שעה של צחוק מתגלגל, רק חסר הפופקורן. ניסיון ציני. צילום: פייסבוק

שעה של צחוק מתגלגל, רק חסר הפופקורן

מבקרת הטלוויזיה שלנו צפתה בשידור החי מאירוע ניסיון "ההתאבדות" של שמונת הצעירים בדיזינגוף סנטר ולא האמינה למראה עיניה. "עד כמה פתטיים אנשים יכולים להיות, אני לא מבינה"

צפו בווידיאו.
צילום: 99% עיתונות אזרחית.

"זו לא עוד ביקורת טלוויזיה רגילה", אמר לי היום (ד') אחר הצהריים עורך האתר שהתקשר אליי בבהלה: "אני רוצה שתצפי בשידור החי מדיזינגוף סנטר, יש שם שמונה צעירים שמאיימים להתאבד והכל משודר באתר שלנו".

בתור אחת שיש לה דעות שיכולות להעליב בתחומי הטלוויזיה, אני לא אשתוק על מקרים כל כך מטומטמים.

עוד באותו נושא:
• משה אבוטבול: "כך לא מוחים"
• נעצרו הצעירים שאיימו להתאבד

מההתחלה - ידעתי שאף אחד לא הולך למות היום, הנערים קיבלו בדיוק את מה שהם חיפשו - תשומת לב, חיפשו וקיבלו. צפיתי בדיוק כמו כולם בשידור החי שצולם דרך מכשיר סלולרי ופשוט נדהמתי מכמה שהמשטרה יכולה להתנהל בצורה כזאת זוועתית.

מכבי האש נזכרו לשים טרמפולינה ענקית כשהנערים כבר כמעט ונתפסו על ידי המשטרה, טוב שנזכרו באמת, אבל, זה לא מה שחשוב. במהלך השידור, לא הפסקתי לנסות להבין מה עומד מאחורי מעשה מטומטם כזה. ברור, יש מסר שהם רוצים להעביר, אבל אחרי שבוע ואפילו פחות כל הנושא יישכח ואותם נערים - הם אותם נערים שכרגע, הרסו לעצמם את החיים, בגלל שעמום.

דעות
 
כך לא מוחים  משה אבוטבול
 
אנחנו נמצאים במצב לא אופטימלי במדינה וכמעט בכל יום צצה לה מחאה חדשה או כעס ציבורי חדש.

אנחנו חיים במחאה של דיבורים, אוהלים, כינוסים והתאחדות ביחד לשם מטרה משותפת -  אין ספק כמה שזה מרומם ונותן תחושה של עם שעושה משהו טוב, שעושה משהו כשרע לו וכל כך מלוכד.
לטור המלא
 

הצטרפו לאלפי החברים שלנו בפייסבוק ותתעדכנו מסביב לשעון

אוקיי, אז לא שעמום, בכל זאת, הם ניסו להעביר "מסר". כשבן אדם לא יכול לחיות בחברה מסויימת והוא מנסה להעביר מסר בצורה כזאת - המסר נקלט, אבל לא כל כך טוב כמו שהם חושבים.

התאבדות היא בעיה פסיכולגית וכשבן אדם מחליט שנמאס לו, ברור מאוד שזה לא יהיה בפומבי וברור מאוד שאותו אדם לא יחכה לכל פלאש של מצלמה שנייה באזור. בן אדם שמעביר מסר על דרך ההתאבדות הוא בן אדם טיפש וחסר רגישות, כשאנשים מתאבדים בגלל שרע להם והם? הם בסה"כ ניסו להעביר מסר.

אם שכחתם, המחאה החברתית של הקיץ הייתה מחאה מושלמת פשוט, מסר שעבר בצורה כזאת ברורה ונכון, השינויים לא היו כאלה קיצוניים, אבל היו שינוים. אז יכול להיות שהנערים ניסו לקבל יותר התייחסות כדי שיהיו יותר שינוים, אבל בצורה כזאת?

לאיים להתאבד זה פשוט רוע לב של אנשים, רוע לב. אל תגידו שאני מגזימה, כי רק בן אדם שלא אכפת לו מאחרים או מעצמו מסוגל לאיים ולעשות דברים כאלה ועוד בשביל להעביר מסר, מסר חשוב מאוד, ללא ספק מסר חשוב, אבל באמת, יש דרכים הרבה יותר טובות ומוצלחות להעביר מסר.

בהמשך, המשטרה נכנסה למבנה ועצרה את הנערים ואני מאוד מקווה שהם יבינו שאי אפשר לחיות בחברה הישראלית כי גם לנו נמאס מאנשים שמנסים להדאיג משפחות שלמות, להרים את כל המדינה על הרגליים רק כדי להעביר מסר.

להעביר מסר זה דבר גדול מאוד, אבל יש דרך לכל דבר ואותי אישית - זה עצבן. אם אני הייתי במקום אותם שוטרים הייתי דואגת שהנערים יבינו טוב מאוד את החומרה של מה שהם עשו, מעצר נחמד יכול להואיל וחוץ מזה, בואו לא נשכח את הפסיכולוגים שכל אחד מהם יצטרך אחרי מסע כזה מצחיק? לא. עצוב? לא. פתטי? מאוד. רק בפעם הבאה שיודיעו לי מראש, כדי שאספיק לקנות פופקורן.

תגובות