בקרוב ניפרד מהפופקורן בכניסה לקולנוע?. מערכת

בקרוב ניפרד מהפופקורן בכניסה לקולנוע?

הצעת חוק חדשה שעברה בקריאה ראשונה, תאפשר לנו להכניס לבתי הקולנוע מזון ושתייה מהבית. ההצעה תוכל לגרום להפסקת מכירת הפופקורן המסורתי. יצאנו לבדוק מה בני הנוער חושבים על החוק החדש

בשבועות הקרובים צפוי לעבור בכנסת חוק חדש שיאפשר לנו סוף סוף להכניס פופקורן ושתייה לבתי הקולנוע ולמופעים בלי שנחויב לקנות אותם במקום, לעיתים קרובות במחירים מופקעים.

מה יהיו ההשלכות של החוק? האם מחירי הפופקורן והשתייה ירדו בבתי הקולנוע השונים? ואם בכלל יש סיכוי, שאנחנו, שהתרגלנו לחוויית הקנייה בבתי הקולנוע, נתחיל להגיע מצויידים מהבית ונאלץ להיפרד ממכונות הפופקורן שפשוט ייעלמו?

יצאנו לבדוק עם בני נוער מה הם חושבים על השינוי והאם הוא בכלל אפקטיבי.

רז עוזרי, בת ה-15 מרעננה חושבת שהחוק לא יוביל לשינוי משמעותי, אך מקווה שמחירי הפופקורן והשתייה בבתי הקולנוע ירדו כתוצאה מהחוק החדש: "עד לפני ששמעתי על החוק הזה, לא ידעתי בכלל שיש איסור להכניס פופקורן ושתיה לבתי הקולנוע". 

"לדעתי, מי שתמיד היה מביא, ימשיך להביא ומי שלא היה נוהג להביא, ימשיך לקנות. אני לא חושבת שייגרם שנוי משמעותי", טוענת עוזרת ומוסיפה: "במידה ואנשים יביאו שתייה ופופקורן מהבית אז אני מקווה שבתי הקולנוע לא יחדלו למכור מזון ושתייה,  אלא רק יורידו את המחירים להגיוניים וסבירים, כדי שבילוי בקולנוע יסתכם בסכום של 30-40 ש''ח ולא יגיע לסכומים כמו 80-90 ש"ח". 

הדר גראוס בן ה-15 מכפר סבא שומר על אופטימיות ומאמין כי מחירי הפופקורן והשתייה ירדו: "יהיה שינוי, אבל הוא לא יתבטא בכך שאנשים יפסיקו לקנות בקפיטריות בבתי הקולנוע ויגיעו מוכנים מהבית, אלא שתהיה לנו אלטרנטיבה אחרת ולא נהיה מחוייבים לקנות דווקא בתוך בתי הקולנוע, בתי הקולנוע יבינו שאנחנו לא שבויים בידם ויורידו מחירים".

אורי עיט בת ה-16 מנתניה  מאמינה שקניית פופוקרן ושתייה היא חלק בלתי נפרד מחוויות היציאה לסרט: "לדעתי לחוק לא תהיה השפעה גדולה, חלק מהבילוי ביציאה לקולנוע הוא גם הקנייה של הפופקורן, מה גם שלהביא מהבית זה לא נוח ולא יעיל. יתכן שחלק מהאנשים יחליטו שמשתלם להם להביא את החטיפים מהבית ולחסוך, אבל אני מאמינה שהרוב ימשיכו בקנייה במקום ולא יהיה שינוי במחירים". 

אם תשאלו את רוני קרוניץ בת ה-15 מרעננה, זו חושבת שרצוי להעביר חוק שונה לחלוטין: "לדעתי החוק היה צריך לדרוש הורדת מחירים והפיכת המוצרים למוצרים בפיקוח, שיימכרו באותו המחיר בכל רחבי הארץ". 

בסוף עוד ייסגרו בתי קולנוע בארץ

לדברי מנהל אחד מבתי הקולנוע בארץ, החוק החדש יוביל לפגיעת שרשרת בכל ההכנסה של בתי הקולנוע: "היום מה שמחזיק את כל הצוות הוא המכירה בעמדת המזון והמשקאות בבית הקולנוע. פעמים רבות האולמות לא מתמלאים אפילו בחצי מהאנשים, ופגיעה במכירות בדלפקי המזון, תוביל לתגובת שרשרת שתגרום לסגירת אולמות ובעתיד גם סגירת בתי קולנוע, וחבל שכך". 

תגובות