ניצחון: "מחאת המכנסיים" בתיכונים הצליחה. צילום: fotolia

ניצחון: "מחאת המכנסיים" בתיכונים הצליחה

שנה אחרי פרוץ "מחאת המכנסיים" בקרב תלמידי התיכון בארץ, צפוי להתעדכן חוזר המנכ"ל שעוסק בנושא. "יישום ההנחיות יהיה שוויוני בין בנים לבנות", נאמר במשרד החינוך

סוף לאכיפה מוגברת של לבוש התלמידות לעומת זה של התלמידים? משרד החינוך יעדכן בקרוב את חוזר המנכ"ל המרכזי הנוגע לאקלים בתי הספר ויחייב את כלל מוסדות החינוך להנהיג נהלים שוויוניים לתלמידים ותלמידות. כך נודע ל-ynet.

"בעדכון הקרוב לחוזר מנכ"ל אקלים, עתיד להתווסף סעיף שמחדד את החובה להבהיר בתקנון הבית ספרי כי הוראותיו והנחיותיו של התקנון הבית ספרי חלות על כלל התלמידים, ללא כל אבחנה מגדרית או אחרת, ובלשון הסעיף המוצע 'יישום ההנחיות יהיה שוויוני בין בנים לבנות'", צוין בתגובת המשרד לח"כ קרן ברק מהליכוד, בעקבות פנייה שלה בנושא.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

כוונת משרד החינוך, שבאה על רקע מחאת המכנסיים שבמסגרתה מחו הורים לבנות על קביעת אורך שונה למכנסיים לתלמידות לעומת אלו של התלמידים, אינה עולה בקנה אחד עם תפישתו של שר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ. בשבוע שעבר אמר לאולפן ynet בעניין כי החופש להחליט בעניין שמורה למנהלי בתי הספר. תחילה השיב כי הוא "לא נכנס לסוגיות כאלה", אולם בהמשך אמר: "כל מנהל יקבל את ההחלטות בבית הספר שלו ואני אכבד אותן".

משרד החינוך מעדכן אחת לכמה שנים את חוזר המנכ"ל המרכזי המסדיר נהלים כלליים באשר לאקלים בית הספר. בין היתר מתמקד החוזר באופן התמודדות המוסד החינוכי עם אירועי אלימות והפרות משמעת. הוא קובע את מדרג התגובות המותרות מצד עובדי ההוראה והנהלת בית הספר, בהתאם למידת החומרה של התנהגות התלמיד. בנוסף קובע החוזר את העקרונות לבניית התקנון הבית ספרי.

 
תגובות