תופעה: ילדים גונבים כסף מההורים שלהם. מערכת

תופעה: ילדים גונבים כסף מההורים שלהם

יותר ויותר מקרים של ילדים שגונבים כסף מההורים או לסירוגין גונבים ממתקים ומשחקי מחשב מחנויות ומרכולים, דווחו לאחרונה לרשויות. "הגניבה מההורים נפוצה בין הגילאים 8-11", מסבירה יועצת פסיכולוגית

גנבים צעירים. איך הייתם מגיבים אם הייתם מגלים שאחיכם הקטן בן ה-10 גנב אתמול חבילת מסטיקים מהמכולת השכונתית? סביר להניח שתעקמו את הפרצוף ולא תאמינו שהדבר אכן קרה. 

תופעה ברשת: צעירים מוכרים את גופם תמורת תשלום 

לאחרונה תועדו במצלמות האבטחה של בתי עסק רבים לממכר מזון ומשחקי מחשב, ילדים מתחת לגיל 14, שבמקום לקנות צעצועים או ממתקים, העדיפו לגנוב אותם.

אך לפני שהילדים מעזים לגנוב מחוץ לבית, מסתבר כי התופעה מושרשת גם בבתיהם של הגנבים הצעירים. לדברי היועצת הפסיכולוגית הבכירה מאוניברסיטת בר אילן, ד"ר סוזי קגן, מדובר אכן בתופעה של גניבת כסף מההורים על ידי ילדיהם קטנים.

"התנהגות זו מתרחשת לרוב סביב גילאי 8-11. זה הגיל בו הילדים מוצאים שימוש יעיל בכסף למטרות כגון קניית ממתקים או צעצועים קטנים. לרוב הילדים ישתפו את ההורים באוצרות שקנו בכסף ויספרו כי מצאו את הכסף על המדרכה, במדרגות, או במקומות ציבוריים אחרים", מסבירה קגן.

לדברי קגן הגניבה מארנקם של ההורים, אינה דבר שמוביל למעשי פריצה וגניבה מחנויות: "במהלך עבודתי עם אסירים בבתי הכלא, לא מצאתי ולו מקרה אחד בו התחילה הפשיעה בגניבה מארנקם של ההורים. רוב האסירים פורצים לבתים או לעסקים כדי לממן סמים ואין כאן נורה אדומה להתפתחותה של התנהגות עבריינית", היא מסתייגת.

תגובות