בתקופת הקורונה: עלייה בשיעור האלימות, הדיכאון וניסיונות ההתאבדות בקרב בני נוער. sutterstock

בתקופת הקורונה: עלייה בשיעור האלימות, הדיכאון וניסיונות ההתאבדות בקרב בני נוער

עמותת עלם מפרסמת היום (ב') דו"ח על ההשלכות הדרמטיות של משבר הקורונה על בני נוער וצעירים בסיכון בישראל. עלם סייעה ל-4,800 בני נוער, צעירים וצעירות בתקופת הקורונה. דו"ח ראשון מסוגו הסוקר את השפעת הקורונה על הנוער בסיכון בישראל ומציג תמונה מדאיגה

היום (ב'), מפרסמת עמותת עלם, למען בני נוער וצעירים במצבי סיכון ומצוקה, דו"ח המציג את ההשלכות הדרמטיות של משבר הקורונה על בני הנוער, הצעירים והצעירות בסיכון בישראל. זהו דו"ח ראשון מסוגו בישראל, הסוקר את השפעת הקורונה על הנוער בסיכון בישראל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נתוני הדו"ח של עלם מתבססים על מידע שנאסף מ-4,800 בני נוער, צעירים וצעירות בסיכון, שקיבלו סיוע מהעמותה בתקופת הקורונה, בחודשים מרץ עד מאי 2020. הדו"ח מציג נתונים לגבי ההשלכות הדרמטיות של הקורונה על הנערים והנערות.

מהד"וח של העמותה עולה תמונה מדאיגה. בני הנוער והצעירים שהעמותה סייעה להם בתקופה זו דיווחו על בדידות, אלימות, חרדה, דיכאון ואף רעב ועוני.  251 בני נוער מתוך 4,800 נותרו ללא קורת גג ו-145 ברחו מהבית - עלייה של 47% לעומת שנת 2019;  חמישה אחוזים מכלל בני הנוער שמוכרים לעמותה ניסו לפגוע בעצמם במהלך התקופה; 72 אחוזים דיווחו על דכאון, חרדה, משברים נפשיים ובדידות - פי ארבע משנת 2019; 38 אחוזים ברחו לסמים ואלכוהול, 13 אחוז סבלו מרעב ועוני ואילו 11 אחוזים דיווחו כי סבלו מאלימות בבית ואלימות מינית.

© AdobeStock

בתקופת הקורונה נרשמה עלייה של 40% במענה ברשת במערך הפעילות הדיגיטלי של עלם. הקשר עם בני הנוער והצעירים התקיים באמצעות  איתורים וסיועים ברחובות הריקים, התערבויות ברשתות החברתיות, שיחות אישיות וקבוצתיות בזום, התערבויות הומניטריות חירומיות חלוקת 1,051 סלי מזון ועוד. 

עמותת עלם פועלת בשיתוף פעולה הדוק ופורה מזה שנים עם משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים. כך גם בתקופת הקורונה. הרבה מהפרויקטים של עמותת עלם הינם בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וגופים פילנתרופים.

© adobestock

נאוה ברק, נשיאת עמותת עלם: "הקורונה טלטלה את העולם כולו. בתוך כל הקושי וההסתגלות למציאות החדשה - אוכלוסיות חלשות, שבשגרה נמצאות בשוליים, נדחקו עוד יותר לקצה. בני נוער רבים בסיכון ברחבי הארץ, שביום יום מתמודדים עם מגוון קשיים, סבלו בקורונה יותר מתמיד, מצוקות הלכו והחריפו, עד למצבי חירום קשים. אנו בעלם מצאנו עצמנו עומדים מול אתגרים חדשים וכדי להתמודד עם המצב הגברנו את פעילותנו והמשכנו לפגוש את בני הנוער בכל זירות הפעילות, עם התאמות למצב החדש – ברחובות, במרכזי החירום של העמותה, ברשתות החברתיות ובזום. לא ויתרנו על אף נער או נערה".

עלם, העמותה לנוער בסיכון, הוקמה לפני 37 שנה במטרה לסייע לבני נוער, צעירים וצעירות בסיכון מתוך תחושת אחריות חברתית, ובמטרה לשפר ולשנות את מצבם. בשנה האחרונה עלם סייעה לעשרות אלפי בני נוער וצעירים ברחובות, במרכזי הנוער, ברשת, בליווי לחיים עצמאיים ובקצה רצף הסיכון.

 רוצים לדבר עם מתנדבי העמותה? זקוקים לסיוע? כל הפרטים ליצירת קשר נמצאים כאן

תגובות