המחאה כנגד התוכנית "ארץ נהדרת" ממשיכה. הילה בצלאלי ז"ל. צילום: פייסבוק

המחאה כנגד התוכנית "ארץ נהדרת" ממשיכה

המחאה כנגד הפקת התוכנית "ארץ נהדרת", בעקבות המערכון שפגע בזכרה של הקצינה שנהרגה בהר הרצל ממשיכה לעורר הדים. מארגנת המחאה ל"פרוגי": "אנחנו דורשים שההפקה תתנצל בפני המשפחה בשידור חי"

המחאה נגד הפקת התוכנית "ארץ נהדרת" ממשיכה לעורר הדים ברחבי הרשת החברתית "פייסבוק". 

"עשו מהאסון בהר הרצל בדיחה אחת גדולה" - חבריה של הקצינה שנהרגה

כזכור, המחאה נולדה לאחר שמערכון בתוכנית ששודרה ביום ב' השבוע, ביקר את מותה של הקצינה הילה בצלאלי ז"ל, שנספתה באסון שהתרחש בהר הרצל לפני כשבועיים, כשגשר התאורה קרס על ראשיהם של עשרות חיילים שהתאמנו ברחבת המסדרים לקראת טקס המעבר של יום העצמאות. 

יוזמת המחאה, אלינור נועם (26) מקרית אתא, סיפרה ל"פרוגי" כי עד כה הצטרפו לקבוצת המחאה ברשת החברתית "פייסבוק", למעלה מאלף ושלוש מאות גולשים מכל רחבי הארץ, שקוראים להחרים את התוכנית שביזתה את כבודה של הקצינה המנוחה.  

על הרעיון ליזום את המחאה מגלה נועם: "כשראיתי את זה בשעה 1 לפנות בוקר בהקלטה, הזדעזעתי וצעקתי לבעלי שיבוא לראות את הדבר המשפיל הזה. אחותי נהרגה בתאונת דרכים ובאותו השבוע קראתי את כל הטוקבקים המשפילים של 'היא הייתה שיכורה', 'מי נותן לבחורה לנהוג' וזה פגע בי".

"אני מצטערת, אבל אם בעבר צחקו בארץ נהדרת על גלעד שליט והיום צוחקים על חיילת שנהרגה, אז מה יהיה בהמשך? יצחקו על חולי סרטן?", היא כועסת.

עוד סיפרה ל"פרוגי" כי בסוף השבוע בכוונתה לשלוח מכתב לשר התקשורת, משרד התקשורת ולמייל האדום של "ארץ נהדרת", בו תועלה דרישה לכך שהפקת התוכנית תתנצל בשידור חי בפני משפחת בצלאלי, עוד לפני השידור הבא של התוכנית ביום שני. 

"אסור לחכות ליום שני", היא אומרת ומוסיפה: "הכאב כעת עצום וחייבים להתנצל תכף ומיד". בקבוצת הפייסבוק הגיבו חבריה של בצלאלי ז"ל וכן דגלנים שהשתתפו עימה בחזרות לטקס המסורתי. כולם טענו כי המערכון היה פוגעני ומעליב ולא במקום. 

 

 
פורטל חדשות הצעירים
פורטל חדשות הצעירים "פרוגי" היחידי שסיקר את המחאה באינטרנט. 
 

 

לדבריה של נועם, כעס נוסף היא מפנה כלפי כלי התקשורת בישראל שלא ביקרו את התוכנית וסיקרו את המחאה שצמחה ברשת פרט לפורטל החדשות "פרוגי" ותוכניתו של רפי רשף בערוץ 10.

אמה של בצלאלי, סיגלית, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה את הדברים הבאים: "חברי ארץ נהדרת, עורכים מפיקים, שחקנים כל צוות התוכנית. אנו מזועזעים!!! מהתכנית ששודרה אמש. מאז האסון שפקד אותנו ואחרי שעם ישראל היה לצידנו התמלאנו בגאווה. אנו חושבים שהילה קיבלה בזכות ולא בחסד את הכבוד הראוי לה. ואנו חושבים שהסאטירה המאוד עלובה וממש לא מצחיקה נותנת גיבוי ועידוד לחפ-לפ במקום לזעזע את כולנו. האבדה יותר מדי גדולה ואין מקום לעשות צחוק מהמקרה".


הדברים שכתבה אמה של הקצינה שנהרגה בפייסבוק. צילום מסך.
הדברים שכתבה אמה של הקצינה שנהרגה בפייסבוק. צילום מסך.
 

"אתם צריכים להיות הצינור שמעביר לנו הצופים שלא יקרו מקרים כאלה בעתיד שאנשים יבינו שבשנת 2012 מקרים כאלה במדינת ישראל חד וחלק לא יהיו עוד ומי שאחראי למחדל ישלם את המחיר. אנו כל כך פגועים וכואבים ושום משואה שנדליק לא תשכיח מאיתנו את הילה שלנו האהובה".

"תדעו לכם שצפינו בכם כל המשפחה בכל תוכנית ולפעמים גם כמה פעמים, איזה ריטיינג שלא יהיה לכם את משפחת בצלאלי הפסדתם! (ואנו בטוחים שהפסדתם עוד רבים אחרינו)מקווים שאף אחד מכם לא יאבד ילד או ילדה ומישהו יעשה צחוק מהמקרה. אתם עלובי נפש! ירון וסיגלית בצלאלי".

החברים מארגנים ערב הנצחה לזכרה של הילה

בתוך כך, ל"פרוגי" נודע כי חבריה של הקצינה, פועלים לארגן מופע התרמה לזכרה באתר מופעים מרכזי בארץ, כשכל הכנסות המופע יהיו תרומה לעמותה שחבריה יבחרו להנציח דרכה את שמה של הילה בצלאלי ז"ל. 

תגובות