ח"כ אריה אלדד: "יש לנתק את החשמל לעזה". חבר הכנסת אריה אלדד. צילום: פייסבוק

ח"כ אריה אלדד: "יש לנתק את החשמל לעזה"

"רוה"מ אחראי למצב הזה. לא יתכן שיורים עלינו ובו בזמן אנחנו מספקים לעזה חשמל ומים", טוען יו"ר הרשימה החדשה לכנסת "עוצמה לישראל", ח"כ אריה אלדד, שבראיון מיוחד לפרוגי מספר מה לדעתו יפתור את המצב המתוח בדרום

המצב בדרום ממשיך להתדרדר, וחייהם של קרוב למיליון איש הפכו לסיוט בימים ובלילות האחרונים. בין חברי הכנסת המוחים על כך שבממשלה לא פועלים למען השבת השקט בדרום, נמצא חבר הכנסת מטעם "עוצמה לישראל", אריה אלדד

אמש (א') טען בעמוד הפייסבוק שלו כי החלטת הממשלה לערוך את תוכנית ההתנתקות בישראל בשנת 2005, במסגרתה פונו כל ההתנחלויות מרצועת עזה, היא הגורם המרכזי לכך שתושבי הדרום זוכים לחיי סבל כבר מספר שנים, בכל פעם מסבב הסלמה אחר. הכתב הצבאי של פרוגי פגש את אלדד כדי לשמוע ממנו, כיצד לדעתו ניתן יהיה להשיב את השקט בציפיה לדרום.

מה דעתך על סבב ההסלמה האחרון?

"אני אישית לא אוהב את הביטוי סבב, לדעתי זה חלק ממלחמה שנמשכת כבר מאה שנים, אנחנו מרמים את עצמנו בכל פעם מחדש. ברגע שהם מפסיקים לירות אנחנו בטוחים שזהו, נגמר 'סבב ההסלמה' ופנינו עכשיו לקראת שלום והנה הגיע השקט. אנחנו צריכים להבין את זה, זוהי מלחמה ארוכה מאוד וזהו אינו סבב בכל פעם, ארגוני הטרור עושים זאת על מנת לפגוע ולהרוג כמה שיותר יהודים", הוא עונה.

"אסור לנו להעלים מילים ולטשטש את התופעה, אם ראשי החמאס היו יודעים שאנחנו מחפשים אותם ורודפים אותם כל יום מהדרג המדיני ועד הדרג הצבאי,זה היה אחרת. חייבים לחסל אותם באופן מיידי, בכל פעם שאיש חמאס על הכוונת חייבים לחסלו מיידית, הם בעצם מבינים שהם הצליחו ליצור מאזן אימה מול ישראל, הם יורים רקטות עד מבואות תל אביב ואנחנו לא מגיבים בתגובה שנדרשת. זוהי נוסחה מוצלחת מבחינתם", הוא מוסיף.

איך לדעתך צריכה להיות התגובה של צה"ל לאור ירי מאות הרקטות לעבר יישובי הדרום?

"יש לנו בנק של אלפי מטרות ברצועה. צריך לטפל בו באופן שיטתי, בין אם יורים ובין אם ירו. אם מטרה מסויימת היא מטרת טרור, חובה עלינו לחסלה מיידית. אנחנו חייבים לחסל כל איש צבאי ומדיני, לא משנה באיזה דרג הוא נמצא. כמו שישראל ידעה לחסל את השיח אחמד יאסין שהיה מעין מנהיג רוחני, כך עלינו לעשות גם עכשיו", טוען חבר הכנסת אלדד.

מי לדעתך האחראים לכך שסבב ההסלמה רק מחמיר וגובר?

"מי שאחראי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שממשיך לספק חשמל ומים לרצועה בזמן שתושבי הדרום נמצאים בפחד כל הזמן", עונה חבר הכנסת אלדד ומרחיב: "זה חוסר אחריות, איפה עוד אפשר לראות בעולם צד אחד שיורה טילים לעבר אזרחים תמימים, בזמן שהצד המותקף מספק לתוקפים מים וחשמל"?

"מי שהיה מתנהג כך במקום אחר היה מועמד לדין, אצלנו זאת ההתנהגות הנורמטיבית. אסור לנו לשכוח שבעצם תושבי עזה אינם מוחזקים בכח ונמצאים במצב לא רצוי, הרי הרוב שם בחר בחמאס, בבחירות דמוקרטיות שנערכו ברצועה והם האחראים לכך", הוא מוסיף.

אתה בעד כניסה קרקעית של כוחות צה"ל לעזה?

"אני חושב שיש לנו היום אמצעים לא פחות טובים להעניש את החמאס. אפשר לראות את יהודה ושומרון, שם שונאים את העם היהודי לא פחות מברצועת עזה, אבל שם בכל מקום יש בסיסים של צה"ל שנכנסים לילה לילה לערים הערביות ומכסחים את הדשא. כיוון שזה קורה, הטרור ביהודה ושומרון לא מצליח להרים ראש", עונה חבר הכנסת אלדד.

"לדעתי, נוכחות צבאית היא הכרחית, לעומת חופש הפעולה של ארגוני הטרור ברצועת עזה, שהפכה להיות בסיס הטרור הגדול ביותר במזרח התיכון ואנחנו לא יכולים למנוע שם את הברחות הנשק והטרור, כי יצאנו משם", הוא מסכם. 

תגובות