציינתם את העובדה כי אתם בטיול משפחתי בים המלח? יש סיכוי סביר שברגע זה גנב מחפש את כתובת המגורים שלכם ומתכנן את הפריצה לביתכם. 

מתמודדים עם ההאקרים שמנסים לפרוץ לנו לחשבון הפייסבוק

אם נדמה לכם כי מדובר בסיפור דמיוני, אז אתם טועים. כיום, כל אדם שמבין דבר או שניים במחשבים יכול לגלות את כל המידע עלינו בפייסבוק גם אם הוא לא בחברים שלנו.

ותתפלאו, יש גולשים שמנצלים את זה לדברים הרבה יותר גרועים ממה שאתם רק חושבים. כך למשל, נפרצו בתים רבים לאחרונה לאחר שבעלי הבתים דיווחו בפרופיל הפייסבוק שלהם על חופשה משפחתית יחד עם צ'ק אין במקום החופשה. הגנבים שעקבו אחרי פרופיל הפייסבוק של בעלי הבית ניצלו את המידע הרגיש כדי לפרוץ לביתם, בזמן שבני הבית שוהים להם בחופשה המשפחתית.

לצד הפריצה לבתים, קיימת סכנת הדייג, בה מומחי רשת יודעים לדוג מכם את סיסמאות חשבון הפייסבוק, ובמידה והזנתם בו פרטי כרטיס אשראי, המידע יועבר במהירות ל"אנשים הרעים". 

אז איך נזהרים מהסכנות שברשתות החברתיות? 

כולנו מעלים תמונות לפייסבוק, מאפשרים לכולם לראות אותנו ובכנות - אין בעיה להשיג היום תמונות של כל אחד ואחת מאיתנו ואפילו לפרסם אותה ללא אישורנו. אבל אם כבר העלנו תמונה ראשית, חשוב מאוד שהיא תהיה תמונה לא הכי ברורה מבחינת מיקום הצילום. שלא יהיו בה יותר מידי פרטים על מקום מגוריכם כמו מיקום החדר שלכם, דלת הכניסה, היציאה לחצר וכו'. 

חשוב מאוד להקפיד שלא לרשום מידע מיותר בפרטים האישיים כמו בית ספר בו אתם לומדים, עיר מגורים, מספר פאלפון וחשוב מאוד להסתיר אפילו את האימייל שלכם. דגש נוסף הוא הצ'ק אין שכולנו עושים בכל מקום אליו אנחנו מגיעים. הצ'ק אין הוא מנת חלקם של הפורצים המיומנים. 

כתבת "פרוגי" מקווה מאוד שב"צ'ק אין" הבא שלכם - תרשמו "איפשהו ונהנים" בלי יותר מדי פרטים. 

תגובות