יירוט נוסף של "כיפת ברזל" באזור גוש דן. ילדה תופסת מחסה ברכבת. צילום: דובר צה"ל

יירוט נוסף של "כיפת ברזל" באזור גוש דן

בפעם הרביעית בארבע ימים: בסמוך לשעה 10:30 נורה טיל מסוג פאג'ר 5, כך לפי טענת חמאס, לעבר גוש דן. בפעם השנייה סוללת "כיפת ברזל" שהוצבה באזור, יירטה את הירי. "זה מפחיד, אני קופאת במצבים כאלו" סיפרה מיקי סלומון

דעה
 
"אסור לחתור למגעים להפסקת אש"  אסף ועקנין
 
כתב הצבאי של פרוגי, אסף ועקנין, בטור חריף במיוחד על אופן התגובה שבו ממשלת ישראל צריכה לפעול כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ובראשם חמאס. "אנחנו מרמים את עצמנו כל פעם מחדש, שהנה השקט יחזור לאזור"
לטור המלא
 

בסמוך לשעה 10:30 היום (א') נשמעה אזעקה נוספת בתל אביב בפעם הרביעית מאז החל המבצע. מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה אמש (ש') הוכיחה את עצמה גם הפעם ויירטה את הטיל שנורה לעבר גוש דן. בחמאס גם הפעם נטלו את האחריות וטענו כי מדובר בטיל מסוג פאג'ר 5.

בעקבות היירוט, רכב בחולון נפגע מרסיסי טילים. איש לא נפגע. מוקדם יותר הבוקר נפצעו קל שני באדם מירי הרקטות לאזור. "כיפת ברזל" שבאזור גם היא יירטה כמה מהרקטות שנורו.

סיקור מיוחד - מבצע "עמוד ענן":
• בני גנץ: להגביר קצב התקיפות בעזה
• חמאס מתגעגע לפיגועי ההתאבדות
• "מוטיבציה גבוהה של אנשי המילואים"

"מבקש להביע את הערכתי לצה״ל וחיל האוויר על היירוט המוצלח שביצעה כיפת ברזל בשמי גוש דן" אמר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "תושבי תל אביב יפו ממשיכים בשגרת החיים תוך הגברת הערנות והקפדה על הנחיות פיקוד העורף כפי שעשו בצורה יפה עד כה. כל עוד לא התקבלה הנחייה אחרת, מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה"

"כמה דקות אחרי שנשמעה האזעקה ברחבי גוש דן נמסר על רכב שעולה באש במחלף וולפסון בחולון" נמסרת מדוברות הצלחה גוש דן". "חובשי הצלה גוש דן שהוזעקו למקום מדווחים כי ככל הנראה הדליקה פרצה כתוצאה מנפילת חלקיק טיל שנפל על הרכב אין נפגעים. כוחות משטרה במקום"

"סמוך לשעה 10:30 נשמעה אזעקה ברחבי תל אביב, בני ברק ורמת השרון - מדובר בשני יירוטים מוצלחים של מערכת 'כיפת ברזל' מעל גוש דן, לא דווח על נפגעים או נזק באירוע" נמסר ממשטרת ישראל.

רסיס שפגע ברכב בחולון.
רסיס שפגע ברכב בחולון.
צילום: דוברות הצלה גוש דן
אישי
 
נפל בי-ם; "התפלק פאג'ר"  שמואל מוניץ
 
לראשונה מאז דווח על ידי דסק החדשות של פרוגי כי נפל טיל באזור ירושלים, דעות רבות החלו להישמע. הבחור הצעיר מאזור "גוש עציון", שמואל מוניץ מרגיש אכזבה. "הייאוש של הטרוריסטים בעזה הגיעה עד לכאן" הוא מספר
לטור המלא
 

"אנחנו רועדים" סיפרה מיקי סלומון, סטודנטית לקולנוע וטלוויזיה ממכללת אורט גבעתיים. "זה מפחיד, רעדתי. אני קופאת במצבים כאלו" הוסיפה.

במהלך הלילה תקף צה"ל באמצעות חיל האוויר עשרות משגרים מוטמנים, תוך שהוא מסב נזק רב למערכים אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור. נוסף על כך, נתקפו מחנות אימונים של ארגון הטרור חמאס.

יתר על כן, נתקפה אנטנה ששימשה את חמא"ס בפעילות הטרור נגד מדינת ישראל בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחמי ספינות חיל הים ביצעו ירי לעבר מטרות טרור בקו החוף בצפון הרצועה. לפני זמן קצר נתקף ה"סראיא", מחנה אימונים מרכזי ומפקדת טרור של ארגון הטרור חמאס.

לקראת מבצע קרקעי.
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: "ממשיכים בתוכניות המבצעיות"

דובר צה"ל אמר הבוקר בתדרוך לעיתונאים כי צבירת הסד"כ נמשכת בדרום וכי לוחמי המילואים עוסקים באימונים ובתרגול מודלים לתמרון קרקעי, כך שגם אם יוחלט שלא לבצע מהלך קרקעי תנוצל מסת המילואים להגברת הכשירות. "אנחנו ממשיכים בתוכניות המבצעיות ובמהלך היום נמשיך בגלי תקיפות", סיכם דובר צה"ל.

מלבד זאת, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, הנחה בסיום ישיבת הערכת מצב בבסיס הקריה בתל אביב אמש (ש') את כוחות צה"ל להמשיך ולתקוף בכל הכוח ברצועת עזה. כמו כן הוא ביקש להגביר את קצב התקיפות על יעדי הטרור.

תגובות