המדריך: האם המורה לנהיגה מושך אותי? . שיעור נהיגה. צילום: פייסבוק

המדריך: האם המורה לנהיגה מושך אותי?

בתור תלמידי נהיגה, לרובנו עברה המחשבה בראש: "האם המורה לנהיגה מושך אותנו?" בכתבה הבאה תוכלו לגלות סוף כל סוף האם באמת המורה מורח לכם את השיעורים או שאתם באמת זקוקים לחיזוק נוסף

שיעורי נהיגה הם הסיוט של כל תלמיד שעבר את גיל 17 בישראל וחולם על רישיון. לעיתים השיעורים נמשכים גם מעבר לטווח המינימום שעומד על עשרים ושמונה שיעורים באורך של ארבעים דקות או ארבעים שיעורים של חצי שעה.

הפעם במדריך אספנו עבורכם את כל הסימנים שיוכלו להדליק לכם את הנורה האדומה שתסמל לכם שהמורה שלכם לנהיגה, מורח אתכם בשיעורים.

מספר שיעורים רב

בחלק מהמקרים, מורים ש"מושכים" אתכם גם ימשכו אתכם בשיעורים, במקרה ואתם בשיעור ארבעים ומעלה ועדיין לא הגישו אותכם לטסט פנימי, יש פה מקום לחשוד. אך יש לשים לב – ישנם תלמידים שעדיין לא נוהגים מצויין בשיעור 40, ולכן הם לא יוגשו לטסט.

תמיד מומלץ לדבר עם המורה ולברר מדוע יש עיקוב. יתרה מכך, תמיד אפשר ללחוץ על המורה להגיש אתכם לטסט. אך זכרו - לפעמים המורה יודע יותר טוב מכם האם אתם מוכנים לטסט או לא.

מספר נסיעות מוגזם בכבישים מהירים/כבישים בין עירוניים

במקרה והמורה שלכם לקח אותכם במשך יותר מעשרה שיעורים לכביש המהיר, יש פה מקום לדאגה, ייתכן והוא רוצה למשוך עמכם זמן, ולעכב את גישתכם לטסט. אך עדיין יש שני מקרים בהם לקיחה מוגזמת לכביש המהיר מוצדקת: הראשונה במידה ואתם גרים בישוב מרוחק מהישוב בו אתם אמורים לעשות את הטסט והשנייה, אם יש לכם בעיית מהירות בנסיעה.

העלמות שלא לצורך, ביטול שיעורים ללא התראה

למרות שהנזק פה הוא לא נזק כספי, מדובר בנזק מערכתי. במידה והמורה שלכם נעלם, מסנן, או מבטל שיעורים ללא התראה, יש מקום לחשיבה האם יש צורך לעבור מורה. יש לזכור שקטיעה של רצף השיעורים תוביל לבעיה בקליטת החומר.

נסיעות מיותרות במגרשים

דבר שהוא לא שכיח, אך קיים. אם אתם נוסעים ברכב פרטי מסוג B, והמורה לקח אותכם למגרש (שבדרך-כלל מיועד לאופנועים) יותר משיעור אחד או שניים. יש מקום לחשוד ויש לדבר בדחיפות עם המורה. המגרש איננו מיועד לתרגול תלמידי רכב פרטי, אלא לרוכבי אופונעים.

לימוד לא נכון

במקרה הזה לא כל כך תוכלו לדעת, אבל מומלץ להשוות את קצב ההתקדמות שלכם עם החברים או בקהילות הפורומים למיניהן, האם המורה שלכם מלמד אתכם את כל התכנים הנדרשים לשיעורי הנהיגה ובזמן. בדרך כלל, טרם הטסט על התלמיד לחתום טופס בו הוא והמורה מצהירים שהם למדו את כל תכני השיעורים הנדרשים לנהיגה.

כיצד בכל זאת תוכלו לדעת אם הוא מעכב אתכם בלימודים? אחת הדרכים הן חניות, בדרך כלל חניות מלמדים בין השיעור העשירי עד לשיעור השבעה עשר (תלוי בקצב התלמיד), יותר מזה זה נחשב לעיכוב משמעותי.

מערכת האתר מבקש להבהיר שלא כל מקרה המצוין בכתבה הוא מקרה הבא לרעת התלמיד. המערכת אינה אחראית על שום נזק שיגרם לתלמיד או למורה הנהיגה עקב הסקת מסקנות שגויות מקריאת תוכן הכתבה.

תגובות