הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים נדחתה בחודש וטסטים יבוטלו. צילום: Fotolia

הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים נדחתה בחודש וטסטים יבוטלו

מחכים לטסט שלכם? כנראה שתצטרכו לחכות עוד הרבה מאוד זמן עד שזה יקרה, כיוון שבעקבות דחיית ההכנה למתכונת החדשה ופרישתם של הבוחנים הוותיקים - תאלצו להמתין זמן רב עד שתעלו לכביש

אחרי קו הרכבת לירושלים, עוד פרויקט דגל של משרד התחבורה לא עומד בזמנים: מועד הפעלת מבחני הנהיגה המעשיים ("טסטים") במתכונת שנועדה לקצר את זמני ההמתנה ואת איכות המבחנים, שנקבע ל־15 ביוני, יידחה בחודש נוסף ל־15 ביולי. כך נודע ל"ממון" (ידיעות אחרונות).

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הדחייה איננה המכה היחידה שעימה מתמודדים כעת כ־4,000 מורי הנהיגה ועשרות אלפי תלמידיהם. המשרד החליט גם כי בין ה־1 ל־14 ביולי לא יבוצעו כלל מבחני נהיגה, בשל הצורך ב"התארגנות" של מערך הטסטים החדש, שבמכרז להפעלתו זכו החברות טלדור ומלגם.

בנוסף לא ברור כמה טסטים יצליח מערך הבוחנים הממשלתי להפיק בחודש הפעילות האחרון שלו ביוני, כאשר 130 הבוחנים הקבועים יפרשו בסופו, ויבקשו לנצל ימי חופשה. זה יהיה גם חודש העבודה האחרון של עשרות בוחנים זמניים שגויסו.

© shutterstock

"הבטיחו לנו שאחרי ההפרטה תלמידים יחכו רק שלושה ימים לטסט ראשון ושבועיים לשני, אבל בינתיים הולכים להיות חודשיים קשים מאוד", אמר אתמול מורה מהמרכז. "כרגע זמן ההמתנה למבחן עומד על חמישה חודשים, וביוני נקבל פחות טסטים, אף אחד לא יודע כמה, ואף אחד במשרד הרישוי לא מדבר איתנו. זו גם פגיעה בתלמידים, שרבים מהם מתגייסים בקרוב לצה"ל, וגם פגיעה בפרנסה שלנו".

בניגוד להבטחות משרד התחבורה כי בכל רכב ללימוד נהיגה תותקן מערכת להקלטת הטסטים, שתוכל לשמש לתיעוד עבור הגשת ערעורים ועבור תחקור שיעורי נהיגה לתלמידים ולמורים – השימוש בה יוגבל לבוחנים בלבד. המורים לא יורשו להשתמש בעצמם במערכת, שתספק חברת מוטורולה, למרות שהמדינה מחייבת את התקנתה. המדינה תממן את רכישת המערכת והתקנתה, אבל המורים יצטרכו לממן תיקונים והעברה לרכב חדש, ולשאת במלוא עלותה במקרה גניבה. "משרד התחבורה עבד עלינו, וכעת לא עומד בסיכומים", אמר מורה לנהיגה.

© shutterstock

טלדור ומלגם מתמודדות עם לוח זמנים קצר מאוד לאיתור נקודות חדשות ליציאה לטסטים. המכרז מפרט את גודל המגרשים והמשרדים שיצטרכו להעמיד לבוחנים ולפעילותן שלהן. באזור המרכז יש מעט מיקומים שעומדים בכל הדרישות ואינם סובלים מעומסי תנועה.

ממשרד התחבורה נמסר: "רק לאחר דחיית העתירות נגד ההפרטה התאפשר לנו להמשיך במהלך. אנו מגבשים חלופות להגדלת מספר המבחנים, ובהן גיוס בוחנים, ממלאי מקום לפורשים ועוד. במקביל נבחנת הפסקת הבחינות הזמנית לצורך חפיפה ומעבר בין השיטה הישנה לשיטה החדשה. בינתיים המערכת הטכנולוגית תשמש לביצוע מבחנים בלבד. לאחר מכן, השימוש בה ייבחן בשיתוף מורי הנהיגה. הזכייניות הגישו לאישור עשרות אתרי יציאה למבחנים והתחלנו בבדיקת עמידתם בתנאי המכרז".

תגובות