באילו בתי ספר מפרים את חוק שעת האפס?. מפרים את החוק. אילוסטרציה: עידן גולדווסר

באילו בתי ספר מפרים את חוק שעת האפס?

על אף החוק הקיים שאוסר את פתיחת יום הלימודים לפני השעה שמונה, בתי ספר רבים מפרים את החוק ומקיימים שעת אפס, לעיתים בניגוד לחוק. משרד החינוך: "אסור לקיים שעת אפס ללא אישור ממנהל המחוז"

בדיקת פרוגי מגלה כי בתי ספר רבים ברחבי הארץ מפרים את החוק שקבע משרד החינוך, במסגרתו אין לקיים שעות אפס - כלומר, לימודים לפני השעה המקובלת שהינה שמונה בבוקר. 

שעת אפס הינה מנהג שהיה נפוץ בישראל עד השנים האחרונות, במסגרתו מורים היו מתחילים את יום הלימודים בשעה שבע בבוקר, מאילוצי מערכת או כדי להעניש את התלמידים שהתנהגו לא כיאה. 

על פי הנתונים שהתקבלו במערכת פרוגי, בתי ספר רבים מקיימים עדיין את שעת האפס, למרות שבמשרד החינוך אסרו את הפעילות בכיתות בשעת אפס החל משנת 2003, והתנו את קיומה רק בתנאי שמנהל המחוז במשרד, מאשר אותן. 

מפת בתי הספר שדיווחו לנו כי המורים בהם מפרים את חוק שעת האפס.
מפת בתי הספר שדיווחו לנו כי המורים בהם מפרים את חוק שעת האפס.
עיבוד תמונה: הדר גרינברג.

בין בתי הספר בהם לומדים התלמידים בשעת אפס, ככל הנראה בניגוד לחוק: תיכון הנדסאים בהרצליה, הגמנסיה בתל אביב, מקיף ו' באשדוד, תיכון רוגוזין ב' בקריית אתא, התיכונים גן נחום ויגאל אלון בראשון לציון, המכללה להנדסה בירושלים, אורט שרת נצרת עילית, אורט מעלה טבריה ותיכון עמוס דה שליט ברחובות.

ממשרד החינוך נמסר כי: "מאז שנת 2003 קבע משרד החינוך כי אין לקיים שעות אפס למעט מקרים יוצאי דופן, בהם נדרש אישור של מנהל מחוז".

תגובות