ברוך מרזל: "אני קיצוני באהבה שלי לישראל". ברוך מרזל בהפגנה בירושלים. צילום: פייסבוק

ברוך מרזל: "אני קיצוני באהבה שלי לישראל"

מיוחד: כתב פרוגי תפס את איש הימין הקיצוני ברוך מרזל לשיחה של אחד על אחד על פוליטיקה, מצעד הגאווה, הנוער הישראלי, הצבא, הציונות וגם, מה הוא חושב על הניצול הכלכלי של תושבי ישראל

יש מי שאומרים, שאם רציתם לפגוש את הדוגמה החיה לקיצונות פוליטית, איש הימין ברוך מרזל הוא התשובה לכך. בראיון מיוחד לפורטל פרוגי, הוא מגלה פנים קצת אחרות, כאלו שמראות שאכפת לו מאורח החיים הקפיטליסטי ומהנוער הישראלי.

למה אתה מוגדר קיצוני?

"אני קיצוני בדבר אחד – לאהוב את עם ישראל", הוא עונה בחיוך.

התנגדותך למצעד הגאווה, אינה מפלגת?

"נישואים בין גבר לגבר הם דבר לא בריא, הוא נוגד את הטבע ונוגד את ההלכה ואת הצביון היהודי של המדינה. אינני מבקר בחדר של אחרים, אבל כשהם באים לעיר הקודש ופוגעים ברגשותיהם של אנשים בעיר זאת בעיה", הוא טוען.

מה דעתך על התוכנית הכלכלית של שלי יחיימוביץ? 

"כולם מחלקים, ונותנים", אומר מרזל וממשיך: "כל אחד והתכנית הכלכלית שלו. בנושא הכלכלי אני מאד חברתי. השתתפתי במחאה החברתית. חלק מהיהדות היא עזרה וחמלה לעניים, ולכן אני מקבל חלק מהאמירות של השמאל בתחום הכלכלי. אינני מוכן לקבל את הקפיטליזם החזירי".

מה קפיטליסטי חזירי במדינה? 

"העובדה שעד לפני שנה שילמנו פי עשרה מעכשיו על חשבון הסלולרי, ועדיין החברות מרוויחות יפה, מוכיח שיש אליטה שמתעשרת על חשבון החלשים והעניים. ישבתי עם חבר הכנסת מיכאל בן ארי כשבאו אלינו ללשכה וראיתי מקרים של אנשים שלקחו הלוואה מבנק והייתה להם נפילה, וממינוס של עשרות אלפי שקלים הוא נהפך להיות חוב של מליונים. זה מזכיר את השוק האפור, ולא בנקאות הוגנת. עכשיו צריכים להילחם בבנקים", הוא רוטן.

מה אתה חושב על הכפייה הדתית בישראל?

"שיש גם כפייה חילונית, למשל מצעד הגאווה בירושלים, תמונות לא צנועות ברחובות. אני לא מכריח אף אחד לשמור על הדת, וכך גם אחרים לא אמורים לכפות עליי להיפגע רגשית. על האדם הפרטי איננו כופים דבר, אבל מוסדותיה ואנשי הציבור שלה צריכים להיות בעלי צביון יהודי", אומר מרזל.

מה המסר שלך לנוער הישראלי?

"אני חושב שבכל הדורות, ובכל העמים, הנוער הזה עשה את ההבדל. המדינה הוקמה על ידי צעירים והמדינה מוחזקת היום על ידי חיילים בני 18-21 והמדינה תמשיך להתפתח על-ידי הנוער. ואם הם רוצים חיים טובים עליהם לתת למדינה במקום לחשוב מה הם מקבלים", הוא עונה.

ברוך מרזל. מאמין בנוער הישראלי.
ברוך מרזל. מאמין בנוער הישראלי.
צילום: פייסבוק.

משחק אסוציאציות

מי הוא יהודי? אחד שנולד לאם יהודיה.

ציוני? אוהב את ארץ ישראל, ועושה הכל כדי לחיות בארץ ישראל

חברת הכנסת חנין זועבי? אויב מסוכן

אחמד טיבי? מסוכן יותר (כי הוא חכם יותר)

זהבה גלאון? מתיוונת של הדור הזה

ניצולי שואה? אנשים שהיה להם נס ושרדו, ולא מטופלים כפי שצריך

חבר הכנסת אריה אלדד? אידיאולוג, אדם עם עקרונות שמאמין בשלמות ארץ ישראל ולא מוכן לוותר עליה.

אבל הוא חילוני. הכיפה לא חשובה לי. אריה דרעי לדעתי לא יותר דתי מאריה אלדד – כי הוא מוכן לוותר על שטחים בארץ ישראל.

טיולים בחברון? כאן הכל התחיל, וזאת התחברות לשורשים. עם כל החששות שלי מגדעון סער כפוליטיקאי, הוא עשה דבר גדול כשאישר את הסיורים בחברון.

צבא? חיילים צדיקים ומוכנים למסור את נפשם למען עם ישראל, שנמצאים תחת מוסד שמפקיר אותם ולא נותן להם אפשרויות להתגונן ושולחים אותם למשימות בידיים קשורות.

ציונות? אם ציונות זה לוותר על שטחים בארץ ישראל, ואם ציונות זה בן גוריון – אז גם אני לא כזה. אבל אם ציונות זה להילחם למען ישראל, ולקבל את ישראל השלמה – אז אני והחרדים ציונים ודווקא ציפי לבני, השמאלנית לא.

תגיות
תגובות