למרות המתיחות בדרום: הלימודים מחר כרגיל. ממשיכים להתגרות בצה"ל. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

למרות המתיחות בדרום: הלימודים מחר כרגיל

חיילים שאבטחו את עבודות התשתית סמוך לעזה נפצעו כתוצאה מטיל נגד טנקים, שנורה לעברם. חבר הכנסת אריה אלדד: "משלמים את מחיר ההתנתקות". למרות הירי, הלימודים כרגיל

לא שקט בגזרה הדרומית. מטח גראדים נורה הערב (ש') לישובי הדרום וביניהם אשדוד, יבנה, אשקלון, מועצה אזורית יבנה ואשכול. קודם לכן, נפגעו ארבעה חיילי צה"ל מירי של טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של לוחמי גבעתי.

במקום התנהלו חילופי אש כבדים בין כוחות צה"ל לבין חמושים פלשתינאים, שעל פי מקורות משתייכים לארגון הג'יאהד האיסלאמי. בין ארבעת הפצועים: פצוע ראש במצב קשה, כל הפצועים הועברו לקבלת המשך טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לפי מקורות פלשתינאים, דווח כי בעקבות תקיפות צה"ל ברצועה כתוצאה מהירי על הג'יפ הצבאי, נהרגו ארבעה פלשתינאים ועוד כ-35 פלשתינאים נוספים שנפצעו והועברו לבית החולים "שיפא" ברצועה.

בפיקוד הדרום העריכו הערב כי ירי הנ"ט לעבר הכוחות בוצע לאחר שדווח על כניסה של כוחות צה"ל בחמישי האחרון לשטח גדר המערכת. באותה פעילות של חיל ההנדסה הופעלה מנהרת תופת שבה הוטמנו מטעני חבלה, וכתוצאה מהפיצוץ נפגע ג'יפ צבאי ממוגן של צה"ל, ריק מחיילים.

לאחר התקרית הונחו תושבי עוטף עזה להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים. חבר הכנסת אריה אלדד המשתייך לסיעת האיחוד הלאומי התייחס לדברים ואמר: "הערבים מפרשים את ההססנות של ממשלת ישראל כחולשה של מדינת ישראל. שוב משלמים חיילי צה"ל את מחיר ההתנתקות, שוב ושוב צריך ללמוד את הלקח, רק מחבל מת לא יורה".

באשר ללימודים: לאחר הערכת מצב שהתקיימה הערב בפיקוד העורף, הוחלט כי הלימודים יתקיימו מחר כסדרם בכל ישובי הדרום. 

תגובות