זכות השמיניסטים לקבוע את הטיול השנתי?. תלמידים בטיול שנתי באילת. אילוסטרציה: פייסבוק

זכות השמיניסטים לקבוע את הטיול השנתי?

יוזמה של תלמידים בישראל קוראת למנהלי בתי הספר לאפשר לשמיניסטים לקבוע לאן יהיה הטיול השנתי האחרון שלהם בתלבושת בי"ס. בדקנו מה התלמידים חושבים על הרעיון וגם אתם גולשי פרוגי מוזמנים להגיב על הרעיון

טיול שנתי שמסכם שתים עשרה שנות לימוד, הוא ללא ספק חוויה אדירה. מדובר בטיול השנתי האחרון עם כל החברים הקרובים שלמדנו איתם בתיכון, ואם לא תהיו יום אחד מורים, או הורים מלווים, אז זה יהיה גם הטיול השנתי האחרון שלכם מטעם בית הספר.

>> מה השמיניסטים חושבים על קיצור החופש הגדול? כנסו למהדורת החדשות שלנו ותגלו

קבוצה של תלמידי כתות י"א (שעתידים להתחיל את כתה י"ב ב-26 לאוגוסט) ממרכז הארץ, החלה לנסח פנייה רשמית למשרד החינוך, במסגרתה הקבוצה מבקשת לשקול את אישור בחירת הטיול השנתי בכתה י"ב על ידי הצבעה בה ישתתפו כל תלמידי השכבה בכל תיכון ותיכון.

כידוע, לעיתים קרובות הטיולים השנתיים יוצאים במיקומים לא נוחים ולא מתאימים לרוח התלמידים, כך שנוצר מצב של אי נוחות במשך הטיול, שגורם לבסוף לחוסר הנאה לתלמידים בטיול, שמטרתו היא כיף אחד גדול.

ההצעה מדברת על קיום הצבעה לגבי אזור הטיול בתחילת שנת הלימודים על ידי השמיניסטים. אם זה באילת, הנגב, הגליל המערבי או ברמת הגולן. אך בבחירה על ידי הצבעה נוצרת בעיה שהמורים ייאלצו להתמודד עימה: התלמידים מן הסתם יבחרו מקומות שיתאימו להם לעיתים גם לצרכים כמו עישון ואלכוהול.

יצחק רואש, תלמיד העולה לכתה י"ב מחיפה, חושב שצריכה להיות אפשרות בחירה לתלמידים: "מדובר בטיול אחרון עם משמעות רבה והוא גם מביא את סיום בית הספר - אירועים שצריך לזכור בצורה הטובה ביותר". מוריה פריימן, גם היא תלמידת כתה י"ב מחיפה תומכת ברעיון: "זכות הבחירה נותנת לתלמידים להרגיש שייכים לקבלת החלטות, מה שמראה על בגרות של התלמידים לקחת אחריות על עצמם ועל הטיול שלהם".

עכשיו אנחנו שואלים אתכם גולשי פרוגי, מה אתם חושבים? האם זכות הבחירה בדבר מיקום הטיול השנתי בכתה י"ב צריך להיות בידי השמיניסטים?

תגיות
תגובות