האוסטרלים זועפים על פרשיית אדום אדום. תיעוד של התעללות בפרה עם שוקר חשמלי. צילום: פייסבוק

האוסטרלים זועפים על פרשיית אדום אדום

בעקבות התחקיר בכלבוטק שתיעד את ההתעללות בבעלי החיים במפעל אדום אדום של תנובה, הורה סגן שר החקלאות באוסטרליה לפתוח בחקירה כנגד המפעל. בנוסף קוראים תושבי היבשת, לאסור את ייצוא הבקר לישראל

פרשת המטבחיים הגדולה של תנובה רחוקה מסיום: ברשת האוסטרלית ABC, החליטו לפתוח את מהדורת החדשות שלהם, בפרסום של התמונות המזעזעות מבית המטבחיים של חברת "אדום אדום" מבית תנובה.

בתוכנית רואיינה ווטרינרית מומחית בשם ד"ר בידה ג'ונס אשר צפתה בתמונות המחרידות. בדבריה טענה כי בממצאי התחקיר ניראות הפרות חמורות מאוד של התקנים הבינלאומיים והתקנים האוסטרלים 

מעבר לתגובתה הנחרצת של הווטרינרית, סגן שר החקלאות האוסטרלי הורה לפתוח בחקירה כנגד המפעל הישראלי. הציבור האוסטרלי מיהר להגיב גם הוא, ופעילי ארגוני בעלי החיים ביבשת דורשים הקפאה מוחלטת או השעייה של ייצוא בעלי החיים האוסטרלים לעבר ישראל.

עוד באותו הנושא: 

חגי כהן מעמותת "אנונימוס",  ממובילי הקמפייין ציבורי נגד החברה המוכרת בישראל אמר לפרוגי כי: "אנו קוראים לאוסטרליה להשעות את המשלוחים החיים לישראל. יחד עם זאת, העובדה שבית המטבחיים זכה לאישור מהרשויות מוכיחה כי אי אפשר לסמוך על הרשויות בהגנה על בעלי החיים".


הפגנת מחאה כנגד תנובה

כ-300 איש השתתפו אמש (ב') בהפגנה הקוראת לחרם צרכנים על חברת "תנובה". המפגינים קראו: "התעללות זה לא כשר, מנכ"ל תנובה תתפטר", "לא נשכח ולא נסלח - מוצרי תנובה לפח","זו לא חקלאות - זו התעללות". צוות של הטלוויזיה האוסטרלית תיעד את ההפגנה.

השחקנית אורנה בנאי השתתפה בהפגנה וקראה לחרם צרכנים על תנובה. בין דבריה: "באנו לכאן כדי לומר לתנובה שעל התעללות כזאת - הציבור לא עובר לסדר היום. השיטה של תנובה היא להאשים את הש"ג - כאילו שהעובדים הביאו את השוקרים מהבית". 

 

 

אורנה בנאי בהפגנה.
אורנה בנאי בהפגנה.
צילום: פייסבוק אנונימוס.

עוד הוסיפה בנאי: "תנובה צריכה לתת את הדין על ההתעללות, ולא להתחמק מאחריות. יחד עם זאת, גם לנו כצרכנים יש אחריות. אני עשיתי את הבחירה המוסרית שלי - עברתי לצמחונות".

רות קוליאן, אישה חרדית בת 31 מפתח תקווה שהגישה תביעה ייצוגית נגד תנובה, אמרה בהפגנה: "המחאה הזאת חוצה מגזרים ומגדרים, ומאחדת בין שמאל וימין, דתיים וחילוניים, אוכלי בשר וצמחונים. אסור להרשות התעללות כזו. זה עניין של אנושיות בסיסית. התורה מצווה על הימנעות מצער בעלי חיים, ולנוכח ההתעללויות שנראו בתחקיר, מרחף סימן שאלה גדול מעל סוגיית הכשרות".

הישראלים מפגינים אמש (ב') כנגד תנובה.
הישראלים מפגינים אמש (ב') כנגד תנובה.
צילום: פייסבוק אנונימוס.
תגובות