מיוחד: מה הצעירים בגרמניה חושבים על השואה. בני נוער יהודים וגרמנים. צילום: דוברות שוהם

מיוחד: מה הצעירים בגרמניה חושבים על השואה

כתב "פרוגי" שהשתתף במשלחת חילופי נוער בגרמניה, החליט לנפץ את המיתוסים של כולם על הנוער הגרמני שדוגל בנאציזם, ופגש שני צעירים מגרמניה לראיון על שואת העם היהודי

אז מה הנוער הגרמני חושב על השואה? כתב "פרוגי" שהכיר חברים נוצרים המתגוררים בגרמניה, במסגרת משלחת חילופי נוער ישראלי - גרמני, החליט לשים סוף לסטראוטיפ של הצעירים בישראל על בני הנוער הגרמנים.

הקואלה הפך להיות בעל חיים נדיר באוסטרליה

לצורך העניין ערך כתב האתר ראיון ב-SKYPE עם חבריו הגרמנים מהמשלחת: פיליפ ולינה בני ה-16, כדי לבדוק מה הם חושבים על השואה, מה הם היו עושים בתקופה ההיא לו היו יכולים לחזור בזמן ועד כמה לומדים על השואה במוסדות החינוך הגרמנים?

מה אתם חושבים על גרמניה הנאצית?

פיליפ: "גם היום בגרמניה יש ניאו נאצים ואני שונא אותם, לדעתי הנאציזם היא תופעה של טיפשות".

לינה: "אני באמת מתקשה להאמין שהיו כל כך הרבה אנשים שחשבו שמה שהם עשו היו נכון, אני לא מבינה למה הם חשבו ככה. זה כל כך טיפשי להחליט להרוג אנשים לפי הדת שלהם או לפי איך שהם נראים".

אם הייתם חיים בגרמניה באותם השנים, מה הייתם עושים?

פיליפ:" זאת שאלה קשה מאחר ואני לא יכול לדמיין את החיים בזמן הזה אבל אני חושב שאולי הייתי מחביא כמה יהודים ועוזר להם". לינה מוסיפה: "כמובן שעכשיו אני רוצה לומר שהייתי עוזרת ליהודים. אבל אני לא יודעת אם הייתי יכולה לעזור להם באותו הזמן, מכיוון שאתה גדל עם הדעות של היטלר ועם מה שקורה מסביב ואתה גם מפחד וכנראה בגלל זה כל כך הרבה גרמנים לא עשו מעשה".

האם אתה מגנה את מה שהיטלר והנאצים עשו?

לינה: "מובן שכן, אני חושבת שהם התנהגו כמו מפלצות, הם עשו מעשים כל כך נוראים. אני חושבת שהיטלר הוא לא בן אדם, זה גורם לי להיות עצובה לחשוב מה אנשים מסוגלים לעשות".

האם אתם לומדים על שואת העם היהודי בבית ספר?

פיליפ: "בדרך כלל לומדים לעומק יותר בכיתה ט' אבל מסבירים לנו על השואה כבר מגיל צעיר", לינה ממשיכה: "אני חושבת שכבר בערך בכיתה ה' אנחנו מדברים על זה בשיעורים השונים: היסטוריה ושיעורי דת. כך שנזכור מה קרה ושדבר כזה לא יקרה פעם נוספת".

תגובות