תופעה: מתדלקים אלכוהול לפני המסיבה. מערכת

תופעה: מתדלקים אלכוהול לפני המסיבה

תחקיר "פרוגי" מגלה כי בני נוער רבים מעדיפים לשתות רגע לפני המסיבה, גם כדי לחסוך בעלויות האלכוהול במועדון וגם כדי להגיע "מתודלקים" מספיק למסיבה. נערה: "שתיתי במונית לפני שהגעתי למסיבה"

כולנו יוצאים למועדונים לבלות, לרקוד, לפגוש את החברים ולהשתחרר ולשכוח קצת מכל הלחץ של כל השבוע. אבל לצידנו מבלים בני נוער רבים שלא בהכרח מפוקסים. כן, הם שיכורים

אילת: לצעירים אין מספיק מקומות בילוי בסופ"ש

כתבת "פרוגי" יצאה בשבוע שעבר למסיבה באחד המועדונים באזור הצפון, כדי לבדוק עד כמה החבר'ה הצעירים, שעדיין בחזקת קטינים (מתחת לגיל 18) מתדלקים, למרות איסור מכירת האלכוהול בפיצוציות ובמועדונים לגילאים אלה. 

אומנם האבטחה במועדון בו התקיימה המסיבה בה השתתפה כתבת "פרוגי" הייתה יחסית כבדה, אבל הדבר לא מנע מצעירים ל"תדלק" במקום וגם לפני המסיבה.

מרבית הצעירים שבילו במועדון סיפרו לכתבת "פרוגי" כי הספיקו לשתות טרם הכניסה למסיבה: "שתיתי לפני המסיבה וגם במונית בדרך לכאן,  אולי אחרי המסיבה נשתה עוד קצת", סיפרה לכתבת האתר ש' בת ה-16. לדברי נערים נוספים, את האלכוהול הם רוכשים בעזרת חברים עם תעודת זהות מעל גיל 18 ואז הם מתחלקים בעלויות יחד.

אבל יש מועדונים שבהם אפשר להסתדר מעולה גם בתוך המסיבה עם מגוון רחב של אלכוהול לכל הגילאים, ממש וורוד לחלקכם, לא? לדברי א', בת ה-17, היא מגייסת את חבריה שעברו את גיל 18 כדי לרכוש לה אלכוהול במסיבה: "אני פשוט מבקשת מחבר'ה בוגרים שיעשו טובה, ותוך כמה דקות יש לי משקה אלכוהולי ביד". 

באותה המסיבה בה השתתפה כתבת "פרוגי", החלה תגרה בין כמה בליינים, אך האבטחה הכבדה במקום הצליחה להפריד בין הניצים. "אם אין מכות במועדון אז משהו לא בסדר, או שככה לפחות התרגלנו לחיות", סיפר לכתבת "פרוגי" אחד הבליינים.

אך מסתבר שלצד כל הצעירים שמקפידים לשתות אלכוהול לפני המסיבה וגם במהלכה, ישנם חסידים בסדום. כזה הוא מ' בן ה-16 שסיפר לכתבת האתר כי הוא וחבריו לא שותים אלכוהול במסיבות: "אנחנו לא שותים כי אחרי זה אנחנו חוזרים הביתה, ולך תדע מה יקרה לך עם ההורים כשאתה שיכור. זה מפדח". 

תגובות