איתי יצחק בן ה-17 נרצח בקטטה בצפון. צילום פרטי

איתי יצחק בן ה-17 נרצח בקטטה בצפון

הותר לפרסום: איתי יצחק הוא הנער שנרצח הלילה בקטטה שפרצה סמוך לכפר מוקייבלה. שישה קטינים וגבר בשנות ה-40 לחייו נעצרו

איתי יצחק, בן 17 מגן נר, הוא הנער שנרצח לפנות בוקר בקטטה סמוך לכפר מוקייבלה שבמועצה האזורית הגלבוע. כך הותר בצהריים (שבת) לפרסום.

אבל כבד והלם אפפו היום את תושבי היישוב הקהילתי גן נר, בחבל התענך. בשעות הבוקר קיבלו התושבים את הבשורה המרה על הירצחו של איתי יצחק, נער בן 17 מהיישוב, בקטטה בכניסה ליישוב הסמוך מוקייבלה. בני המשפחה התכנסו בביתם, וביקשו לשמור על פרטיותם. בשעות הצהריים נפתח מועדון הנוער ביישוב ובני הנוער יכולים היו לקבל שם סיוע פסיכולוגי ותמיכה.

יצחק ז"ל, תלמיד כיתה י"ב בכפר הנוער ניר העמק בעפולה, הותיר אחריו הורים, אחות תאומה ואח העומד בפני גיוס.
© צילום פרטי
המועצה האזורית גלבוע שבתחומה שוכן היישוב, הינה מועצה מעורבת - יישובים קהילתיים, קיבוצים, מושבים ויישובים ערבים. במועצה מתגאים ברבגוניות ובקיום המשותף ומדגישים גם כעת כי מדובר באירוע פלילי ולא לאומני. "אנחנו לא רואים פה אירוע של תושבי גן נר מול תושבי מוקייבלה", אמר ראש המועצה, עובד נור, המתגורר אף הוא בגן נר. "יש פה אירוע מזעזע של קטטה בין בני נוער, שהסתיימה במקרה מוות נורא".
נור הוסיף: "אנחנו נותנים אמון מלא בעבודת המשטרה, ומאמינים שימצו את הדין עם מי שצריך למצות את הדין. החקירה בעיצומה אבל אנחנו רואים את האירוע הזה כאירוע שיכול לקרות בכל מקום. אם זה קורה דווקא בגלבוע, זה צריך להדליק נורות אדומות לכל החברה הישראלית", אמר.
נור מכיר אישית את הנער ומשפחתו. "כל דבר שנאמר כרגע ישמע כמליצה, אבל באמת מדובר בנער למופת. אהוב מאוד על כולם בקהילה הזאת ובקהילות בכלל בגלבוע ובאמת זה כואב. אנחנו רוצים לראות אילן כזה גדל להיות עץ גדול, ואנחנו כואבים שזה יישאר רק בזיכרון שלנו".
היישוב מוקייבלה נמצא כ-5 קילומטרים מגן נר, מטרים ספורים מהמעבר בין ישראל לרשות הפלסטינית, סמוך לג'נין. הבוקר פעלה במקום חוקרים מהעובדה הניידת לזיהוי פלילי של המשטרה.
תושב הכפר שהגיע למקום בשעות הצהריים אמר כי גם בכפרו אין הרבה מידע על נסיבות הקטטה והרצח. "אנחנו רק יודעים שהייתה קטטה שנגמרה ברצח של בחור מגן נר, והחשוד הוא אחד מאצלנו", אמר. "כששמעתי מי העצורים הייתי מאוד מופתע כי הם לא ממשפחות של עבריינים".
תגובות