הכירו את המתגייס הכי גבוה לצה"ל מבת ים. הכי גבוה בצבא? צילום: פייסבוק

הכירו את המתגייס הכי גבוה לצה"ל מבת ים

בקיץ הקרוב יתגייס לצה"ל איליה, בחור צעיר בן 20, תושב בת ים. מפקדיו של החייל יצטרכו להתמודד עם גובהו הרם יחסית: שני מטרים ושנים עשר סנטימטרים. ל"פרוגי" הוא מספר על תגובות האנשים ברחוב

את הקיץ הקרוב, יעביר איליה מאסי בן ה-20 מבת ים, בטירונות הצה"לית באחד מבסיסי הטירונים בארץ. מפקדיו ייאלצו להתמודד עם תופעה שככל הנראה הם עדיין לא נתקלו בה. גובהו של החייל הטרי, שמתנשא לשני מטרים ושנים עשר סנטימטרים. ככל הנראה, החייל הכי גבוה בצה"ל לתקופה הקרובה. 

לדבריו של איליה, כששואלים אותו מה שמו הוא ישר עונה: "איליה, 2.12, לא משחק כדורסל". 

באיזה גיל הבנת שאתה הכי גבוה בכתה?

"האמת שתמיד הייתי הילד הכי גבוה בכתה, אבל כשהגעתי לגיל 15 התחלתי להתקרב לגובה של שני מטרים, והבנתי שאני ממש גבוה", הוא מספר. 

ואיך התגובות של האנשים? בכל אופן, אתה ממש גבוה. 

"אנשים תמיד חייבים לזרוק משהו על הגובה, עד היום. לרוב חיובי. לא משהו קיצוני. בכל פעם שהגעתי למקום חדש בחיים, היו מופתעים לראות אותי, בגלל הגובה הייחודי. אבל אני תמיד לוקח את זה באופן חיובי״, הוא מתוודה.

אך למרות זאת, מגלה איליה כי זכה גם לתגובות שליליות: "לפעמים עושים ממני צחוק ומתנהגים אלי בצורה משפילה ומביכה. זה קורה לפעמים ברחוב, אבל אני מבין אותם. אני רוצה אבל שיתייחסו אלי באופן שווה כמו לשאר בני האדם".  

איליה ליד החברים, עובר אותם בשני ראשים. צילום: פייסבוק.
איליה ליד החברים, עובר אותם בשני ראשים. צילום: פייסבוק.

יש שמות חיבה שנולדו בגלל הגובה?

"בוודאי, בכל מקום שאני הולך אליו, כבר מוצאים לי שם חדש. צמד המילים שהכי נחשב הוא: Freak show", הוא עונה. 

איך אתה מתמודד עם הגובה שלך מבחינת המיטה?

"אצלי בבית יש מיטה בהזמנה אישית, במיונים לצבא החבר'ה דאגו לי וחיברו עבורי במיוחד שתי מיטות", הוא מספר. 

מה עם בגדים? הרי אתה לובש מידות שלא קיימות בחנויות רגילות.

איליה: "יש חנות בת״א שנקראת "tall man" שם אני קונה את המכנסיים. זה המקום היחיד שאני יכול למצוא בו מכנס שיתאים לי. בקשר לחולצות, זו כבר לא בעיה, אני בהחלט יכול למצוא בכל מקום". 

מה עם בנות? זה מפריע בהכרויות?

"אף פעם הגובה שלי לא הפריע לי לצאת עם בנות", הוא מספר וממשיך: "אני מאוד אופטימי ועם ראש פתוח, לא הייתה לי עם זה בעיה ואני בטוח שגם לא בעתיד. בכללי, בנות לא מפחדות מזה". החברה האחרונה שלו אגב, הייתה נמוכה ממנו בחצי מטר וזה לא הפריע, אבל בדרך כלל הוא יעדיף שהבת זוג תהיה יחסית גבוהה. 

איזה סוגי ספורט אתה אוהב כאיש גבוה במיוחד?

"אני מאוד אוהב שחייה, בין הגילאים 15-17 הייתי הולך המון לים ולבריכה. אני גם עוסק באומנויות לחימה", הוא עונה.  

בצבא אגב, יצטרכו לתפור לאיליה ככל הנראה מדים מיוחדים, שיתאימו לגובהו הלא ממוצע. כך גם ייתכן והנעליים, יצטרכו להיות מותאמות למימדיו של החייל החדש, וככל הנראה, הגבוה ביותר בצה"ל. 

תגיות
תגובות