פגיעה ישירה באופקים; בכיר בחמאס חוסל. שאריות רקטה. צילום: דני טיליס

פגיעה ישירה באופקים; בכיר בחמאס חוסל

ממשיכים במדיניות החיסולים. למעלה מ-1000 מטרות הופגזו והושמדו בימים האחרונים. היום: ראש מערך הרקטות בחמאס חוסל על ידי חיל האוויר. עשרות רקטות נורו משעות הבוקר אל עבר ישראל, אחת לכיוון תל אביב והסביבה

אישי
 
נפל בי-ם; "התפלק פאג'ר"  שמואל מוניץ
 
לראשונה מאז דווח על ידי דסק החדשות של פרוגי כי נפל טיל באזור ירושלים, דעות רבות החלו להישמע. הבחור הצעיר מאזור "גוש עציון", שמואל מוניץ מרגיש אכזבה. "הייאוש של הטרוריסטים בעזה הגיעה עד לכאן" הוא מספר
לטור המלא
 

בכיר נוסף חוסל. ראש מערך הרקטות בחמאס חוסל היום (א') על ידי חיל האוויר.

הבכיר, יחיא עביא, חוסל בזמן ששהה בביתו בצפון הרצועה, סמוך למקומות מהם נורו רקטות ארוכות הטווח.

לאחר מכן, הפלסטינים דיווחו כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה.

באופקים: ארבעה בני אדם נפצעו, אחד מהם באורך קשה והאחרים בקל עד בינוני. לפני הפגיעה הזאת, אישה נוספת נפצעה קל, מפגיעה בבניין.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, סייר בשטחי ההיערכות של צה"ל בדרום הארץ ובחן את מוכנות הכוחות לכל תרחיש. רא"ל גנץ נתן לכוחות הנחיות להמשך. עם חזרתו לבסיס הקרייה בתל אביב, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב, בה הנחה את צה"ל להמשיך ולפגוע בתשתיות ובפעילים מרכזיים ולהגביר את קצב התקיפות. הרמטכ"ל ציין בהערכת המצב את הפעילות המצויינת של מערך ההגנה האווירית ואת חוסנו של העורף הישראלי.

הרמטכ"ל בדרום.
צילום: דובר צה"ל; עריכה: אלון אלבכרי

 

 

מוקדם יותר היום: "צה"ל מתקדם לעבר השלב השני, התרחקו מאנשי חמאס" מסר צה"ל לתושבי הרצועה, באמצעות אחד מתדרי הרדיו ברצועה. "הודעה חשובה לתושבי הרצועה: חמאס משחק באש ומסכן את חייכם לשווא. למען ביטחונכם אתם נקראים לציית להנחיות ולהימנע מלהתקרב לתשתיות ולפעילים של חמאס".

דעה
 
"אסור לחתור למגעים להפסקת אש"  אסף ועקנין
 
כתב הצבאי של פרוגי, אסף ועקנין, בטור חריף במיוחד על אופן התגובה שבו ממשלת ישראל צריכה לפעול כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ובראשם חמאס. "אנחנו מרמים את עצמנו כל פעם מחדש, שהנה השקט יחזור לאזור"
לטור המלא
 

כמו גם, לפי דיווחים צה"ל פגע במשרדי הטלוויזיה של חמאס.

מטחים כבדים לעבר יישובי הדרום, בהם אשדוד, אשקלון, באר שבע ושאר יישובי עוטף עזה. "כמות אזעקות רבה בזמן קצר" סיפר כתבנו, משה אבוטבול, שמתגורר בדרום.

בסמוך לשעה 10:30 היום (א') נשמעה אזעקה נוספת בתל אביב בפעם הרביעית מאז החל המבצע. מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה אמש (ש') הוכיחה את עצמה גם הפעם ויירטה את הטיל שנורה לעבר גוש דן. בחמאס גם הפעם נטלו את האחריות וטענו כי מדובר בטיל מסוג פאג'ר 5.

בעקבות היירוט, רכב בחולון נפגע מרסיסי טילים. איש לא נפגע. מוקדם יותר הבוקר נפצעו קל שני באדם מירי הרקטות לאזור. "כיפת ברזל" שבאזור גם היא יירטה כמה מהרקטות שנורו.

סיקור מיוחד - מבצע "עמוד ענן":
• בני גנץ: להגביר קצב התקיפות בעזה
• חמאס מתגעגע לפיגועי ההתאבדות
• "מוטיבציה גבוהה של אנשי המילואים"

צה"ל תוקף את מחנה האימונים של חמאס.
צילום: דובר צה"ל; עריכה: אלון אלבכרי

"מבקש להביע את הערכתי לצה״ל וחיל האוויר על היירוט המוצלח שביצעה כיפת ברזל בשמי גוש דן" אמר ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "תושבי תל אביב יפו ממשיכים בשגרת החיים תוך הגברת הערנות והקפדה על הנחיות פיקוד העורף כפי שעשו בצורה יפה עד כה. כל עוד לא התקבלה הנחייה אחרת, מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה"

"כמה דקות אחרי שנשמעה האזעקה ברחבי גוש דן נמסר על רכב שעולה באש במחלף וולפסון בחולון" נמסרת מדוברות הצלחה גוש דן". "חובשי הצלה גוש דן שהוזעקו למקום מדווחים כי ככל הנראה הדליקה פרצה כתוצאה מנפילת חלקיק טיל שנפל על הרכב אין נפגעים. כוחות משטרה במקום"

"סמוך לשעה 10:30 נשמעה אזעקה ברחבי תל אביב, בני ברק ורמת השרון - מדובר בשני יירוטים מוצלחים של מערכת 'כיפת ברזל' מעל גוש דן, לא דווח על נפגעים או נזק באירוע" נמסר ממשטרת ישראל.

רסיס שפגע ברכב בחולון.
רסיס שפגע ברכב בחולון.
צילום: דוברות הצלה גוש דן

קבלו את העדכונים ישר לעמוד הפייסבוק שלכם. מסביב לשעון

במהלך הלילה תקף צה"ל באמצעות חיל האוויר עשרות משגרים מוטמנים, תוך שהוא מסב נזק רב למערכים אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור. נוסף על כך, נתקפו מחנות אימונים של ארגון הטרור חמאס.

יתר על כן, נתקפה אנטנה ששימשה את חמא"ס בפעילות הטרור נגד מדינת ישראל בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחמי ספינות חיל הים ביצעו ירי לעבר מטרות טרור בקו החוף בצפון הרצועה. לפני זמן קצר נתקף ה"סראיא", מחנה אימונים מרכזי ומפקדת טרור של ארגון הטרור חמאס.

כוחות שריון מתארגנים למבצע.
צילום: דובר צה"ל
כוחות גבעתי מתארגנים למבצע.
צילום: דובר צה"ל
תגובות