צה"ל תוקף ברצועה; סוכלו בכירים; 832 מטרות. צילום: דובר צה"ל

צה"ל תוקף ברצועה; סוכלו בכירים; 832 מטרות

סוכלו בכירים נוספים בחמאס; הושמדה המפקדה של ממשלת חמאס. במקביל נמשכת ההיערכות לפעולה קרקעית אפשרית - גם כוחות שריון החלו להתארגן. עד כה צה"ל פגע ביותר מ-830 יעדים ומטרות ברחבי הרצועה

לקראת לחימה ברצועת עזה.
צילום: דובר צה"ל

לקראת מבצע אפשרי ברצועת עזה, צה"ל החל להזיז כוחות ולתדריכם בהתאם.

כמו כן, סוללה נוספת של "כיפת ברזל" הועברה היום (ש') אל כוחות חיל האוויר, שכבר החלו בפריסתה באזור גוש דן.

מלבד זאת, צה"ל פגע בלמעלה מ-830 יעדים ומטרות ברחבי הרצועה. הבוקר צה"ל פגע בבית ממשלת חמאס. מאז תחילת היום נורו לעבר ישראל למעלה מ-30 רקטות.

ראש אכ"א: "מוטיבציה גבוהה של אנשי המילואים"

אושר גיוסם של 75 אלף אנשי מילואים, כשאתמול גויסו כוחות לוחמים וכוחות תומכי לחימה, זאת תוך כדי ביצוע הערכת מצב שוטפת. האלוף ברביבאי: "מתייצבים חדורי תחושת שליחות ורצון לתרום לביטחון המדינה"

עוד בסיקור המיוחד - "עמוד ענן":
• בשל "עמוד ענן" מופעים רבים בוטלו
• האפליקציות שמתריעות על צבע אדום 
• לראשונה - אזעקה נשמעה בירושלים

"ראיתי מקרוב את חיילי המילואים, גברים ונשים כאחד, מתייצבים חדורי תחושת שליחות ורצון לתרום לביטחון המדינה", אמרה האלוף. "שיעורי ההתייצבות מלמדים על מוטיבציה גבוהה של אנשי המילואים ומודעות עמוקה לחשיבות המשימה", הוסיפה ראש אכ"א.

כוחות שריון מתארגנים למבצע אפשרי ברצועה.
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: "גם עכשיו אנחנו ממשיכים בגל התקיפות"

"מאז אתמול בערב הותקפו מעל למאתיים מטרות - ביניהן מעל ל-120 משגרים מוטמנים ויותר מ-20 מנהרות הברחה ברפיח" הוא אמר. "בנוסף, הותקפו שלוש מטרות חמאס ממשלתיות בולטות- המטה והמפקדה של ממשלת החמאס, אשר הושמד כליל, תחנת המשטרה בעיר עזה ומטה מנגנון ביטחון הפנים האיסלאמי. כמו כן, הופצץ הבית של אחמד ראנדור, מפקד הגזרה הצפונית של חמאס"

עוד הוא הוסיף כי "גם עכשיו אנחנו ממשיכים בגל תקיפות של אש רציפה ממש לשיבוש מאסיבי של נסיונות השיגור. אנחנו יכולים לראות כי ביחס לימים קודמים, הבוקר היקפי הירי כבר נמוכים יותר. במקביל אנחנו ממשיכים בצבירת הסד"כ לאפשרות של פעילות קרקעית"

אישי
 
צועקת בשקט. החיים בדרום  ירין קקון
 
הדרום בוער אבל כבר לא רק הוא, כתבתנו חיה את רוח המלחמה כבר חמש שנים, פורקת ומשתפת על החיים תחת האש בעיר הדרומית אשדוד.
לטור המלא
 

כוחות רבים של צה"ל החלו להתארגן לקראת מבצע אפשרי ברצועה, כשלפי עיתון "טיימס" הבריטי, מרגע ההודעה על כניסה, ייקח לצה"ל 60 דקות כדי להיכנס. כזכור אמש (ו') גם כוחות גבעתי החלו להתארגן לקראת כניסה אפשרית.

חבר הכנסת אריה אלדד: "ישראל כובלת את ידי עצמה"

לקראת ועדת החוץ והביטחון שעתידה להתקיים היום, אלדד הודיע היום כי בכוונתו "להעלות בישיבה תביעה שלא להעניק עוד חסינות לרצועת עזה בזמן ביקורים של נציגי מדינות ערביות"

עוד אמר כי "בלתי נסבל הוא שהחמאס יורה בזמן ביקור ראש ממשלת מצרים וישראל כובלת את ידי עצמה ואינה פוגעת ביורים. ביום א' צפוי להגיע שר החוץ של טוניס וישראל חייבת לפרסם הודעה כי רצועת עזה היא שטח מלחמה וכל מי שמבקר שם עושה זאת על אחריותו האישית"

תגובות