תלמידים שרפו את חדר המורים בבית הספר. מערכת

תלמידים שרפו את חדר המורים בבית הספר

תלמידים שהחליטו ככל הנראה להתנקם במורים שלהם, הציתו את חדר המורים בתיכון מכבים רעות וגרמו לנזק רב. ראש עיריית מודיעין: "מי שמרשה לעצמו לגרום לחבלה ושריפה בחדר מורים, בעתיד עשוי לפגוע בחיי אדם"

שריפה פרצה בחדר המורים של תיכון מכבים רעות בלילה שבין שישי לשבת וגרמה לנזק רב במקום. מצלמות האבטחה תיעדו ארבעה תלמידים שהיו מעורבים ככל הנראה בהצתה.

מעניין אם התלמידים שהציתו, יודעים לשיר את התקווה? 

בסביבות השעה חצות ושלושים הופעלה במוקד העירוני  אזעקת האבטחה במבנה של בית הספר. למקום יצא סייר אבטחה.

כוחות כיבוי אש שהגיעו למקום השתלטו במהרה על השריפה שגרמה לנזק רב של ציוד בחדר המורים. במקביל הגיעה לבית הספר גם המשטרה שהחלה לחקור את המקרה. בבית הספר מותקנות מצלמות אבטחה שהצליחו לזהות ארבעה תלמידים מבית הספר שככל הנראה עומדים מאחורי המקרה. כל החומר הועבר למשטרה להמשך החקירה, כאשר בשלב זה לא ברור מה המניע שהוביל אותם למעשה.

לאחר כיבוי האש החלו לפעול בבית הספר לאורך הלילה ובמהלך השבת צוותים של העירייה על מנת לטפל בנזקי השריפה. מהנדסים, יועצי בטיחות ויועצי חשמל בצעו את כל הפעולות הנדרשות וקבעו הנחיות על מנת שניתן יהיה לקיים את הלימודים כסדרם כבר ביום ראשון בבוקר. אזור חדר המורים גודר וחדר המורים נקבע באופן זמני בחדר התיאטרון של בית הספר.

ביום ראשון בבוקר התקיים דיון בנושא אצל ראש העיר חיים ביבס עם הצוות הבכיר של העירייה ונציגי מנהל החינוך. באמצעות חברת הביטוח של המבנה ביקש ראש העיר לבצע את עבודות התיקון מהר ככל הניתן ולהחזיר את שגרת הלימודים בבית הספר למסלולה. עם זאת, בעירייה מתכוונים בנוסף להליך הפלילי, לתבוע את האחראים לשריפה וההורים שלהם על כל הנזקים שנגרמו למבנה.     

ביבס שוחח בנושא גם עם מפקד תחנת משטרת מודיעין, סנ"צ יורם ברינה, וביקש ממנו לקיים הליך חקירה מעמיק על מנת שיהיה ניתן למצות את הדין עם האחראים למקרה. ביבס: "מקרה השריפה בחדר המורים של תיכון מור הוא חמור וחריג בעיר שלנו, ואין לנו כוונה לעבור על כך על סדר היום. מי שמרשה לעצמו לגרום לחבלה ושריפה בחדר מורים, בעתיד עשוי לפגוע בחיי אדם ולכן מי שעומד מאחורי זה יטופל במלוא החומרה".

עוד אמר ביבס: "אנחנו נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למצות את הדין עם האחראים, לרבות תביעה אישית לכל הנזקים שנגרמו לבית הספר. כל בני הנוער במודיעין, מכבים-רעות צריכים לדעת כי להתנהגות כזו יש השלכות רחבות היקף ורשויות החוק יטפלו וימצו את הדין עד תום עם כל מקרה של ונדליזם או חבלה". 

בנוסף, הנחה מנהל החינוך את כל מנהלי בתי הספר בעיר וצוותי המורים לשוחח עם התלמידים על המקרה ולקיים בכיתות שיחות על חומרתו והשלכותיו.   

תגובות