שר הביטחון אהוד ברק: "אני פורש מפוליטיקה". אהוד ברק. צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון אהוד ברק: "אני פורש מפוליטיקה"

אהוד ברק הודיע במסיבת עיתונאים דרמטית על סיום הקריירה הפוליטית שלו, עם הבחירות בחודש ינואר 2013. ברק שכיהן בתור הרמטכ"ל, ראש הממשלה ולאחר מכן בתור שר הביטחון, ישוב לחיים רגועים ושלווים

אהוד ברק, מי שכיהן בתור הרמטכ"ל ובתור שר הביטחון בתפקידו האחרון, הודיע הבוקר (ב') בהודעה דרמטית לאמצעי התקשורת כי הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים החל מחודש ינואר הקרוב, עם הבחירות לכנסת. 

ההודעה הדרמטית מגיעה רגע אחרי סיום מבצע "עמוד ענן", בו לברק, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החוץ, אביגדור ליברמן, היה את החלק הכי מרכזי בקבלת ההחלטות לאורך כל המבצע. 

בין תפקידיו של ברק:

  • 1991-1995 הרמטכ"ל ה-14.
  • 1995 - שר הפנים ושר החוץ בממשלת רבין ולאחר מכן בממשלת פרס.
  • 1999- 2004 ראש ממשלת ישראל.
  • 2007-2012 שר הביטחון - "עופרת יצוקה", משט הטרור ה"מרמרה" ו-"עמוד ענן". 

השאלה הנשאלת היא כיצד נסיגתו של ברק מהחיים הפוליטיים תשפיע על הסקרים הפוליטיים הקרובים. כזכור, הסקר של ערוץ הכנסת שפורסם בסוף השבוע האחרון קבע כי במקומות הראשונים נמצאות המפלגות: הליכודהעבודה והבית היהודי כשהליכוד מובילה עם שלושים ושלושה מנדטים, העבודה עם עשרים וארבעה והבית היהודי עם שלושה עשר מנדטים.

תנועת יש עתיד בראשות יאיר לפיד נמצאת במקום הרביעי, עם אחד עשר מנדטים ומיד אחריה, ההבטחה של הציבור הדתי - מפלגת ש"ס המאוחדת בהובלתם של אריה דרעי ואלי ישי. במקום השישי נמצאות המפלגות יהדות התורה ומר"ץ, שזכו רק לשישה מנדטים.

רשימתם של חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי - עוצמה לישראל, זוכה לארבעה מנדטים, על אף השקת הרשימה החדשה רק לפני כשבוע. המפלגות עם שלם ובל"ד זכו לשלושה מנדטים. נתון מעניין הוא שהמפלגות קדימה בראשות שאול מופז ועצמאות, לא עברו את אחוז החסימה. 

אלדד ובן ארי מסרו לתקשורת את ההודעה הבאה, לאחר ששמעו כי ברק פורש מחייו הפוליטיים: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה. עכשיו יוכלו נתניהו וליברמן לאשר את כל מפעלי הבנייה ביהודה ובשומרון שברק תקע על שולחנו או שיוכח שברק היה רק עלה תאנה וראש הממשלה הוא האחראי להתנכלות למתיישבים". 

תגיות
תגובות