"המתנגדים להקמת אונ' באריאל, גורמים נזק". תהיה אוניברסיטה פה? צילום מסך

"המתנגדים להקמת אונ' באריאל, גורמים נזק"

בקרוב אמורה מכללת אריאל לזכות בתואר של אוניברסיטה, אלא שנשיאי האוניברסיטאות בישראל מתנגדים להפיכת המכללה לאוניברסיטה השמינית בישראל. יצאנו לבדוק מה חושבים על כך תלמידי המוסד

בקרוב אמורה מכללת אריאל לזכות בתואר של אוניברסיטה, אלא שנשיאי האוניברסיטאות בישראל מתנגדים להפיכת המכללה לאוניברסיטה השמינית בישראל.

הבשורה המרה למורים הפרטיים בישראל

כדי לזכות בתואר של אוניברסיטה, יש להציג נתונים תואמים. במכללת אריאל, לומדים למעלה משנים עשר אלף סטודנטים. בנוסף, המוסד זכה להישגים גבוהים, מעל הרף האקדמאי הנורמלי שמוצב בשאר המכללות ברחבי הארץ.

אלא שלא כולם חושבים שכדאי להפוך את המקום לאוניברסיטה. בין מקבלי ההחלטות נמצאים ששת הנשיאים של האוניברסיטאות המוכרות בישראל: בר אילן, חיפה, ת"א, עברית בירושלים, הטכניון בחיפה ובן גוריון שבבאר שבע. כל הנשיאים מתנגדים לרעיון.

חלק מהטעמים הינם פוליטיים. יצאנו לבדוק עם תלמידי המכללה, מה דעתם על חוסר ההחלטיות בהפיכת המרכז ממכללה לאוניבריסיטה.  

לדברי הסטודנטית מוריה יונגר, ההתנגדות להפיכת המוסד האקדמי לאוניברסיטה, אינה מוצדקת: "זה נובע בעיקר מקנאה", היא אומרת וממשיכה: "אם אוניברסיטאת בר אילן שתמכה בעבר במוסד באריאל כמכללה, יש התנגדות להפיכתה לאוניברסיטה, אז כנראה שהם צריכים לעשות בדק בית ולראות שאולי סף הקבלה שלהם דומה לאריאל".

מה את חושבת שהסטודנטים יכולים לעשות נגד המתקפה?

"אני חושבת שזה נחמד להתלונן אבל זו לא האחריות שלנו, אנחנו יכולים לנסות להפגין וזה כנראה יעלה את המודעות של הציבור אבל בסופו של דבר אני לא מאמינה שזה יעזור. אני בספק אם נוכל בעצמנו לשנות את ההחלטה שגורלה נמצא בידי הדרג הבכיר ולא בידינו", היא אומרת.

לעומתה סטודנטית נוספת בשם שיראל שרעבי חושבת שלסטודנטים יש את הכוח להכריע ושההתנגדות להקמת אוניברסיטה מעבר לקו הירוק הייתה צפויה: "אנשים תמיד מתנגדים לשינויים. מי שמתנגד להקמת אוניברסיטה באריאל לא באמת יודע מה הנזק שהוא גורם", טוענת שרעבי.

"מצד אחד הקמת אוניברסיטה נוספת תכביד כלכלית כי יהיה עוד מקום שיצטרכו להעביר אליו תקציבים וזה די ברור, ובנוסף לכך יש גם את העניין הפוליטי אידיאולוגי, הרבה מהמתנגדים טוענים שעצם הרעיון של אוניברסיטה שנמצאת בשטחים היא דבר שסותר את האידאולוגיה שלהם.אבל אנחנו הסטודנטים, צריכים לפעול למען העלאת הנושא לתודעה הציבורית בצורה חיובית", מוסיפה שרעבי.

לדברי יו"ר אגודת הסטודנטים באריאל, שי שחף, ההתנגדות נובעת ממניעים שאינם טהורים וכי יש לפעול ולהשמיע את קול הסטודנטים במחאה כנגד הגזרה: "זה נובע ככל הנראה משיקולים פוליטיים. אני חושב שהסטודנטים צריכים להתאגד ולהשמיע את קולם ובייחוד ברשתות החברתיות.

צריך לנצל את הכח שניתן לנו בתור סטודנטים, לזכור שחלק מהמהפכות החשובות בהיסטוריה קרו בזכות ההשפעה העצומה שיש לנו בתקופה הזו ובמעמד הזה וללכת עם זה הלאה".

תגובות