נערה בת 17 נרצחה בפיגוע - אביה ואחיה נפצעו בינוני וקשה. צילום: אלישע בן קימון

נערה בת 17 נרצחה בפיגוע - אביה ואחיה נפצעו בינוני וקשה

שבוע לאחר שחגגה את יום הולדתה ה-17, נרצחה רינה שנרב מלוד בפיגוע טרור במעיין דני באזור בנימין. אחיה דביר חיים בן 19 נפצע קשה ואביה איתן בן 46 נפצע בינוני. היא תובא למנוחות ב-15:30 בבית העלמין החדש בלוד

רינה שנרב מלוד, שאך לפני שבוע חגגה את יום הולדתה ה-17, נרצחה היום (ו') בפיגוע טרורבמעיין דני ליד היישוב דולב, שם טיילה עם אביה ואחיה. האח דביר חיים בן ה-19 נפצע קשה והאב איתן נפצע בינוני. השניים חולצו על-ידי לוחמי 669 והוטסו במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים - משם נמסר כי הבן מורדם ומונשם. מצבו של האב יציב והוא בהכרה.

ראש העיר לוד מסר כי רינה שנרב תובא למנוחות בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד. "תהא נשמתה של רינה הי"ד צרורה בצרור החיים, אמן", ספד ראש העיר לוד יאיר רביבו.

למשפחת שנרב 11 ילדים. רינה היא הבת הרביעית ואחיה דביר שנפצע קשה הוא הילד השלישי. המשפחה הייתה בדרכה מהמכונית, ורגע לפני שהגיעה למעיין נשמע פיצוץ אדיר כתוצאה ממטען מאולתר.

מצבה של הנערה הוגדר תחילה אנוש והיא טופלה במקום במשך זמן ממושך, אך בהמשך נקבע מותה. אחיה שנפצע קשה סובל מחבלות בבטנו ובגפיו. אביהם של השניים נפצע כאמור בינוני ונמצא בהכרה. הוא ובנו הוטסו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במסוק צבאי.

© צילום: אלישע בן קימון

עדיין לא ברור כיצד נפגעו בני המשפחה - אם ממטען שהוטמן מראש או שהושלך לעברם מרכב חולף. לפי צה"ל, מדובר במטען מאולתר. האב וילדיו החנו את רכבם במקום והלכו ברגל למעיין דני. רגעים ספורים לפני שהגיעו אליו נשמע פיצוץ אדיר - והם נפגעו. האב, שנפצע כאמור בינוני, הספיק להזעיק את כוחות הביטחון ואמר שראה חפץ שהושלך לעברו. 

לאזור שבו טיילו בני המשפחה מגיעים ישראלים וגם פלסטינים, ונרשמים בו לא מעט חיכוכים. בשטח תוחקר פלסטיני שעמד בסמוך, וטען שראה רכב לבן יוצא מהזירה בנסיעה מהירה.

צה"ל מנהל מצוד נרחב באזור רמאללה, ומחסומים נפרסו בכל אזור בנימין. הכוחות מחפשים גם בכפרים הסמוכים, תוך החרמת סרטונים ממצלמות אבטחה כדי להבין את אשר אירע. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר שמדובר ב"פיגוע חמור וקשה מאוד, גם בתוצאותיו", ועדכן כי כוחות תגבור הוקפצו לסייע במצוד אחר המחבל או המחבלים.

לזירה הגיעו גם כוחות רבים של שב"כ ומשטרה, וכן כוחות מיוחדים של מג"ב. חבלנים סורקים את האזור מחשש למטענים נוספים שהוטמנו בו. בדולב הסמוך למעיין דני נקראו התושבים לא לצאת מהיישוב, ואנשי כיתת הכוננות שלו וגורמי ביטחון אזרחיים אחרים מסייעים בסריקות. למקום הגיע גם מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן.

מטעמו של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על המאמצים ללכידת המחבלים, וכי הוא יקיים התייעצות בנושא עם ראשי מערכת הביטחון.

בעקבות הפיגוע, ברשתות החברתיות של הפלסטינים הופצו כרוזים שמברכים עליו. בין היתר נכתב בהם: "מכה איכותית מטעם הגברים של הגדה" ו"אימה רודפת את הכיבוש והמתנחלים".

© איחוד הצלה, מודיעין עלית

פרל הוסיף כי "ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות, והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי. הנערה מטופלת במקום ע"י פרמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל". 

תגובות