הכירו את הדור הבא של הטבחים בישראל. עידו כץ - טבח צעיר. צילום: פרטי

הכירו את הדור הבא של הטבחים בישראל

מדי שנה, עשרות נערים בוחרים להתמחות במגמת בישול במקום במגמות הריאליות. כתב "פרוגי" נפגש עם הטבח הצעיר עידו כץ, שמע ממנו על האהבה לבישול וגילה מי מבשל אצלו בבית. כתבה ראשונה בסדרה

בין הבגרויות במתמטיקה, אנגלית והיסטוריה, לומדים בבית הספר לבישול "תדמור" שבהרצליה, תלמידים בגיל תיכון, את רזי מקצוע הבישול. כבר בגיל 15, הם לומדים לאחוז בסכין טבחים, לבשל את התבשילים אניני הטעם ומצליחים לגרום להורים ולחברים להעריץ את הבישולים שלהם. 

אם כבר מדברים על אוכל. ידעתם שתפו"א מוריד את המליחות באוכל? 

במסגרת סדרת כתבות מיוחדת, יפגוש בכל שבוע כתב "פרוגי" תלמיד אחר מבית הספר וישמע ממנו איך הוא התחבר לתחום הבישול, מי מבשל אצלו בבית ואיך אפשר בלי: ביקורת על הריאליטי מאסטר שף ילדים.

במסגרת הכתבה הראשונה בסדרה, נפגש כתב "פרוגי" עם עידו כץ בן ה-16 וחצי, תלמיד כתה י"א משער אפריים. "הכל התחיל בזכות אבא שלי שהוא גם שף, הוא לימד אותי את כל מה שאני יודע עד היום, ובעצם הוא זה שגרר אותי למקצוע", מספר כץ שמוסיף כי, "בשנתיים האחרונות הספקתי לעבוד בבית מלון ובשתי מסעדות, תמיד הסתכלתי על אבי בהערצה והוא זה שגרם לי לאהוב ולהתחבר למקצוע".

איך התחיל הרומן שלך עם הבישול?

"הייתי רואה את אבא שלי מבשל במטבח", מספר כץ וממשיך: "וזה בעצם מה שגרם לי להתחבר לעולם הקולינרי. הייתה לי ידידה  שלמדה בבית ספר תדמור, היא המליצה לי בחום על בית הספר והחלטתי להתרשם ולנסות להתקבל".

עידו במטבח. אוהב בעיקר לבשל אוכל גורמה. צילום: פרטי.
עידו במטבח. אוהב בעיקר לבשל אוכל גורמה. צילום: פרטי.

מה הביא אותך להפוך את התחביב למגמת לימוד?

"האהבה למקצוע והרצון להתקדם" הוא עונה ומוסיף: "בבית הספר שלנו שישה ימי לימודים, מתוכם שלושה ימי סדנאות במטבח ושלושה ימי לימודים רגילים. בכיתות י"א ו-י"ב משלבים את ימי הלימוד עם עבודה בתעשיית האירוח והבישול כדי לדעת לנהל בעתיד את חיינו טוב יותר.

האם אתה רואה את תחום הבישול כמקצוע לעתיד?

"בטח" עונה מיד כץ ומוסיף: "אני רוצה להתחיל בתור שף במסעדה, להמשיך בתור שף בבית מלון, להתנסות בקייטרינג ובאולמות אירועים, ולפני סיום הקריירה להיות מורה לטבחות".

באשר לבישול בבית, כץ מספר שהוא לוקח חלק ניכר בבישולים: "אני מכניס את עולם הגורמה, המורכב מחומרי גלם משובחים יותר ומדיוק בפרטים. ההורים מכינים את האוכל העממי". המטעמים שהוא הכי אוהב הם האנטרקוט סינטה ופירות הים.

אחד מקינוחי הגורמה שעידו כץ הכין. צילום פרטי.
אחד מקינוחי הגורמה שעידו כץ הכין. צילום פרטי.

איזה תכונות אופי צריכות להיות לשף לדעתך?

"חשוב מאוד שיהיה לו כושר מנהיגות, קשיחות, יושרה, כבוד, וידע מקיף על המקצוע", הוא עונה. 

על ההעדפה בעבודה במטבח, מספר כץ שהוא מעדיף לעבוד בצוות יחד עם טבח נוסף: "בצוות לכל אחד יש את ההרגלים ואת שיטות העבודה שלו, ואז זה מאפשר לנו ללמוד האחד מהשני". תחום הבישול המועדף על כץ הוא גורמה: "אומנם המנות קטנות פיזית אבל כל מנה מושקעת ומוגשת בצורה המקסימאלית וחומרי הגלם יותר איכותיים". 

מה החלום שלך?

"להיות שף מצליח", הוא עונה. 

מי המודל לחיקוי שלך?

"שגב משה. אני מאוד מאמין בדרך שלו ואוהב את הבישול שלו", מגלה כץ.

לסיום, דעתך על "מאסטר שף ילדים"?

"תכנית נחמדה, רק הסכינים מפלסטיק זו בעיה", עונה כץ בהתלוצצות ומוסיף: "רציתי מאוד שרוי ורסנו ינצח, אהבתי מאוד את הדרך שלו, נראה שיש לו יותר ניסיון והוא מכוון מטרה, שלא כמו שאר המתמודדים שניסו לאלתר".

>> גם אתם עוסקים בתחום עיסוק מעניין במיוחד וחושבים שזה שווה כתבה? שלחו אלינו מייל ל-pr@frogi.co.il ואולי גם אתם תופיעו בפרוגי. 

תגובות