כיפת ברזל יירטה 24 רקטות; נפילות בב"ש. הרמטכ"ל בני גנץ. צילום: דובר צה"ל

כיפת ברזל יירטה 24 רקטות; נפילות בב"ש

בעקבות חיסולו של אחמד ג'עברי, חמאס הגיב בירי של עשרות רקטות וגראדים לכיוון ישראל. בסמוך לשעה 20:00 בערב החלו להישמע אזעקות רבות באזור יישוב הדרום, בהם באר שבע, אופקים ודימונה. הדיווח המלא

מגיבים חזרה. מעט לפני השעה 20:00 בערב, שעות אחדות לאחר חיסולו של אחמד ג'עברי, החלו להישמע אזעקות בבאר שבע, אופקים, דימונה והסביבה.


 
חיסולו של ג'עברי היה מתוזמן?  ישראל קריספין
 
צה"ל חיסל לפני שעות אחדות את רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, שכידוע הוא אחראי בין השאר על חטיפת גלעד שליט ועל רוב פעולות הטרור נגד ישראל בשנים האחרונות. כתב פרוגי, ישראל קריספין, מעלה ספקות ותהיות על הטיימינג.
לטור המלא
 

מטחים רקטות רבים נורו הערב (ד') על יישובי עוטף עזה, כשמערכת "כיפת ברזל" יירטה 24 מהן, נכון לשעה זו. איש לא נפגע. שמונה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים וכי רקטות בודדות גרמו נזק למכוניות ומרכזי קניות.

מלבד זאת, צה"ל הוסיף למערך הלחימה בעזה את חיל הים, וכרגע פועלים במתקפה מול עזה חיל האוויר, חיל היבשה וכאמור חיל הים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במסיבת עיתונאים הערב (ד') בקריה בתל אביב כי חיסול ג'עברי מהווה "מסר" מובהק. לדבריו של נתניהו, הוסיף שר הביטחון אהוד ברק כי צה"ל פגע ברוב טילי הפאג'ר של חמאס בשעה הראשונה של המבצע.

הנחיות פיקוד העורף.
הנחיות פיקוד העורף.
כך חיסלו את אחמד ג'עברי.
צילום: דובר צה"ל.

האחים המוסלמים שחררו הצהרה רשמים היום (ד') כי "הרצח של עשרות הפלסטינים הוא רק חלק משרשרת הדיכוי של היהודים שישראל מבקשת להטיל על האדמה. הם לא יצליחו להטיל את הדיכוי הזה, בעזרת רצון אללה"

בנוסף לזאת, הם קראו גם לכל מנהיגי מדינות ערב שבסביבת ישראל לנתק את הקשרים הדיפלומטיים ולהלעות את המודעות על הפליטים הפלסטיניים. יחד עם זאת, האחים המוסלמים עתידים לארגן מעין עצרת מחאה שתתקיים ב-16 בנובמבר.

את ההצהרה הם סיימו בכך שאמרו כי "אנחנו בטוחים כי כל הכוחות האצילים במדינות הערביות והמוסלמיות לא יזנחו את חובתם לתמוך באחינו הפלשתינים, ולתת להם לגיטימציה להגן על זכויתהם"

בגזרה הדיפלומטית

בפעם השלישית בתוך שלושה ימים: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיש איגרת תלונה שלישית למועצת הביטחון, וזאת בעקבות המשך ירי הרקטות לעבר תושבי הדרום.

"שום מדינה אינה יכולה להשלים עם התקפות טרור על עריה ואזרחיה. על הקהילה הבינלאומית להבין שישראל תגן על תושביה בכל מחיר ולהמשך הירי יהיו השלכות משמעותיות"

סיקור מיוחד:

>> האחים המוסלמים: לנתק את הקשר עם ישראל

>> חיסולו של ג'עברי היה מתוכנן? דעה

>> צפו בווידיאו: כך חוסל אחמד ג'עברי

>> מזיזים כוחות - צה"ל בהכנות לפעילות קרקעית

>> תושבי 0-40 קילומטר מרצועת עזה - לא יילמדו

>> אחמד ג'עברי חוסל - הדיווח המלא

>> חבר הכנסת אריה אלדד: לנתק את החשמל לעזה

תגובות