יוטיובר נעצר בחשד לעבירות מין במעריציו. צילום מיוטיוב

יוטיובר נעצר בחשד לעבירות מין במעריציו

עדן גלנט (23), שעומד מאחורי ערוץ הגיימינג הפופולרי Essver, נעצר בחשד שהטריד מינית וביצע מעשים מגונים בילדים מתחת לגיל 14. בחקירתו טען שאין למשטרה הוכחות למעשיו. מעצרו הוארך עד יום ראשון

משטרת קריית גת עצרה שלשום (יום ג') את עדן גלנט (23), יוטיובר המפעיל את ערוץ הגיימינג Essver שלו יותר מ-22 אלף מנויים, בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים ברשת בקטינים מתחת לגיל 14. גלנט חשוד כי ניצל את הערצתם של הקטינים אליו באמצעות התכתבויות בצ'אטים פרטיים וביקש מהם לבצע בעצמם מעשים מגונים לעיני המצלמה. מעצרו הוארך עד יום ראשון.
חקירת הפרשה החלה ביחידה 105 (היחידה למניעת אלימות נגד קטינים) של משטרת ישראל, לאחר שהתקבל מידע על אודות מעשיו לכאורה של גלנט, המתגורר באחד היישובים סמוך לקריית גת. תיק החקירה הוטל על חוקרי משרד הנוער בתחנה, ובראש הצוות עמדה קצינת החקירות והמודיעין במשטרת קריית גת, רב-פקד קרן טולדנו.
בתום החקירה התברר כי גלנט תקף על-פי החשד לפחות שלושה נערים בני 14 שעקבו אחר ערוץ היוטיוב שלו באופן קבוע. על-פי החשד, הוא יצר עמם קשר בהתכתבויות פרטיות וניהל עמם שיחות מיניות, תוך שהוא מבקש מהם לבצע בעצמם מעשים מגונים. יצוין כי הצעיר החשוד הקפיד לנהל את השיחות בערוצים מאובטחים שהתוכן בהם נמחק כעבור זמן קצר - כדי לא להותיר ראיות, לכאורה.
© מתוך ערוץ היוטיוב
בתום שלב איסוף הראיות והעדויות מהנערים, נעצר, כפי שצוין, גלנט, והטלפון הנייד שלו - שממנו ניהל על-פי החשד את ההתכתבויות - הוחרם. גורמים המעורים בפרטי החקירה סיפרו כי קיים קושי לפרוץ לטלפון, שכן גלנט הקפיד לנעול את היישומים באמצעות טביעות אצבע וקודים - והוא מסרב לשתף פעולה בחקירה.
בעקבות זאת, נשלח הטלפון הנייד של הצעיר החשוד למומחים שעמלים על פריצתו. בינתיים, אתמול נערך עימות בין גלנט לאחד הנערים שהתלונן כי הותקף. גורמי חקירה סיפרו כי שלושת הקורבנות תיארו בעדויותיהם דפוס פעולה דומה מצידו של החשוד.

"ניצל באופן אלים את תמימות הילדים"

כפי שצוין, מעצרו של גלנט הוארך עד יום ראשון, ובהחלטתו כתב השופט כי "קיים יסוד סביר לחשדות נגדו". גלנט, המיוצג על-ידי עו"ד ארז מוסקוביץ', מכחיש את המיוחס לו. בעימות הוא טען להגנתו: "אין לכם הוכחות נגדי".
אמו של אחד הנערים שהתלונן נגד גלנט סיפרה ל-ynet: "הבן שלי אמר לי שהוא רוצה למנוע מצב שבו ילדים אחרים לא ייפגעו ולכן הוא משתף פעולה. מיד כשנודע לי על המקרה - ביקשתי עזרה.
היוטיובר עדן גלנט © צילום מאינסטגרם
"קודם כל", המשיכה האם, "אמרתי לבן שלי כמה אני גאה בו. בגילים האלו יש הרבה מאוד סקרנות לגילוי המיניות. זה הכי טבעי שיש. הם לא אשמים. הם נוצלו. הם נמצאים בשלב התפתחותי, והחשוד ניצל את זה. כולם העריצו אותו והיו מוכנים להקשיב לכל בקשה שלו. הוא ביקש למחוק את ההתכתבויות - וכך הם עשו".
האם הוסיפה: "אני מבקשת להעביר מסר להורים - אל תרגישו שאתם או ילדיכם אשמים. אין לכם במה להתבייש. רק החשוד צריך להתבייש. הוא ניצל באופן אלים את תמימות הילדים. נעשה לנו עוול, אנחנו בטלטלה וזה אירוע מכונן עבור כל המשפחה. בני בקושי ישן בלילה, אבל אני יודעת שהוא חזק. בעזרת טיפול נכון אני מקווה שזה יעבור - וגם הזמן ירפא. הפחד הכי גדול שלי הוא שהדבר הזה ייצור אצלו טראומה לכל החיים".
תגובות