תושב טייבה חשוד כי ביצע הפיגוע בתל אביב. זירת הפיגוע, אמש (ד'). צילום: משטרת מחוז תל אביב

תושב טייבה חשוד כי ביצע הפיגוע בתל אביב

בית המשפט התיר לפרסום כי בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ נמצאו החשודים בפיגוע באוטובוס ברחוב שאול המלך, בלב תל אביב. לפי הפרטים שהותרו לפרסום עד כה, מדובר באזרח תושב טייבה ששם את המטען באוטובוס ולאחר מכן התקשר למפקדו שהוא - הפעיל את המטען מרחוק

הותר לפרסום: בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ הצליחו אתמול (ד'), ככל הנראה לאחר הורדת הכוננות במרכז, לתפוס את המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס בתל אביב ופצע לפחות 29 בני אדם, כאשר רובם נפצעו קל.

לפי השב"כ, מדובר בחברי חוליית טרור מהכפר בית לקיא הסמוך לרמאללה, שגייסו אזרח ישראלי, תושב טייבה. בעבר הוא התגורר בשטחים.

זירת האירוע, מהלווין.
זירת האירוע, מהלווין.
צילום: Google Maps.

המחבל הכניס את המטען לאוטובוס ולאחר שעדכן את מפקדו, הוא הפעיל את המטען מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי שלו. לפי מקורות במשטרה, החקירה עוד בעיצומה וצפויים עוד מעצרים רבים.

בחקירה הראשונית עולה כי חברי ההתארגנות המזוהים עם החמאס והג'יהאד האיסלאמי הודו בשב"כ שהמטען יועד להתפוצץ בתל אביב, כמו שקרה. כאמור, חברי החוליה נלכדו בפעילות משותפת של השב"כ ושל הצבא. 

כזכור, במהלך החיפושים אחרי החשודים במקרה, הוצבו מחסומים בכל אזור המרכז, בצירים מרכזיים ואף הוטל עוצר בבסיסי הצבא השונים באזור מרכז. על פרטי החקירה עדיין חל צו איסור פרסום, ועל כן נמשיך לעדכן אותכם בהמשך.

דקות אחדות לאחר חשיפת זהותו של המחבל, אמרו חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי מרשימת "עוצמה לישראל": "אולי עכשיו יבינו נתניהו וליברמן כי כאשר הם מגלים חולשה ורפיסות מול החמאס בעזה, הם מעוררים את כל שדי הבוגדנות והטרור גם בקרב ערביי ישראל".

תגובות