סבב ההסלמה נמשך גם הלילה; צווי 8 נשלחו. סבב ההסלמה נמשך. צילום: דובר צה"ל

סבב ההסלמה נמשך גם הלילה; צווי 8 נשלחו

נראה היה כי סבב ההסלמה עומד להסתיים, אולם מאז חיסולו של אחמד ג'עברי נורו לעבר שטחה של ישראל למעלה מ-60 רקטות, מתוכם מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות 24. כעת: אושר לצה"ל לגייס כוחות מילואים

לא עומד להסתיים בקרוב. חיסול הרמטכ"ל של חמאס, אחמד ג'עברי, הצליח לעורר סערה רבה בעולם הערבי.  מהשעה 16:00 ועד לשעה זו, נורו למעלה מ-60 רקטות אל עבר שטחה של ישראל. כיפת ברזל יירטה לפחות 24 מהם. 

בישיבת הקבינט שכונס אמש (ד'), הוחלט פה אחד כי יש להנחות את צה"ל והשב"כ לפעול נגד הטרור ברצועת עזה. על כן, אושר לצה"ל לגייס כוחות מילואים, בהתאם לצורך. מלבד זאת, חברי הקבינט הסמיכו את פורום השלישייה (ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ) להחליט על המשך מבצע "עמוד ענן", בכפוף להתייעצויות עם שרים נוספים.

כך מתכוננים בעזה לקראת שיגור רקטה לכיוון ישראל - הניסיון סוכל.
צילום: דובר צה"ל

בהמשך לסרטון הקודם שפורסם אמש (ד') על ידי דובר צה"ל, פורסם סרטון נוסף שצולם מהאוויר, בו נראים פלסטינים בעזה פורקים טיל פאג'ר ארוך טווח ממשאית ומטמינים אותו בעמדת שיגור תת קרקעית, זאת מחשש שכלי טיס של חיל האוויר יפגע בו.

בתיעוד נשמעים טייסי חיל האוויר בקשר כשהם מזהים את ניסיון ההסוואה של המחבלים: "הנה הם מרימים את זה, אתם רואים את זה?", שואל אחד הטייסים. "כן, עם המנוף" הטייס השני עונה לו: "הוא כרגע מרים את הצינור הארוך ביותר - נראה בסביבות 6 מטרים".

הטייס השלישי משיב אל השניים והודה להם: "רק רוצה להגיד לכם ממש תודה, כנראה שהדבר הזה זה פאג'ר 5, טיל של 6 מטר, הטווח המקסימלי שלו זה 75 ק"מ, הוא יכול להגיע לפאתי הרצליה, ובזכותכם יש לנו את הנ.צ שלו".

בגזרה הדיפלומטית

בפעם השלישית בתוך שלושה ימים: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיש איגרת תלונה שלישית למועצת הביטחון, וזאת בעקבות המשך ירי הרקטות לעבר תושבי הדרום.

"שום מדינה אינה יכולה להשלים עם התקפות טרור על עריה ואזרחיה. על הקהילה הבינלאומית להבין שישראל תגן על תושביה בכל מחיר ולהמשך הירי יהיו השלכות משמעותיות"


 
חיסולו של ג'עברי היה מתוזמן?  ישראל קריספין
 
צה"ל חיסל לפני שעות אחדות את רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, שכידוע הוא אחראי בין השאר על חטיפת גלעד שליט ועל רוב פעולות הטרור נגד ישראל בשנים האחרונות. כתב פרוגי, ישראל קריספין, מעלה ספקות ותהיות על הטיימינג.
לטור המלא
 

הטלוויזיה המצרית דיווחה הערב (ד') כי קהיר החליטה להחזיר את שגריר מצרים עאטף סאלם, וזה ככל הנראה בשל תקיפות צה"ל ברצועה. 

יחד עם זאת, שר החוץ המצרי מחמוד עמרו, גינה מוקדם הערב את מערך התקיפות של צה"ל ואמר כי זה עלול "להבעיר את המצב באופן חמור".

לפי ההודעה שמסר דובר הנשיאות במצרים, יאסר עלי, נטען כי מורסי הורה לנציג מצרים באו"ם לקרוא לישיבת חירום במוצעת הביטחון. לצד זה, הוא קרא למזכ"ל הליגה הערבית לכנס ישיבת חירום של שרי החוץ הערבים.

בהודעתו של שר החוץ המצרי עמרו, הוא דרש מישראל "לעצור את ההתקפות נגד רצועת עזה באופן מיידי ולהימנע מכל דבר שעלול להסלים את המצב" והזהיר מההשלכות של ההסלמה.

עוד נאמר בהודעה כי "החזרה למדיניות החיסולים נגד בכירים בארגון חמאס מדגישה כי הכיבוש הישראלי רוצה לגרור את האזור לחוסר יציבות, אולם על מדינת הכיבוש לדעת כי השינוי שחל באזור הערבי ובייחוד במצרים, לא יאפשר להציב את העם הפלסטיני תחת המעמסה של התוקפנות הישראלית כפי שהיה בעבר".

מלבד זאת, צה"ל הוסיף למערך הלחימה בעזה את חיל הים, וכרגע פועלים במתקפה מול עזה חיל האוויר, חיל היבשה וכאמור חיל הים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במסיבת עיתונאים הערב (ד') בקריה בתל אביב כי חיסול ג'עברי מהווה "מסר" מובהק. לדבריו של נתניהו, הוסיף שר הביטחון אהוד ברק כי צה"ל פגע ברוב טילי הפאג'ר של חמאס בשעה הראשונה של המבצע.

הנחיות פיקוד העורף.
הנחיות פיקוד העורף.
כך חיסלו את אחמד ג'עברי.
צילום: דובר צה"ל.

האחים המוסלמים שחררו הצהרה רשמים היום (ד') כי "הרצח של עשרות הפלסטינים הוא רק חלק משרשרת הדיכוי של היהודים שישראל מבקשת להטיל על האדמה. הם לא יצליחו להטיל את הדיכוי הזה, בעזרת רצון אללה"

בנוסף לזאת, הם קראו גם לכל מנהיגי מדינות ערב שבסביבת ישראל לנתק את הקשרים הדיפלומטיים ולהלעות את המודעות על הפליטים הפלסטיניים. יחד עם זאת, האחים המוסלמים עתידים לארגן מעין עצרת מחאה שתתקיים ב-16 בנובמבר.

את ההצהרה הם סיימו בכך שאמרו כי "אנחנו בטוחים כי כל הכוחות האצילים במדינות הערביות והמוסלמיות לא יזנחו את חובתם לתמוך באחינו הפלשתינים, ולתת להם לגיטימציה להגן על זכויתהם"

סיקור מיוחד:

>> צפו: בעזה מתכוננים לשיגור טיל לעבר הרצליה

>> שגריר מצרים בישראל הוחזר לארצו

>> האחים המוסלמים: לנתק את הקשר עם ישראל

>> חיסולו של ג'עברי היה מתוכנן? דעה

>> צפו בווידיאו: כך חוסל אחמד ג'עברי

>> מזיזים כוחות - צה"ל בהכנות לפעילות קרקעית

>> תושבי 0-40 קילומטר מרצועת עזה - לא יילמדו

>> אחמד ג'עברי חוסל - הדיווח המלא

>> חבר הכנסת אריה אלדד: לנתק את החשמל לעזה

תגובות