המדריך: ככה תשרדו את המבחן בשלום. שוב פעם יש לכם בלק אווט? צילום: פייסבוק

המדריך: ככה תשרדו את המבחן בשלום

לחלק את החומר, לשמור על סביבת למידה נקייה, שינה טובה, וגם: מתי לא לומדים לפני מבחן. כתבת פרוגי אספה את כל הטיפים שיוכלו לעזור לכם לעבור את הבחינות הקרובות בשנה החדשה בהצלחה

אמנם אנחנו קצת רחוקים מהבגרויות ועדיין קצת שאננים לגבי דבר תחילת הלימודים, אבל הנה זה הגיע, לא שאנחנו שמחים להגיד את זה שוב ושוב, אבל אין ברירה, המבחנים יפגשו אותנו בקרוב מאוד.

לשם כך, כתבת פרוגי אספה עבורכם עשרה טיפים מהחברים הטובים שלה, שיוכלו לעזור לכם להתכונן למבחנים בצורה כזו שתצאו מהם מחוייכים ובלי סל של קללות על המורה.

1. חלקו את החומר, ערכו לכם לו"ז מבחנים- במיוחד בתקופות לחוצות, חלוקת זמנים לפי שעות וחלוקת החומר, אל תכבידו על עצמכם במשימות שלא תוכלו לעמוד בהן.

2. שימרו על סביבת עבודה נוחה - כן אנחנו יודעים שהמיטה נוחה בטח גם בליווי קולי של טלויזיה ומדי פעם הצצה למסך אבל קחו לכם את הכמה שעות האלה נקיות מכל פיתוי, הלמידה תהיה הרבה יותר אפקטיבית וכך גם יתפנו לכם יותר שעות לרביצה מול הטלויזיה ובילויים.

3.טיפ לרבי מלל (היסטוריה, תנ"ך, ספרות, אזרחות וכו') - השתדלו לסיים את כל החומר יומיים לפני הבחינה, את היום האחרון הקדישו להענות על שאלות לדוגמא (מומלץ עם הקצבת זמן לכל שאלה).

4. טיפ למתמטיקה - אהבת חיינו מילת המפתח היא תרגול, לא משנה כמה תבינו את הדרך תרגול זאת הדרך היחידה שלכם להכניס את החומר לראש.

5. מזון למוח - כן כולנו שמענו על זה ששוקולד עוזר לריכוז אבל גם יש לכך חיסרון - הסוכר עולה במהירות וכך גם הוא יורד וכך באמצע המבחן נופלת עלינו מכת עייפות, לשם כך השתדלו לאכול חטיפי אנרגיה וכל מיני דברים בריאים ששומרים על הסוכר לאורך זמן - המלצת התזונאים היא פירות יבשים אבל, מה שבא לכם.

6. אל תסתמכו רק על הספרים והחוברות - חפשו עוד מידע באנציקלופדיות, באינטרנט ובמילונים.

7. שימרו על סדר - תלמדו בצורה מסודרת למבחן, אם אתם עושים סיכומים, כיתבו אותם בכתב יד ברור, הקריאו אותם בקול, ואל תבלגנו את הדפים.

8. תשנו טוב לפני המבחן - גם אם אתם לא בטוחים בחומר לילה לבן לפני הבחינה זה הדבר האחרון שיעזור לכם.

9. למידה עם חברים - אל תקחו את הסיכון של ללמוד עם חבר יום לפני המבחן, רוב הסיכויים שזה לא יצליח לכם בעיקר בגלל שרוב תשומת הלב תוסט לדברים אחרים, השאירו את הלמידה בחברה לימים הראשונים ואת היום האחרון תשאירו ללמידה אישית וסיכום החומר.

10. מתי לא לומדים - סיימו את הלמידה בערב שלפני, פנו את הראש שלכם לדברים אחרים, תרגעו ותתבטלו קצת, לכו לישון מוקדם ובבוקר של יום המבחן אל תתפתו להציץ בחומר.

ואחרי שהבאנו לכם את הטיפים, תזגרו ותדפיסו אותם.

תגובות