יוזמה צעירה הצילה את שמחת התורה בת"א. מצילים את החג בדרום תל אביב. צילום: פייסבוק

יוזמה צעירה הצילה את שמחת התורה בת"א

למעלה ממאתיים בני נוער דתיים מכל רחבי הארץ, פקדו את בתי הכנסת בדרום תל אביב בכדי לאפשר את חגיגת החג. הסיבה: המסתננים הרחיקו את התושבים היהודים והיו דרושים חבר'ה להשלמת המניין

את החג הזה לא ישכחו בדרום תל אביב, עוד שנים רבות. חג שמחת תורה עמד בסימן אכזבה עבור רבים מתושבי השכונות בדרום תל אביב, שבבתי הכנסת שלהם כבר בקושי מבקרים מתפללים יהודים. 

הסיבה: את בתי הכנסת החליפו בתי התפילה שמאוכלסים בעשרות אלפי פליטים סודניים ואריתראים, שמילאו את השכונות בדרום תל אביב בשנים האחרונות. 

לכן, החליטו בהנהגה הצעירה של מפלגת האיחוד הלאומי, לשלוח למעלה ממאתיים צעירים וצעירות דתיים מכל קצוות הארץ, כדי להשלים מניין בבתי הכנסת שבדרום העיר. בכדי לקיים את התפילה יש צורך בנוכחות מינימלית של עשרה בנים בכל בית כנסת.

כך יכלו המתפללים הקבועים להעזר בהשלמה מצד אותם הצעירים שעלו על האוטובוסים לפני כניסת החג, והצליחו לחמם את ליבם של המתפללים המבוגרים.

מאות משפחות פתחו את חלונות הבתים והסתכלו בפליאה ובהתפעלות בצועדים שעברו ברחובות בשירה וריקודים, חלקם אף הצטרפו לרוקדים. תושבים רבים ניגשו לבני הנוער והודו להם על האווירה המדהימה.

מילאו את כל בתי הכנסת בעיר.
מילאו את כל בתי הכנסת בשכונות הדרומיות בעיר.
צילום: פייסבוק.

באחד מבתי הכנסת, הודיעו המתפללים לצעירים שהם חייבים להישאר גם לסעודת החג עם קהילת בית הכנסת וכרתו עימם "חוזה" להגעה גם בשנה הבאה.

תושבי העיר שיתפו את בני הנוער במצוקה הקשה בדרום העיר, שמתרוקנת מתושביה היהודים ומוצפת במסתננים, לדבריהם. התושבים סיפרו על פחד גובר והולך בעת ההסתובבות ברחובות בלילה וכן דיווחו על עלייה ברמת הפשיעה.

חברי ההנהגה הצעירה אמרו לתושבים שהישארותם בשכונות אלה, הינה מסירות נפש והגדירו את התושבים שבוחרים להישאר בשכונות המדוברות, על אף הקשיים הרבים, כגיבורים.

אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה סיפר לפרוגי לאחר הפעילות ש, "הגענו כדי לחזק את תושבי העיר ויצאנו אופטימיים ומעודדים. יש בדרום תל אביב גיבורים רבים ששומרים על זהותה היהודית של העיר העברית הראשונה. אנו מצדיעים לגיבורים אלו ולגרעינים התורניים שמחזקים יום יום את הנוכחות היהודית בעיר".

דנוך הוסיף כי: "נוצר קשר מיוחד בינינו לבין תושבי העיר", והבטיח כי מדובר באירוע ראשון בסדרת אירועים שההנהגה הצעירה תקיים במהלך השנה הקרובה לחיזוק הנוכחות היהודית בדרום תל אביב. ועל כך נאמר יישר כח?

תגובות