אמ;לק: ברזיל מודחת מהמונדיאל ואנגליה בחצי הגמר. צילום: Fotolia

אמ;לק: ברזיל מודחת מהמונדיאל ואנגליה בחצי הגמר

בן ה-17 שזכה באליפות אירופה לנוער בשחייה, רעידת אדמה בצפון והנערים הלכודים במערה בתאילנד. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

לא היה לכם זמן לעקוב אחר החדשות, אבל רציתם לדעת על מה כולם דיברו השבוע? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם הפעם את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ. אל דאגה, גם אם הייתם עוסקים במונדיאל, אנחנו כאן כדי לעשות לסכם סדר בראש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 ראשון

מנהלת הסמינר שחשודה בניצול מיני של תלמידות

מנהלת סמינר "כנפי יונה" לבנות נוער חרדיות, נחקרה במשטרה בחשד לניצול של התלמידות בסמינר. על פי החשדות, המנהלת קיימה קשרים מיניים עם התלמידות בבית הספר וניצלה אותן, כדי שיעשו את עבודות הבית בביתה. המנהלת אף סכסכה בין הבנות והרחיקה אותן מהורים שלהן, על מנת להשיג שליטה מלאה עליהן. היא שלטה בכל החלטותיהן ואפילו הכריחה אותן להתחתן לפי רצונה. על פי העדויות של תלמידות והוריהן, בית הספר התחלק למקורבות" של המנהלת ולמתנגדות", שלא התנהלו לפי החוקים של המנהלת. על פי הורי התלמידות, היא יצרה "תלות חולנית, כפייתית-אובססיבית" והנהיגה "שלטון אימים" בסמינר.

© צילום: shutterstock

 שני

סימני חיים מהנערים שנלכדו במערה בתאילנד

ב- 23 ביוני, נכנסו למערה 12 כדורגלנים צעירים בני 11-16 ועוזר המאמן שלהם. זאת במסגרת טיול ונלכדו בה עקב שיטפון. לאחר תשעה ימים של חיפושים, מצא זוג צוללנים את הילדים בחלק יבש של המערה. כל הילדים ועוזר המאמן נמצאו בחיים. כעת, נעשים מאמצים לחלץ את הילדים. חילוץ כזה הוא סבוך מאוד ועשוי לקחת שבועות ואף חודשים. הדרך המסתמנת לחלצם, היא באמצעות שחייתם וצלילתם אל מחוץ למערה, אך הבעיה היא שחלק מהילדים לא יודעים לשחות וודאי שלא לצלול. עד לחילוץ המיוחל מלמדים אותם לעשות זאת. יש לציין כי זאת עונת המונסונים בתאילנד ויש חשש שהגשמים יציפו את המערה בה נמצאים הילדים. אמש (ו'), אחד מהמחלצים מת כתוצאה ממחסור בחמצן.

שלישי

חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה

חוק הגיוס, שנועד להעלות את מספר החרדים המגויסים לצה"ל, עלה לקריאה ראשונה בכנסת ביום שלישי. בעוד שח"כ יאיר לפיד ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, תמכו בחוק, חברי הכנסת החרדים התנגדו לחוק. גם חברי כנסת ממרצ ומהרשימה המשותפת התנגדו לחוק, בטענה שהסעיף שמגביל את הזכות לעבוד של חרדי שלא שירת בצבא, תהפוך את החברה החרדית לענייה יותר ותחמיר את המצב. כדי שהחוק יתקבל כחוק בישראל, עליו לעבור שתי קריאות נוספות - קריאה שנייה ושלישית.

© צילום: דובר צה"ל

רביעי

הערכת מצב לגבי סוריה

לאחרונה, מתחזקת הלחימה בין אסד למורים בסוריה באזור הגבול עם ישראל. המלחמה התגברה עד כדי כך שהרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הגיע לביקור בגבול הצפוני, כדי לקיים הערכת מצב בנוגע למצב הביטחוני של ישראל בגבול. הרמטכ"ל ובכירים צבאיים נוספים סיירו בעוצבת "הבשן" בצפון והכריזו כי צה"ל ימשיך לסייע הומניטרית לסורים בשטח סוריה, אך לא יכניס פליטים מסוריה לתוך ישראל עצמה.

רעידת אדמה בצפון ובמרכז

לאורך יום רביעי, הורגשו רעידות אדמה בצפון הארץ ובמרכז, כאשר מוקד הרעש הוא באזור הכנרת. רעידות האדמה הורגשו על ידי התושבים מהערים השונות בארץ, אבל לא היו נפגעים ולא נגרם נזק רציני. על פי אזהרת פיקוד העורף, אנו ככל הנראה מפים לרעידת אדמה משמעותית, אך אין ביכולתנו לדעת מתי היא בדיוק תתרחש.

© צילום: gettyimages.il/Ilia Yefimovich 

חמישי

ההכרזה השנויה במחלוקת 

פולין הסכימה לרכך את החוק, שנועד להקטין את הזיכרון של השתתפות הפולנים בשואה. בתגובה, פורסמה הצהרה משתפת של ממשלת פולין ושל ראש הממשלה, בנימין נתניהו באשר לחלקם של הפולנים בשואה. ההצהרה הכריזה על היחסים הטובים בין המדינות, יצאה נגד האנטישמיות ושיבחה את חסידי אומות העולם הפולנים שהצילו יהודים בזמן השואה. מכון יד ושם, שר החינוך, נפתלי בנט וחברי כנסת רבים יצאו נגד ההצהרה, משום שטענו כיח היא מעוותת את זיכרון השואה רק כדי לשפר את היחסים בין ישראל לפולין.

פולין
פולין © צילום פרטי

 סוף השבוע

תומר פרנקל זכה במדליית זהב באליפות אירופה

תומר פרנקל בן ה-17, זכה במדליית זהב באליפות אירופה לנוער בשחייה, שנערכה אתמול (ו') בפינלנד. זהו הזהב הראשון של ישראל באליפות אירופה לנוער בשחייה וקבע 49.23 שנ' במשחה 100 מ' חופשי וזכה בתואר אלוף אירופה לנוער.

ברזיל נפרדת מהמונדיאל ואנגליה בחצי הגמר

לאחר ההפסד הדרמטי לנבחרת צרפת, הפסידה אתמול (ו') ברזיל גם במשחק נגד נבחרת בלגיה ולכן לא תעלה לחצי הגמר של המונדיאל. היום (שבת), ניצחה אנגליה את שבדיה בתוצאה של 0:2. מה יקרה בחצי הגמר? נחכה ל-10 ביולי ונראה.

© Fotolia

 

 

 

תגיות
תגובות