הנוער אמר דברו: בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא. gettyimages.IL/Amir Levy

הנוער אמר דברו: בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא

לאחר סדרת משאלים שנערכה באתר, בני הנוער קובעים כי המנצח בבחירות הקרובות הוא בנימין נתניהו - ראש הממשלה המכהן של מדינת ישראל. מי היה צמוד מתמיד, מה הוא הנושא הדחוף ביותר לשנת 2019 על פי בני הנוער, והאם הדור הצעיר בעד או נגד הורדת מע"מ בפריפריות? לפרטים

קמפיינים חריפים, סרטונים ויראליים, ראיונות אינסופיים וגם לא מעט לכלוך. מערכת הבחירות לכנסת ישראל 2019 הינה סוערת מתמיד. מפלגות נאבקות על כל מנדט, וישנה הבנה ברורה שהכל פתוח, וכל קול מכריע.  הבחירות לכנסת ה-21 של ישראל מגיעות לסיומן מחר. לאחר סדרת משאלים שעלו באתר, נדמה כי הנוער אמר את דברו, והודיע בפה מלא על הנושאים החשובים והקריטיים לו, וגם, כמובן, הכריז כל הזוכה, מבחינתו, בבחירות הקרובות. 

הנוער מחליט: בנימין נתניהו מנצח את הבחירות לאחר קרב צמוד עם גנץ

המלחמה הקשה ביותר בבחירות הנ"ל מתבצעת בין מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו, לבין מפלגת כחול-לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד. אתרי התקשורת מסקרים באופן קבוע את מלחמת ההתשה בין המנהיגים, כשכל אחת מהמפלגות נוקטת בכל אמצעי שנדרש על מנת להוכיח את עצמה ראויה לנצח, או להוכיח את האחר ראוי פחות. על פי משאל שנערך באתר, בני הנוער הצביעו למפלגת הליכוד כמפלגה המנצחת, ובחרו בבנימין נתניהו כראש הממשלה הבא (והממשיך) של מדינת ישראל ברוב של כ/36%. אחריו, צמודים מתמיד, נמצאים מפלגת כחול לבן כשהם עומדים על 34% הצבעה. מרץ מתמקמים במקום השלישי עם 5% הצבעה, והימין החדש מיד אחריהם עם 4% הצבעה. אחריהם משתרכים מפלגות כדוגמת כולנו, העבודה, וזהות / שנותרים עם 3% אחוזים כל אחת. בנוסף למשאל הנ"ל, יצאנו למשאל רחוב ובו נענו בני נוער לשאלה הקריטית / מי הוא ראש הממשלה הבא? לצפייה. 

בחירות 2019
בחירות 2019 © פרוגי

הנוער בעד הגבלת זמן כהונה של ראש ממשלה, ונגד המשך תפקודה של דמות פוליטית במהלך הליכי חקירה 

סוגיות רבות עלו במהלך השנים על תפקודה הלקוי של מערכת הממשל במדינה, בעקבות מקרים בהם ראש הממשלה כיהן כעשר שנים ברצף, או שדמות פוליטית המשיכה בתפקידה גם כשנחקרה והואשמה בעבירות למינהן. משאל שנערך באתר קבע כי בני הנוער בעד הגבלת זמן כהונה של ראש ממשלה. כמו כן, בני הנוער מצביעים כי בעד הורדת מע"מ בפריפריות. הנוער קובע כי הוא נגד שר שמחזיק בכמה תיקים, ושגם שר ללא תיק הוא מחדל רציני. כמו כן, בני הנוער קובעים כי הם נגד המשך פעילות פוליטית של דמות במהלך הליכי חקירות

בחירות 2019
בחירות 2019 © פרוגי

הנוער קובע: הנושא הדחוף ביותר לטיפול לשנת 2019 הוא הטרדות מיניות

נושאים רבים מטרידים את אזרחי ישראל בכלל ואת בני הנוער בפרט. בדקנו אילו מהם הכי קריטיים וחשובים לטיפול מיידי על פי הדור הצעיר. המנצח הגדול הוא נושא ההטרדות המיניות שנבחר כנושא הקריטי ביותר לטיפול. אחריו מתייצבים נושאים כגון בריונות ברשת, תכנית שנתית של משרד החינוך, וזכויות מלאות לקהילה הגאה. מקום טוב באמצע תופסים נושאים כמו פערים חברתיים וכלכליים, תחבורה ציבורית בשבת ואיכות הסביבה, שתופס מקום שביעי מפתיע ומכובד. משתרכים במקומות האחרונים נושאים די מפתיעים כדוגמת בעיית הטסטים, הסמים הקלים, וצפייה בתכנית פיראטיים באינטרנט.

בחירות 2019

הבהרה: משאל זה אינו בבחינת סקר מדעי ופרוגי לא מתיימר לומר שהמשאל מייצג נאמנה את כלל עמדות הנוער בישראל. ועם זאת המשאל נותן אינדיקציה לגבי הלוך הרוח הפוליטי של רבים מגולשי פרוגי.

 

 

 

תגובות