אמ;לק: שביתת שירותי הרווחה ברחבי הארץ. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: שביתת שירותי הרווחה ברחבי הארץ

הצבת בובות תינוקות בתל אביב על ידי פעילי להט"ב, מותו של העיתונאי המוערך נח קליגר ושחרור אלף אסירים מוקדם מהצפוי. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן במותה של רונה רמון? פספסתם את מחאת ה"אפודים הצהובים" בצומת עזריאלי? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

פייסבוק חסמה את יאיר נתניהו ל- 24 שעות

פייסבוק חסמה ל- 24 שעות את הפרופיל של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר שמתח ביקורת על מדיניות סינון התכנים של החברה בפוסט שפרסם. במהלך סוף השבוע העלה יאיר פוסט שבו קרא לנקום את מותם של סמ"ר יובל מור יוסף ויוסף כהן ז"ל שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף: "מקווה שנזכה לנקום את מותם כמו שקרה הלילה עם הרוצח של קים וזיו מהפיגוע בברקן. לעולם לא יהיה שלום עם המפלצות בדמות אדם הנקראים מאז 1964 'פלסטינים'..", כך כתב בפוסט שנמחק. פייסבוק החליטה להסיר את הפוסט הזה בנימוק שהדברים אינם תואמים לכללי הקהילה. בתגובה, פרסם יאיר פוסט 'מחאה' נגד פייסבוק, בו כתב: "מנסים לסתום לנו את הפה במקום היחיד שבו יש לנו זכות להביע את דעתנו". גם פוסט זה הוסר מהרשת החברתית, וחשבונו של יאיר נחסם ל- 24 שעות.

חסמו את יאיר נתניהו למשך יממה שלמה
חסמו את יאיר נתניהו למשך יממה שלמה © צילום: GettyImages

נח קליגר הובא למנוחות

נח קליגר, מבכירי עיתונאי "ידיעות אחרונות", הלך לעולמו בשבוע שעבר (יום ה') בגיל 92, אחרי שסבל מאי ספיקת לב בשנתיים האחרונות, והובא למנוחות בבית העלמין בקדימה.

יום שני

רונה רמון הלכה לעולמה

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ואמו של הטייס אסף רמון שנהרג בתאונת אימונים, שהייתה פעילה ציבורית התומכת בחינוך ובקידום של בני נוער בישראל, נפטרה בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

טקס האשכבה של רמון
טקס האשכבה של רמון © צילום: מוטי קמחי

שביתת שירותי הרווחה ברחבי הארץ

כחלק ממאבקם של העובדים הסוציאליים על תנאי השכר ודרישות העובדים להגנה מפני אלימות, הושבתו כל שירותי הרווחה ברחבי הארץ: לא הייתה קבלת קהל של עובדים סוציאליים במשרד הרווחה ובמחלקות הרווחה ברשויות המקומיות, והעו"סים במשרד החינוך, במוסד לביטוח לאומי ובמערכת הבריאות לא עבדו. מאוחר יותר באותו היום החלה צעדת מחאה מקריית הממשלה בתל אביב לכיכר רבין, שם נערכה הפגנה גדולה.
דרישות איגוד העובדים הסוציאליים כוללות בין היתר אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ומאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית, עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונהלי בידוק קפדניים, דלתות משוריינות, אינטרקום, מצלמות אבטחה, דלתות מילוט, לחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל, מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון וליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אירועי אלימות.

הפגנת שירותי הרווחה בכיכר רבין © צילום: מוטי קמחי

יום שלישי

גופתה של רונה רמון תישרף

רונה רמון, שהלכה לעולמה (יום ב') בגיל 54, השאירה למקורביה הנחיות ברורות כיצד לפעול לאחר מותה. בין היתר היא ביקשה שלא תיערך הלוויה כדי למנוע את השתתפותם של ילדיה בטקס קבורה נוסף במשפחה, ולכן גופתה תישרף.

יום רביעי

פעילי להט"ב הציבו בובות תינוקות בת"א

עשרות בובות של תינוקות הונחו על מדרגות מצודת זאב בתל אביב, מטה תנועת הליכוד, במחאה על התנגדות הממשלה להענקת שוויון בתהליכי פונדקאות ואימוץ לזוגות להט"בים, וזאת לאחר פרסום הודעת המדינה לבג"ץ (יום א') בה נאמר כי לא תאפשר לגברים חד מיניים לעבור הליך של פונדקאות. פעילי "הפנתרות הוורודות" שביצעו את הפעולה מסרו כי "מחאת הלהט"ב בקיץ האחרון לא שככה, עדיין מאות אלפי אזרחים ואזרחיות דורשים שהמדינה תכיר במשפחות שלנו ותאפשר לנו לאמץ ולקבל שוויון מלא בכל תחומי החיים".

יום חמישי

כאלף אסירים שוחררו לחופשי מוקדם מהצפוי בשל הצפיפות בבתי הסוהר

כאלף אסירים שוחררו לחופשי מוקדם מהצפוי בשל פסיקת בג"ץ שקובעת כי יש לאפשר מרחב מחיה מינימלי ראוי. בשל הצפיפות הרבה בבתי הסוהר, הוחלט על שחרורם המוקדם של האסירים, ביניהם עברייני מין וגברים מכים, שבועות ואף חודשים לפני תום המאסר.

"כנפיים של קרמבו" תמשיך לפעול

"כנפיים של קרמבו", עמותה המשלבת ילדים ונוער מהחינוך הכללי ומהחינוך המיוחד, הייתה על סף הפסקת פעילותה בשל חוסר בתקציב. אך לאחר סיכומה של תוכנית תלת-שנתית לעידוד שילוב ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי, במסגרתה הממשלה תתקצב מסגרות משלבות לילדים ונוער עם מוגבלויות מורכבות, ביניהן גם "כנפיים של קרמבו", בעלות כוללת של 40.5 מיליון שקלים - העמותה תמשיך לפעול ולהתרחב באמצעות מבחן התמיכות החדש.

העמותה לא תיסגר ותמשיך להתרחב
העמותה לא תיסגר ותמשיך להתרחב © באדיבות כנפיים של קרמבו

סוף השבוע

בן 25 מת מפצעיו לאחר שנורה ברמלה

הצעיר נפצע אתמול באורח אנוש לאחר שנורה במכולת ברחוב שמשון הגיבור, ומותו נקבע בבית החולים אסף הרופא בראשון לציון. יחד עמו פונה צעיר נוסף שנפצע באורח בינוני.

"האפודים הצהובים" חסמו את צומת עזריאלי

ברקע גל ההתייקרויות מאות הפגינו הערב (שבת) מול קריית הממשלה בתל אביב, וחסמו את צומת עזריאלי. יו"ר התאחדות הסטודנטים אמר בהפגנה כי על המפגינים להיות ברחוב כדי שהממשלה תראה את כל הקבוצות באוכלוסייה ולא רק את הטייקונים והמונופולים.
 
מחאת "האפודים הצהובים" בצומת עזריאלי © צילום: מוטי קמחי
תגובות