טרנד חדש: נערים רוכשים סיגריות אלקטרוניות. תלמיד משתמש בסיגריה האלקטרונית. אילוסטרציה: שיר אזבי

טרנד חדש: נערים רוכשים סיגריות אלקטרוניות

לאחרונה יותר ויותר תלמידים בגילאי חטיבות ביניים ותיכון רוכשים לעצמם סיגריות אלקטרוניות במקום לרכוש סיגריות רגילות. הבעיה: גם בני נוער שלא עישנו קודם לכן, מתחילים להתמכר לסיגריות החשמליות

חייבים משהו בפה? לאחרונה החלה תופעה חדשה בקרב בני נוער בגילאי 12-18. תלמידים רבים מגיעים לבית הספר עם סיגריות אלקטרוניות אותן הם רוכשים בסכומים שנעים בין מאתיים עד שלוש מאות שקלים.

מדובר בבני נוער שמעוניינים מחד להיגמל מעישון או מאידך, סתם לעשות "פוזה" עם החברים. לסיגריות האלקטרוניות יש עשרות טעמים שונים ולדברי הנערים שמשתמשים בה, היא חוסכת להם כסף רב אותו היו מקפידים להוציא מדי חודש על סיגריות אמיתיות.

לדברי הרופאים, הסיגריה האלקטרונית אינה מזיקה מכיוון שהחומרים המזיקים שבקופסאות הסיגריות המוכרות, אינם קיימים בסיגריה האלקטרונית ובני הנוער טוענים שהיא אפילו מספקת כמו סיגריה רגילה. הפעלת הסיגריה האלקטרונית פשוטה, לחיצה על כפתור קטן ושאיפת אוויר מהפיה. היא לא משאירה צבע על השיניים או פוגעת בריאות, להפך היא כלל לא משאירה ריח. מה שכן, תלמידים רבים שאינם עישנו קודם לכן, החלו להתמכר לאקט של עישון הסיגריות האלקטרוניות.

תום קרבי בן ה-17 מכפר סבא, הוא אחד מהנערים שכבר עבר להשתמש לסיגריה האלקטרונית: "היא מספקת אותי כמו סיגריה רגילה וגם חוסכת לי המון כסף שהייתי מוציא לפני זה על סיגריות רגילות", סיפר קרבי לפרוגי וציין כי אמו הסכימה לממן עבורו את הסיגריה האלקטרונית, בתנאי שלא יעשן סיגריות רגילות: "היא מעדיפה שאשתמש בסיגריות אלקטרוניות ולא בסיגריות אמיתיות".

תגיות
תגובות