הכירו את הדור הבא של הטבחים בישראל . נטלי רפאלי עם סיר ביד. צילום פרטי

הכירו את הדור הבא של הטבחים בישראל

מדי שנה, עשרות נערים בוחרים להתמחות במגמת בישול במקום במקצועות הריאליים. כתב "פרוגי" נפגש עם הטבחית הצעירה נטלי רפאלי, שמע ממנה על האהבה לבישול וגילה מי מבשל אצלה בבית. כתבה שנייה בסדרה

בין הבגרויות במתמטיקה, אנגלית והיסטוריה, לומדים בבית הספר לבישול "תדמור" שבהרצליה, תלמידים בגיל תיכון, את רזי מקצוע הבישול. כבר בגיל 15, הם לומדים לאחוז בסכין טבחים, לבשל את התבשילים אניני הטעם ומצליחים לגרום להורים ולחברים להעריץ את הבישולים שלהם. 

>>הכתבה הראשונה בסדרה: הטבח הצעיר עידו כץ.

במסגרת סדרת כתבות מיוחדת, יפגוש בכל שבוע כתב "פרוגי" תלמיד אחר מבית הספר וישמע ממנו איך הוא התחבר לתחום הבישול, מי מבשל אצלו בבית ואיך אפשר בלי: ביקורת על הריאליטי מאסטר שף ילדים.

במסגרת הכתבה השנייה בסדרה, נפגש כתב "פרוגי" עם הטבחית הצעירה נטלי רפאלי, בת ה-16 מתל אביב. רפאלי מספרת שהמפגש הראשון שלה עם המטבח היה בגיל 10: "המאכל הראשון שהכנתי היה עוף ממולא באורז ובתפוחי אדמה. זה ישר סקרן אותי להמשיך עוד ולעסוק בזה", היא מתוודה. 

לדבריה, הרעיון לתחילת הלימודים בבית הספר המקצועי לבישול, נולד במהלך נסיעה אקראית של רפאלי וחברתה הבייתה, במהלכה הן חשבו על מגמות מעניינות שניתן ללמוד בכתה י'. 

את רואה את תחום הבישול כמקצוע לעתיד?

"ברור", עונה נטלי במהרה ומוסיפה: "זה משהו שאני ממש אוהבת לעשות, ואם אני לא אעסוק בזה בעתיד אני לא יודעת מה אני אעשה, בוא נגיד שאני לא יודעת אם אני אוכל להשתלב במקום עבודה שלא קשור לעולם הקולינרי". על החזון שלה לעתיד בתחום הקולינרי היא אומרת: "אני רואה את עצמי מנהלת מסעדה או קייטרינג".

מי מבשל אצלך בבית?

"כולם. גם אני. בין אם מדובר בארוחות מושקעות ובין אם מדובר בארוחות נשנוש. למשל, לפני שבועיים הכנתי קציצות ממולאות, מתכון שיצא ממש טעים וזכה לתגובות חמות מהמשפחה", היא עונה. לדבריה, אין לה מאכל מועדף, היא אוכלת הכל.

צלעות כבש על מצע פירה בטטות עם חלב קוקוס לצד סלט ירוק. צילום פרטי.
צלעות כבש על מצע פירה בטטות עם חלב קוקוס לצד סלט ירוק. צילום פרטי.

איזה תכונות לדעתך צריכה נערה כדי לעסוק בתחום הבישול?

רפאלי: "תכונות כמו סדר, אחריות, כושר מנהיגות ודמיון מפותח". בנוגע לסדר, היינו לוקחים אותו קצת בערבון מוגבל, מאחר ומשום מה, רפאלי מתוודה שכמעט בכל סדנאת לימוד נשרפת לה המגבת. אל תדאגו, היא מכבה אותה בכל פעם מיד. 

את מעדיפה לבשל בצוות או לבד?

"בצוות. כי זה יותר נחמד שיש כמה רעיונות ודעות. זה גם יותר מצחיק לעבוד ככה", היא עונה ומוסיפה: "לכל אחד יש את היחודייות שלו שאפשר ללמוד ממנה הרבה". רפאלי מספרת שהיא אוהבת לבשל אוכל גורמה מחד וגם אוכל ביתי מאידך.

איזה שף הוא המודל לחיקוי שלך?

יש כמה, אבל המועדף ביותר עלי זה ישראל אהרוני שלדעתי הוא הטוב ביותר. אני אוהבת מאוד את איך שהוא מבשל" עונה רפאלי ומספרת ש, "למרות שהוא לא למד בישול באף שלב בחייו יש לו הרבה ניסיון, הוא גם טייל בכל העולם וזה משהו שמאוד חשוב לי מפני שהוא מביא מאכלים חדשים ותמיד נותן שם את הטוויסט שלו ולא מקובע למאכלים מקומיים".

מה דעתך על העונה הראשונה של מאסטר שף ילדים?

"תוכנית טובה, למרות שברור לי שהם קיבלו תדרוך מקיף ועזרה", אומרת נטלי ומוסיפה "לדעתי זה מכור, אבל מבחינתי זה בסדר כי אנשים אוהבים לראות את זה, ומה שהם אוהבים לראות מראים, לטוב ולרע".

תגובות