הנער שהיה חילוני, חרדי וחזר בשאלה  . מערכת

הנער שהיה חילוני, חרדי וחזר בשאלה

מה מוביל תלמיד חטיבת ביניים לחזור בתשובה ולהפוך לחרדי לכל דבר? ושנה וחצי אחר כך להחליט לחזור בשאלה בחזרה לחייו החילוניים? כתב פרוגי פגש נער כזה. "הייתי יוצא בשיעורי תורה כדי לעשן", הוא סיפר

חזרה בתשובה היא דבר שאני מכיר מקרוב. אני חוותי אותה ועל אף הקושי של בית חילוני בו אני גר, אני מצליח להקפיד על כל המצוות הנדרשות ממני.

אבל סיקרן אותי לשמוע מהשכן שלי בבאר שבע בן ה-15 ששמו אלון, מה הוביל אותו לחזור בתשובה? להפוך לחרדי על כל לבושו ואופיו ובסוף לחזור שוב הפעם לחיי החול.

הקיצוניות שבה הוא עשה זאת הרתיעה אותי ורבים מחבריו שבאופן לגיטמי בחרו לשמור מרחק ואני שאלתי את עצמי למה? למה הוא חזר כל כך מהר בתשובה ושנה וחצי לאחר מכן נבעט באופן עצמאי מהדת, מחיי תורה, מקיום מצוות ומכל הדברים שהוא בחר להקצין בהם ולהתמיד כל כך, כאשר תלה שלטים של הרבי נחמן או למד דיני שחיטה בישיבה בירושלים?

היית חילוני, דתי-חרדי ושוב חילוני. מה עבר לך בראש?

"מה עבר לי בראש? לא יודע אני נהנתי, לא חשבתי יותר מדי. בכיתה ו' הייתי הילד הכי חילוני שאפשר לתאר אם זה על האש בשבת, נסיעות וכל דבר אחר ופתאום החלטתי שאני רוצה לעבור לחיי ישיבה", אלון נזכר.

אבל מישיבת ברסלב לישיבה מול המחשב בשבת?

"לא רק מול המחשב,אפשר גם על נרגילה,או סיגריה", הוא צוחק: "האמת היא שאני עדיין מעין חסיד ברסלב בתוכי. אני עדיין מתלהב מכל הודעה של רבנים שמתפרסמת, מתעצבן הרבה כשהחרדים נוהגים בצורה מוזרה, כי לא ככה אני הכרתי אותם, אני הכרתי ציבור אחר, שונה, שמתנהג בכבוד ואני כאחד שהיה שם יודע שיש שם לא מעט טמבלים אבל זה אחד לעשר. את הקומץ הזה התקשורת בוחרת להציג בתור מופרעים", הוא עונה.

מה גרם לך לחזור בשאלה?

"אם אני הייתי דתי הדת הייתה צריכה להיסגר מזמן", הוא צוחק ומפרט: "בשנה וחצי שלי בישיבה הרצתי צחוקים עם הרב, הייתי יוצא לעשן באמצע הלימודים בכיתה ח', דבר שלא מקובל בכלל בגיל הזה, לפחות בישיבה. באמצע כיתה ח' הבנתי שאני והדת לא חברים וזה לא המקום שלי אז חזרתי לחילוניות אחרי שנה רק כי היה כיף שם לא בשביל הלימוד ואז הסרט הרגיל, יציאה עם חברים בשבת, מועדונים, על האש, וודקה וסיגריות", הוא מסכם. 

תגובות