תלמיד: "איימו עליי שבלילה הם יפוצצו אותי". תלמידים בגדנ"ע. צילום המחשה בלבד

תלמיד: "איימו עליי שבלילה הם יפוצצו אותי"

בהמשך לחשיפת פרוגי על פרשיית האלימות בבסיס הגדנ"ע בין שני התיכונים "דה שליט" מרחובות ו-"הרצוג" מכפר סבא. מספרים תלמידי התיכון הכפר סבאי על האיומים שקיבלו במשך השבוע: "הם אמרו שיש להם סכינים"

אלימות בשבוע ההכנה לצה"ל. שבוע הגדנ"ע בבסיס שדה בוקר, שאמור היה להסתיים במסדר חגיגי, נגמר בטון צורם, כשתלמידי שני התיכונים: דה שליט מרחובות והרצוג מכפר סבא, הסתכסכו, וסיימו את שבוע הפעילות בקטטה המונית שכללה זריקת אבנים וכמעט שנגמרה באסון.

בעקבות התגובות הרבות שעלו ברשת לאחר פרסום הפרשייה כאן באתר פרוגי, הגיעו למערכת האתר פניות רבות מתלמידי התיכון הכפר סבאי, שסיפרו כי זכו לאיומים על חייהם במשך כל שבוע הגדנ"ע.

לדברי סמואל (שם בדוי) תלמיד כיתה י"א בתיכון הכפר סבאי, הרקע לסכסוך בין שני הצדדים, התחיל בגלל תלמידות השכבה שלו, מאיה וליאור (השמות בדויים). לדברי סמואל, השתיים זכו להצקות מהתלמידים מהתיכון מרחובות: "פניתי אל אחד מהתלמידים שהציקו למאיה וליאור וביקשתי ממנו שיפסיק לדבר ככה, ושזה לא מתאים. אז הוא פתח בקללות והתחילו דחיפות ביננו".

בשלב זה מספר סמואל שאחד התלמידים מהתיכון ברחובות צעק "בואו לצד", אבל סמואל בחר שלא להתייחס לבקשה לגרור את הדחיפות לתגרה אלימה במקום צדדי בבסיס: "הם ראו שאני לא נגרר לצד, אז זה שדחף אותי אמר שבשעה שתים עשרה בלילה אני אבוא לרחבה ואני אקבל פיצוצים בפנים ובכל הגוף".

לטענת סמואל בשלב זה הוא עבר לשבת באוהל ואז הגיע אליו תלמיד שסיפר לו שהתלמידים מרחובות מחפשים אחריו: "הוא סיפר לי שאחת התלמידות שהוא מכיר, אמרה לו שהם מחפשים אחריי ואחרי דניאל (שם בדוי) ושיש להם סכינים יפניות וקרשים שהם חתכו בצורה חדה שהם החביאו מתחת לאבנים במקום המפגש שהם רצו שנגיע אליו בלילה".

סמואל החליט שלא לשמור על הנושא בשקט ופנה למפקדות וסיפר להן שהתלמידים מרחובות מתכננים להגיע לרחבה בה ישנים התלמידים מכפר סבא, עם קרשים חדים וסכינים: "המפקדת קראה לכל המפקדים שבמהלך כל הלילה שמרו לנו על האוהלים".

אחרי שני לילות שקטים, הגיע היום האחרון בשבוע הגדנ"ע, חמישי. סמואל מספר שבשעות הבוקר המאוחרות, הוא הבחין בשלושים תלמידים מרחובות שמגיעים לכיוונו: "המפקדת עמדה לידי ואמרה לי שלא אדאג ושהיא הולכת לקרוא לשאר המפקדים", הוא נזכר.

"בזמן הזה שהיא הלכה עשרה ילדים הקיפו אותי ובפתח החדר נעמדו עוד שני תלמידים כדי שאף אחד לא ייכנס לחדר. בינתיים תלמידים אחרים מהתיכון שלי מכפר סבא קלטו שיש תלמידים מרחובות ברחבה של האוהלים שלנו והם נכנסו פנימה ושמרו עליי", מספר סמואל.

לדברי סמואל בשלב זה, התלמידים מרחובות התחילו לקלל ולדחוף את חבריו כשאחד מהם קיבל מכה בראש והשני קיבל אגרוף בזמן שסמואל ניסה להפריד בין הניצים. המשך התגרה הייתה מחוץ לחדר ברחבה החיצונית: "התלמידים מרחובות שוב עברו בשטח שלנו וחבר שלי אמר להם 'למה אתם רוצים לריב איתנו, בואו נפתור את זה בצורה בוגרת'. זה לא עזר. פתאום הגיעה קבוצה של תלמידים מרחובות עם אבנים בידים". 

בשלב זה מספר סמואל שהמפקדים בבסיס נעמדו בשורה וחסמו את שתי הקבוצות מלהתקל לתגרה: "הם התחילו לזרוק אבנים והאבנים פגעו בנו ואחד הילדים בא להביא לי אגרוף והצלחתי להתחמק לצד ולתת לו אגרוף בחזרה". לטענת שי (שם בדוי), אחד התלמידים מהתיכון ברחובות אף החזיק שתי לבנים גדולות שבמידה והיה זורק אותן היה יכול בקלות להרוג את התלמיד שעמד מולו.

>> קראתם את הסיפור המלא? אלימות קשה בבסיס הגדנ"ע

תגובות