מטח כבד לעבר באר שבע; אוטובוס ניזוק. מטח לעבר באר שבע. צילום: דוברות משטרת ישראל

מטח כבד לעבר באר שבע; אוטובוס ניזוק

לפי רשת "אל-ערבייה": הפסקת אש תוך שעות. שרי התשיעייה דנו בהצעה המצרית להפסקת האש. במקביל: ירי לעבר יישובי הדרום. אזעקות נשמעו בבאר שבע, באופקים ובמועצת "בני שמעון". "כיפת ברזל" יירטה כמה מהן

דעה
 
"אסור לחתור למגעים להפסקת אש"  אסף ועקנין
 
כתב הצבאי של פרוגי, אסף ועקנין, בטור חריף במיוחד על אופן התגובה שבו ממשלת ישראל צריכה לפעול כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ובראשם חמאס. "אנחנו מרמים את עצמנו כל פעם מחדש, שהנה השקט יחזור לאזור"
לטור המלא
 

שרי פורום התשיעייה דנו עד השעות המוקדמות בנושא הפסקת האש. לפי רשת "אל-ערבייה", ההסכם עתיד להיחתם תוך שעות.

מתוך 15 רקטות ששוגרו הבוקר (ג') לעבר יישובי הדרום, שלוש מהן הצליחו לחדור את הגנת "כיפת ברזל" ופגוע במספר מוקדים בבאר שבע. אחת הרקטות פגעה סמוך לאוטובוס. במקום ישנה נפגעת אחת באורח קל מרסיסים וכן נפגע חרדה אחד.

במוקד נוסף בעיר, פגעה רקטה בכלי רכב חונה. הרקטה השלישית שהצליחה לחדור נחתה באחת השכונות בעיר, וכעת נערכות סריקות לאיתור מקום הפגיעה.

במהלך שעות הלילה צה"ל המשיך לתקוף כ-100 יעדי טרור, ביניהם משגרים מוטמנים, מנהרות טרור ומחסני אמצעי לחימה, תוך שהוא מסב נזק רב למערכים אלה.

כמו כן, הותקפו מבנים השייכים למספר פעילים בכירים בארגוני הטרור ברצועת עזה, ומשמשים כמפקדות טרור. בנוסף, נתקף יעד כספי טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כ-10 מנהרות מסתור של ארגון הטרור חמאס נתקפו ברחבי רצועת עזה.

לוחמי ספינות חיל הים ביצעו ירי לעבר מטרות בקו החוף של מרכז רצועת עזה. כמו גם בוצע ירי ארטילרי לעבר נקודות חשודות ברצועת עזה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (ב') את שרי התשיעייה לדיון בהצעה המצרית לרגיעה ולסיום מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה.

אישי
 
צועקת בשקט. החיים בדרום  ירין קקון
 
הדרום בוער אבל כבר לא רק הוא, כתבתנו חיה את רוח המלחמה כבר חמש שנים, פורקת ומשתפת על החיים תחת האש בעיר הדרומית אשדוד.
לטור המלא
 

לפי דיווחייה של רשת "אל-ערבייה", ייתכן כי הפסקת האש תחל תוך 24 שעות. כמו גם היא טענה כי המשלחת הישראלית שביקרה בקהיר, שעד לאחרונה הוכחש כל קשר לקיומה, חזרה לארץ להתייעצויות. במקביל, ישראל התחייבה שלא להתחיל מבצע קרקעי בשל המשא ומתן המתקיים.

בפעילות משותפת לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי, תקף צה"ל מקום מסתור של פעילים בכירים ממערך הירי לעבר ישראל של הג'יהאד איסלאמי בצפון רצועת עזה.

בלילה שבין ראשון לשני תקף צה"ל כשמונים יעדים ביניהם משגרים מוטמנים, מנהרות ומחנות אימונים תוך שהוא מסב נזק רב למערכות אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור. בין היתר, נתקף אתר השיגור התת-קרקעי שממנו בוצע הירי לעבר קריית מלאכי בשעות הערב (א').

סיקור מיוחד - "מבצע עמוד ענן":
• מסי תומך בישראל? תמונה אומרת שכן
• מפגין למען עזה נדרס על ידי מתנחל
• מעוניינים לארח משפחות מהדרום?

עדכונים שוטפים מסביב
לשעון בעמוד הפייסבוק של פרוגי

מתחילת מבצע "עמוד ענן" תקף צה"ל מעל 1350 יעדי טרור ברחבי הרצועה. כמו כן, הותקפו מבנים השייכים לבכירים בארגוני הטרור ברצועה, המשמשים כמפקדות טרור וכאתרים לאחסון אמצעי לחימה.

כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף לוחמי חיל הים תקפו מספר מטות שיטור של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה. בנוסף, תקף צה"ל מספר חוליות מחבלים המזוהות עם ארגון הטרור חמאס, ביניהן חוליות שעסקו בשיגור לעבר שטח מדינת ישראל.

הסוללה החמישית של "כיפת ברזל" יירטה הערב (א').
צילום: דביר דהן; אם גם לכם יש סרטון - שלחו לנו!
הרמטכ"ל בני גנץ בדרום.
צילום: דובר צה"ל; עריכה: אלון אלבכרי
כוחות שריון מתארגנים למבצע.
צילום: דובר צה"ל
כוחות גבעתי מתארגנים למבצע.
צילום: דובר צה"ל

במהלך הימים האחרונים, דסק החדשות של פרוגי עדכן אתכם מסביב לשעון, וכך גם ימשיך. חשוב להגיד תודה לאותם אנשים שנמצאים מאחורי הקלעים: עומר קינן, בר מנור, אביב וקנין, עדן כהן סרי, צליל אלפסי, אסף ועקנין, משה אבוטבול, ליאור לוי והדר גרינברג.

כמו גם אנחנו רוצים להגיד לכם תודה - הגולשים, שמתעדכנים מסביב לשעון בעמוד הפייסבוק שלנו וכאן באתר, שולחים תמונות וסרטונים ואפילו גם סיפורים ודעות.

תגובות