צעיר בן 19 התמוטט במסיבת טבע ומת. gettyimges.IL\Bennett Raglin

צעיר בן 19 התמוטט במסיבת טבע ומת

הצעיר סבל כנראה ממכת חום בשמורת פורה בנגב, בבית החולים סורוקה נאבקו על חייו אך לבסוף קבעו את מותו. האירוע, כך על פי החשד, התרחש במסיבה עם סמים ואלכוהול, מארגניו עוכבו לחקירה. בבוקר אזרח התלונן: "בומים חזקים, העניינים יוצאים משליטה", המשטרה לא מצאה את המקום

צעיר בן 19 התמוטט בצהריים (יום ו') בשמורת הטבע פורה בנגב, על גדות נחל שיקמה, והובהל במצב אנוש בידי צוות מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחמים על חייו. ככל הנראה סבל ממכת חום. במשטרה חושדים כי האירוע התרחש במהלך מסיבה שנערכה בטבע ובה לפי החשד היה שימוש באלכוהול ובסמים.
מחקירה ראשונית עולה כי עשרות חברים חגגו שם מסיבת יום הולדת. המסיבה החלה עוד אמש ונמשכה אל תוך הלילה ואל אור הבוקר. במשטרת קריית גת עצרו תחילה ארבעה צעירים אך בהמשך גדל מספר המעוכבים לשמונה, בהם גם מארגן המסיבה, שחשוד ברשלנות ובשיבוש הליכי חקירה.
כבר בשעה 9:47 המשטרה קיבלה דיווח מאזרח שעבר במקום והתלונן על רעש חזק של מוזיקה. "נשמעים בומים חזקים", הוא דיווח. "יש שם חבורה של צעירים שעושה מסיבה. הם כמה עשרות שם. מעבר לזה שזה בניגוד לחוק בגלל הקורונה, לפי מה שאני רואה העניינים שם יוצאים משליטה", הוא הוסיף.
אותו אזרח הציע לשוטרים לתת להם מיקום מדויק של המסיבה, אף במשטרה דחו את הצעתו. אלא שבמשטרה מסרו כי צוותים שלה ביצעו באזור חיפושים ולא מצאו את מיקום המסיבה. "חרשנו את האזור ולא מצאנו את המסיבה", אמרו במשטרה.
לאחר שהתמוטט הצעיר הובא על-ידי חבריו לחבירה עם כוחות מד"א בחניון נחל פורה ליד מחלף מאחז בכביש 40, מצפון לבאר שבע. לפי מד"א הדיווח במוקד 101 התקבל בשעה 12:58. הצוותים שהגיעו למקום ביצעו בצעיר פעולות החייאה והעבירו אותו לבית החולים סורוקה. במשטרה מסרו כי פתחו בחקירה ופתחו בסריקות אחר המיקום המדויק שבו התמוטט הצעיר.
פרמדיק מד"א, ג'וש ויינשטיין, סיפר: "כשהגענו לחניון הובילו אותנו לרכב פרטי. הצעיר שכב במושב האחורי כשהוא מחוסר הכרה וחם מאוד למגע. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו נוזלים, הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".
עו"ד עדי כרמלי, המייצג את מארגן המסיבה: "מדובר באירוע טרגי ומצער אך לא פלילי. אני בטוח שהחקירה תבהיר שבהתנהלות מרשי לא דבק רבב".
תגובות