זה רשמי: ארה"ב הכריזה על רמת הגולן כחלק מישראל. צילום: Gettyimages

זה רשמי: ארה"ב הכריזה על רמת הגולן כחלק מישראל

אתמול (ב') בשעות אחר הצהריים בבית הלבן נערך מפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראפ, בו ארצות הברית הכירה באופן רשמי בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. הנה כל הפרטים

אמש (ב') בשעה 17:45, לפי שעון ישראל, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוושינגטון, שם חתם טראמפ על המסמכים שעל פיהם ארצות הברית מכירה ברמת הגולן כחלק מארץ ישראל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בנאום שנשא נתניהו כחלק מהאירוע ציין את הטיל שפגע ביישוב משמורת בו נפצעו שבעה אנשים ואמר כי ישראל לא תסבול זאת וכי כבר ברגעים אלו ישראל פותחת במתקפה חזרה. בנוסף פנה במסר לאויבי מדינת ישראל: "אנחנו נעשה כל מה שאנו צריכים לעשות כדי להגן על אנשינו, כדי להגן על מדינתנו". ואף הוסיף: "לאחר הפגישה הזאת אני אחזור הביתה, הקדמתי את חזרתי הביתה, להיות עם אנשי ישראל, עם החיילים".
 
capture-20170923-183036
"נעשה כל מה שצריך כדי להגן על אנשינו" © יוטיוב
 
הכרה זו באה 47 שנים לאחר ההסכמים שנגרמו בעקבות מלחמת ששת הימים בה ישראל כבשה את רמת הגולן, באותם הסכמים ארצות הברית לא הכירה ברמת הגולן כחלק רשמי מישראל, רק היום, כמעט 50 שנה אחרי נערך התיקון ההיסטורי בו ארצות הברית סוף סוף הכירה בריבונותה של ישראל על שטחים אלו. בנוסף לכך, בעקבות ההכרה של ארצות הברית מדינות רבות נוספות אולי יכירו גם הן ברמת הגולן או בשטחים אחרים בארץ ישראל כחלק מהמדינה.
 

 
תגובות