כוחות גבעתי מתארגנים לקראת מבצע בעזה. מתארגנים לפעילות. צילום: דובר צה"ל

כוחות גבעתי מתארגנים לקראת מבצע בעזה

כוחות חטיבת גבעתי בהכנות אחרונות לקראת כניסה קרקעית אפשרית לרצועת עזה. בתדרוך לכוחות בשטח, אל"ם אמיר ברעם אמר כי "אנחנו נמצאים כבר 48 שעות בתוך מבצע שידענו שבסופו של דבר יקרה. דיברנו עליו באימונים"

כוחות גבעתי מתארגנים לפעילות.
צילום: דובר צה"ל
אישי
 
צועקת בשקט. החיים בדרום  ירין קקון
 
הדרום בוער אבל כבר לא רק הוא, כתבתנו חיה את רוח המלחמה כבר חמש שנים, פורקת ומשתפת על החיים תחת האש בעיר הדרומית אשדוד.
לטור המלא
 

כוחות חטיבת גבעתי בהכנות אחרונות לקראת כניסה קרקעית אפשרית לרצועת עזה. מח"ט צנחנים, אל"ם אמיר ברעם, אמר בתדרוך לכוחות בשטח היערכות החטיבה בדרום הארץ: "אנחנו נמצאים כבר 48 שעות בתוך מבצע שידענו שבסופו של דבר יקרה. דיברנו עליו באימונים, בתרגילים, בכנסים. אין ספק שצריך לפעול, זו הסיבה שהתגייסנו והתאמנו".

עוד בסיקור המיוחד - "עמוד ענן":
• במוצ"ש: סוללה נוספת של "כיפת ברזל"
• האפליקציות שמתריעות על צבע אדום 
• צה"ל המשיך לתקוף בעזה גם הלילה 

צה"ל החל אמש (ה') בגיוס כוחות מילואים, כ-16 אלף מתוך ה-30 אלף שאושרו על ידי הדרג המדיני. בין המילואימניקים ניתן היה למצוא גם את הזמר ויוצא "כוכב נולד" עידן עמדי.

"אנו בפתחו של יום לחימה אינטנסיבי נוסף. צה"ל ימשיך להכות בעוצמה בחמא"ס ובארגוני הטרור הנוספים בעזה, במטרה להחזיר את השקט לתושבי הדרום.
ובנימה אישית, אני מצדיע לתושבי הדרום על חוסנם ועמידתם האיתנה ומבקש להישמע להוראות פיקוד העורף", כך לפי דבריו של דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מדרכי, שפורסמו בפייסבוק שלו.

חבר הכנסת אריה אלדד: "ישראל כובלת את ידי עצמה"

לקראת ועדת החוץ והביטחון שעתידה להתקיים היום, אלדד הודיע היום כי בכוונתו "להעלות בישיבה תביעה שלא להעניק עוד חסינות לרצועת עזה בזמן ביקורים של נציגי מדינות ערביות"

עוד אמר כי "בלתי נסבל הוא שהחמאס יורה בזמן ביקור ראש ממשלת מצרים וישראל כובלת את ידי עצמה ואינה פוגעת ביורים. ביום א' צפוי להגיע שר החוץ של טוניס וישראל חייבת לפרסם הודעה כי רצועת עזה היא שטח מלחמה וכל מי שמבקר שם עושה זאת על אחריותו האישית"

מתארגנים לכניסה קרקעית.
מתארגנים לכניסה קרקעית.
צילום: דובר צה"ל.

מסתמן: סוללת "כיפת ברזל" חמישית

במסגרת המבצע, בצה"ל החלו להיערך לקראת השתמשות בסוללה נוספת וחמישית של כיפת ברזל. הסוללה שנמצאת בשלבי פיתוח סופיים והייתה אמורה להימסר ממשרד הביטחון וחברת רפא"ל (הרשות לפיתוח אמצעי לחימה) אל מערך ההגנה האווירית רק בחודש ינואר, תימסר ככול הנראה כבר בזמן הקרוב, וזאת בעקבות האש בדרום.

מתחילת המבצע שוגרו לעבר ישראל כ-400 רקטות ופצצות מרגמה, כאשר ארבע הסוללות של מערכת כיפת ברזל יירטו למעלה מ-140 רקטות.

בתוך כך, התעשיות הביטחוניות ממשיכות בפיתוח יכולות המערכת ובשיפור ביצועיה. הפיתוח האחרון עליו עומלים כולל הגדלת טווח היירוט של "כיפת ברזל", כמו גם את מספר המטרות איתן תוכל המערכת להתמודד. שתי סוללות "כיפת ברזל" נוספות שיקלטו, אחת מהן כאמור באופן מואץ, תכלוננה את המערכות החדשות.

המערכות החדשות, אשר פותחו על ידי מפא"ת, רפא"ל ואלתא, עברו ניסוי ראשוני בסוללות כיפת ברזל השונות, ובעקבות המצב הנוכחי ברצועה נשקלת האפשרות להכניסן באופן מזורז לסוללות שכבר פרושות בשטח.

תגובות