גם לחבר'ה הדתיים יש תנועות נוער ולא מעט. מחוז דן בבני עקיבא. צילום: פייסבוק

גם לחבר'ה הדתיים יש תנועות נוער ולא מעט

כתב פרוגי בדק אילו תנועות נוער יש לציבור הדתי בישראל וגילה שמדובר במגוון תנועות ביניהן: בני עקיבא, עזרא ואריאל. מתי הן נוסדו? כמה חניכים יש בכל אחת מהן? כל הפרטים בתוך הכתבה

תנועות נוער מאז ומעולם היו פופולריות בקרב בני נוער שונים בארץ ובעולם. ברוב התנועות יש חלוקה ברורה לפי קבוצות גילאים, כך הדבר גם בתנועות הנוער דתיות רק שבתנועות לציבור הדתי, קיימת הפרדה בין בנים לבנות. אספנו עבורכם את שלושת תנועות הנוער הדתיות המרכזיות בישראל. 

בני עקיבא // 1929

התנועה המובילה ביותר, מבחינת שיעור ההשתתפות בה, היא תנועת "בני עקיבא" התנועה הוקמה בשנת 1929 על ידי נער בן 21 מירושלים וחבר'ה נוספים מהפועל המזרחי, כיום מונה התנועה עשרות אלפי חניכים המתחלקים לשבטים שונים.

סיסמת התנועה היא: "קדש חייך בתורה, וטהרם בעבודה". לתנועה יש שתי מטרות עיקריות: הראשונה הינה, חינוך דור נאמן ומסור לתורתו, לעמו ולארצו, החי על עבודתו ברוח התורה. השנייה, חינוך להגשמה אישית של רעיון "תורה ועבודה" וחתירה להקמת חברה של "תורה ועבודה" בארץ.

 

 

לא רק תנועות נוער לציבור החילוני.
לא רק תנועות נוער לציבור החילוני.

 

עזרא // 1919

מיד לאחר מכן מגיעה התנועה "עזרא", התנועה נוסדה בשנת 1919 בגרמניה, על ידי חבורת סטודנטים. כיום מונה התנועה למעלה משנים עשר אלף חניכים, המתחלקים לחמישים סניפים בכל רחבי הארץ.

סיסמאת התנועה היא: "הישיבה היא בית חינוכנו, שלטון התורה מטרתנו, לעם ולארץ נקדיש את חיינו". מטרת התנועה הינה יצירת דור נאמן ובעל בסיס תורני וידע בתחומי החיים השונים, תוך שאיפה להקמת חברה תורנית בארץ ישראל.

אריאל // 1978

אחרונה מגיעה התנועה "אריאל". התנועה הוקמה בשנת 1978 ומונה כיום למעלה מעשרת אלפים חניכים הפזורים בשבעים וחמישה סניפים שונים ברחבי הארץ. סיסמאת התנועה היא: "תורת חיים בעוז!" מטרתה המרכזית של התנועה היא שאיפה לתורת חיים מלאה, המתקיימת בעוז, וממלאת בחיוניות יצירה ושמחה.

תגובות