סקירה: שברולט SPARK, רכב לצעירים בלבד?. השברולט ספארק. צילום: פרוגי

סקירה: שברולט SPARK, רכב לצעירים בלבד?

עורך פרוגי בדק את רכב המיני לחבר'ה הצעירים של חברת שברולט, ה-SPARK, בחן עד כמה הרכב הקטנטן באמת מיועד לצעירים כולל מערכת המולטימדיה היוקרתית וחווית הנסיעה על רכב ידני בכבישי הארץ

חוזר לנסוע על ידני. שש שנים אחרי שהוצאתי רישיון עם מורה הנהיגה, הגיעה העת לחזור לנהוג על רכב ידני. שוב הריטואל הקבוע של לחיצה על הקלאץ', זינוק בעלייה, החלפת הילוך בפניות וברמזור.

האמת שהסיבה הייתה בהחלט מוצדקת, בחינה עבור פרוגי לרכב המיני לצעירים של חברת שברולט, ה-SPARK, שזכה לתואר רכב הצעירים, אחרי שהותאם במיוחד לקהל הצעיר הן מבחינת המחיר שעומד על כ-60 אלף שקלים והן מבחינת ההתאמה לצרכי הקהל שאוהב טכנולוגיה ולא מעט.

אז נתחיל במפרט הטכני של הרכב. המיני של שברולט מצויידת במנוע די גדול יחסית למשקלו של האוטו שעומד על 905 קילו בלבד. הרכב מצוייד במנוע בנפח 1.2 ליטר בתצורה ידנית (שהרבה יותר חסכונית מרכב עם תיבת הילוכים אוטומטית), ומגיע ל-82 כוחות סוס. תכף נגיע לעוצמה של הרכב.

כשאני מקבל את הרכב באולם התצוגה של חברת UMI, היבואנית של שברולט בראשון לציון, נציג החברה מספר לי על הייחוד ברכב המיני, שמגיע עם חמש מקומות ישיבה. דבר שרלבנטי לחבר'ה מביניכם שרוצים להסיע ארבעה חברים ברכב (אחרי שתגמר תקופת הנהג החדש שעומדת על שנתיים), לעומת שלושה מושבים לנוסעים חוץ מהנהג, ברכבי המיני האחרים בשוק.

הספארק. מיני לצעירים. צילום: פרוגי.
הספארק. מיני לצעירים. צילום: פרוגי.

השלב הבא במפרט הטכני שבהחלט מרשים, הוא השליטה המלאה בכל החלונות ברכב באופן חשמלי, במרבית הרכבים הקטנים בישראל, וויתרו היצרניות על חלונות חשמליים במושבים האחוריים. זה בהחלט מעצבן לסובב את ידית החלון כמו לפני עשרים שנה.

אני יוצא ממרכז התצוגה עם רכב לסוף השבוע לצד התקן פזומט שמאפשר לי למלא את המיכל כמה שרק ארצה. אל תדאגו, ניצלתי את זה היטב. הנסיעה שלי מתחילה לתל אביב, לפגישה עם הבעלים של פרוגי, הנסיעה עוברת באופן חלק. השלב שבו בהחלט התרשמתי לחיוב, הוא כשקיבלתי שיחת טלפון ממבקרת הטלוויזיה של האתר, יונית שוריאק.

המענה היה כבר ללא אוזניית הבלוטות המבאסת שמתנתקת כל שניה או בעזרת הרמקול הגרוע של הסמארטפון שלי. עניתי לה בעזרת מערכת המולטימדיה של הרכב, שהתחברה אוטומטית לסמארטפון שלי. המערכת החכמה מאפשרת לשלוט בספר הטלפונים של הסמארטפון, לבצע שיחות חדשות באמצעות לוח מקשים גדול ולענות לשיחות, בלי שום מגע פיזי עם הסמארטפון.

מערכת המולטימדיה המתקדמת. צילום: פרוגי.
מערכת המולטימדיה המתקדמת. צילום: פרוגי.

החסרון הוא שעדיין אין במערכת המולטימדיה של הרכב פיצ'ר שיאפשר לשלוח הודעות כתובות או להשתמש בוואטס'פ. אולי בעתיד?

השלב הבא בחווית הנסיעה הוא מזגן שמצליח לצנן אותי בחום המרגיז של תל אביב. אני מצליח לחנות את הרכב שאורכו כולה שלושה וחצי מטרים, סמוך לרחוב כפר גלעדי, בחניה שהרכב המשפחתי שלי לעולם לא היה נכנס בה (יתרון לכם שמחפשים חניות כל הזמן בתל אביב לפני הבילוי ללא בזבוז של תשלום על דמי חניה) וקופץ לפגישה עם הבעלים של האתר בבית קפה קרוב. אני חוזר לרכב ועושה את דרכי לכפר סבא לפגישת עורכים של האתר.

הנסיעה בפקקים אמנם קצת מתישה בגלל הלחיצות כל הזמן על הקלאץ' והגז, אבל הדרך בהחלט עוברת ללא טעויות. הסיבה: מערכת ניווט משוכללת בתוך מערכת המולטימדיה של הרכב.

WAZE הצחקתם אותי. אחרי שנתקעתי בכביש שש עם אפליקצית הניווט ה-WAZE, שהחליטה להסגר לי רגע לפני הפניה במחלף חורשים, אני מחרים את האפליקציה, שההתעסקות בהחזרתה לחיים, עלתה לי כמעט בחיים (כמעט תאונה עם משאית לפני חודשיים). אני משתמש באפליקצית ה-GPS של אורנג', שגם היא לא הכי נוחה למבט (המסך של הסמארטפון עדיין לא בגודל של מסך המולטימדיה ברכב).

שיחות בטלפון הנייד בלי מגע ישיר. הכל על המסך. צילום: פרוגי.
שיחות בטלפון הנייד ללא מגע ישיר. הכל על המסך. צילום: פרוגי.

הרכב מגיע עם גרסת הניווט החדשה ביותר של חברת IGO, שמאפשרת לנווט עם מסך המולטימדיה הגדול של הרכב, לצפות בנתוני הנסיעה בכל עת ולקבל הנחיות קוליות ממערכת הסאונד של הרכב שמשתיקה את המוזיקה בכל פעם שיש הנחייה קולית (יהיה נחמד אם היא לא תנחית את הסאונד לחלוטין).

אחרי הפגישה בכפר סבא, אני עושה את דרכי עם כתב המוזיקה של האתר, למועדון הקולוני בירושלים, שם התקיימה הופעתה של הזמרת מיטל הוכמן. את העליות לירושלים, הרכב מצליח לעשות בקלות, תוך כדי משחק נכון עם מערכת ההילוכים של הרכב. כשנסעתי עם חבר שיש לו רכב מיני בנפח 1 ליטר, הרכב בקושי סחב בעליות הקשות של הקסטל.

גם בירושלים, אני מצליח למצוא חניה במיקום אסטרטגי במיוחד, ללא תשלום. את השוטרים הירושלמים הרכב בהחלט סיקרן והפ ביקשו ממני לעצור בצד, כדי לקבל פרטים על רכב הצעירים, שנראה להם יצירתי במיוחד. אחד השוטרים אפילו סיפר לי שהוא מתלבט אם לקנות את הרכב הזה לבת שלו. זו הייתה הקלה, הייתי בטוח שכבר עשיתי משהו לא בסדר?

חונים את הרכב הקטן בכל חור אפשרי בתל אביב. צילום: פרוגי.
חונים את הרכב הקטן בכל חור אפשרי בתל אביב. צילום: פרוגי.

אחרי ההופעה חזרנו לכפר סבא. בשישי ניצלתי את הרכב לצאת בבוקר למכון הכושר, שם הבנות בהחלט התלהבו מהרכב החדש, שהייתי צריך להסביר להן במשך שעה שזה לא הרכב שלי, אלא רכב הדגמה של חברת שברולט. בערב יצאתי לבילוי בראשון לציון בעזרת אמצעי הניווט, לצד שיחות עם הכתבים תוך כדי, במערכת המולטימדיה של הרכב וחניה שוב הפעם, במקום אסטרטגי במיוחד.

בשבת הייתה זו נסיעת המבחן הארוכה ביותר. מירושלים לחיפה למשחק של קריית שמונה נגד מכבי חיפה ובחזרה. תוכנת הניווט עצרה את המוזיקה בכל פעם שהתקרבתי למצלמת מהירות. דבר שבהחלט הציל אותי מכמה דו"חות בדרך, השיחות עם הכתבים התקיימו בלי הפסקה והמזגן הפגין נוכחות.

לנסיעות ארוכות, הרכב הזה באמת אופטימלי, גם בזכות חווית השמע ברכב שמתאפשרת באמצעות רמקולים מאחורה ומקדימה וחיבור של האייפוד או האייפון או כל סמארטפון אחר באמצעות USB. (מערכת המולטימדיה מגיעה על שני חיבורי USB וחיבור נוסף לאייפוד).

גמעתי קרוב ל-500 קילומטרים בסוף השבוע הזה. צריכת הדלק הייתה ליטר אחד לשבעה עשר קילומטר בממוצע, גם בעיר וגם מחוץ לעיר. בהחלט נתון שיכול לעודד.  כל החוויה עלתה לי (לא באמת) 250 שקל עבור הדלק (קרוב ל-30 ליטרים).

*הרכב מוצע במבצע מיוחד לצעירים עם הסדר מימון חודשי קבוע במחיר נמוך. לפרטים נוספים ניתן לפנות ליבואנית הרכב בארץ בטלפון *3505.

תגובות