אמ;לק: נפרדים מאגדת כדורגל ותאונת הטיס בנגב. gettyimges.IL\Marcelo Endelli

אמ;לק: נפרדים מאגדת כדורגל ותאונת הטיס בנגב

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

יום ראשון, 22.11.20  

יונתן פולארד בצעדים חזרה ראשונים לישראל

לאחר שריצה 30 שנות מאסר בכלא האמריקאי והיה אסיר משוחרר תחת הגבלות מחמירות במשך 5 שנים,יונתן פולארד ואישתו חותכים את האזיק האלקטרוני ומקבלים אישור עלייה לארץ. פולארד: "כנגד כל הסיכויים,אסתר הגיעה אליי,חתכה את האזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים".        "

פתיחת הקניונים בניגוד להנחיות

בעוד שמשרד הבריאות מעכב את האישור לפתיחת הקניונים, חלק מקניוני עזריאלי ועופר החליטו לא לחכות ולפתוח בניגוד להנחיות, רק חנויות בודדות נפתחו וחלקן קיבלו אזהרות ואף דוחות מהשוטרים שהסתובבו במקום, נראו חנויות שסגרו לאחר אזהרה ופתחו מאוחר יותר ביום. על אף שכמות הלקוחות הייתה מועטת נראו תורים ארוכים במיוחד בכניסה לחנויות שפתחו.

 

© צילום: fotolia

 

תקיפה בחוות התנינים: תנין נשך ילד בן ארבע

רם בן הארבע נפצע לאחר שננשך בחוות התנינים בערבה, מצבו הוגדר קשה. הילד הצעיר פונה לבית החולים סורוקה במסוק עם חבלה קשה ביד והובל לניתוח. אימו של הילד מספרת:"הוא הכניס את היד מעבר לגדר, שמעתי צעקות- באתי לשם והיד שלו הייתה ממש תלושה". תגובת בעל חוות התנינים:"יש פה היסטריה מיותרת, יש לו נשיכה לאורך היד עם חתך, שווה ערך לנשיכה של כלב".

יום שני, 23.11.20

פתיחת מערכת החינוך לכל הכיתות

לאחר שאושרה החזרת כלל תלמידי בתי הספר היסודי בערים ירוקות וצהבות, ניתן מועד חזרה גם לחטיבות הביניים ולתיכונים בערים הללו. פתיחת כיתות י' עד י"ב תערך החל ממחר (א) ופתיחת יתר הכיתות תערך בשבוע הבא, מהתאריך ה - 6.12.2020. כמובן שהחזרה ללימודים תיהיה על פי המתווה של משרד הבריאות ועל ידי שימוש בקפסולות. שר החינוך גלנט בתגובה:"נגדיל את היקף הבדיקות לתלמידים וצוותי  ההוראה, כדי לשמור על בריאותם".

© adobestock

קיצור ימי הבידוד ל10 ימים

לאור הצלחת הפיילוט הקודם של קיצור ימי הבידוד ל12 יום, הוחלט במשרד הבריאות  כי יאופשר להתנות קיצור של עוד יומיים למי שעשה 2 בדיקות קורונה עם תוצאה שלילית ובכך לאפשר למבודדים לצאת מהבידוד אחרי תום 10 ימים בלבד.

יום שלישי, 24.11.20

התרסקות מטוס קל בנגב

ליהוא בן- בסה בן 19 ורב סרן במילואים איתי  זיידן בן ה42, חניך ומדריך שיצאו לטיסה ואיבדו שליטה במטוס בנסיבות לא ידועות התרסקו. כוחות מד"א וכוחות כיבוי הגיעו למקום ופינו את השניים לבית חולים סורוקה, שם נקבע מותם. יהי זכרם ברוך.

ערן זהבי מועמד לשחקן השנה בכדורגל

בתחרות שחקן השנה בכדורגל שנעשת על ידי "FIFPRO" , מועמד זהבי לתואר חלוץ השנה בעולם. מנכל ארגון שחקני הכדורגל מושיקו מישאלוף:"הבחירה בערן כמועמד נותנת השראה עצומה לספורטאים צעירים ומביאה גאווה לישראל ולכדורגל הישראלי בפרט".

יום רביעי, 25.11.2020

מוקש ימי התפוצץ ליד סעודיה:

מכלית נפש נפגעה מפיצוץ מוקש בים האדום סמוך לסעודיה וליד גבול תימן. סעודיה האשימה את תימן בהטמנת מוקשים ימיים מתוצרת איראנית בדרום הים האדום. סעודיה מסרה כי כוחותיה השמידו חמישה מוקשים כאלו.

יום המאבק באלימות כנגד נשים נתוני הקורונה:

ביום רביעי האחרון, התקיים יום המאבק באלימות כנגד נשים ובעקבות יום זה, פורסמו נתוני האלימות במשפחה בזמן הקורונה. משטרת ישראל פרסמה כי בכל יום בממוצע נפתחים כ-40 תיקים בנושא אלימות במשפחה הכוללים עבירות גופניות, נפשיות, מיניות, עבירות רכוש וכדומה. הדו"ח מראה על עליה של 28% בשנת 2020 לעומת שנת 2019, במספר העבירות כנגד נשים ועבירות בתוך המשפחה. אנשים רבים יצאו למחאות ולפעילויות הזדהות עם המאבק עם האלימות כנגד נשים. זה הזמן להזכיר שאם אתן נמצאות במערכת יחסים אלימה, אל תשתקו - קו סיוע לנפגעי אלימות במשפחה- 188.

© adobestock

נפרדים מאגדת הכדורגל:

אבל ותדהמה נפלו על העולם כולו לאחר שנודע דבר מותו של אגדת הכדורגל, מספר 10 הבלתי נשכח - דייגו ארמנדו מראדונה נפטר לאחר שלקה בדום לב והותיר מאחוריו סיפור חיים מדהים וקריירה בלתי נשכחת.  מראדונה, שרק בחודש שעבר חגג את יום הולדתו ה-60, נאלץ לעבור ניתוח חירום לפני מספר שבועות להוצאת קריש דם מראשו, אך רופאו שביצע את ההליך הגדיר את הניתוח מוצלח ולאחר מספר ימים של אישפוז, והוא אף שוחרר לביתו. בעקבות מותו הוכרזו שלושה ימי אבל בארגנטינה.

© gettyimges.IL\Marcelo Endelli

יום חמישי, 6.11.2020

לאחר למעלה מחודש, מספר חולי הקורונה ביום זינק ל-1000 חולים ביום:

לראשונה מאז ה - 21 באוקטובר אובחנו ביום חמישי האחרון כ-1000 חולי קורונה, בוצעו בחמישי יותר מ - 60 אלף בדיקות קורונה. בבתי החולים מאושפזים 510 חולי קורונה, 282 מהם במצב קשה. 122 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,826 אנשים. לאחר מימוש ההקלות המתוכננות ללא הקפדה רמת התחלואה בישראל עלולה לעלות.

החורף הגיע ואיתו ההצפות: 

גשמים חזקים ברחבי הארץ גרמו לכבישים לקרוס ולרחובות רבים להיחסם במקומות רבים בארץ כמו: הרצליה, בני ברק, הוד השרון, תל אביב ועוד מקומות נוספים. בעקבות הצפות הגדולות, ראש עיריית הוד השרון יצא לרחובות ועזר לצוותי העירייה ההצלה עם ההצפות בעירו. ילדים רבים פונו מגני הילדים, מכוניות הוצפו ואנשים רבים נתקעו במעליות בעקבות ההצפות. בנוסף, בעיר אשקלון לאחר שנים של סכנת קריסה, קרסה חתיכה מהמצוק ואך חלק מהכביש נפער כבולען.

גבר רצח את בת זוגתו באמצעות פטיש ויצא לקנות אוכל:

ולדימיר ספיטלניקוב נאשם בבית המשפט כי לאחר ויכוח עם בת זוגתו אירינה גריבנב בת ה-67, הוא הכה אותה בכל חלקי גופה עד שהתמוטטה והכה בה בפטיש. לאחר המעשה הוא הלך לקנות אוכל כרגע וחזר הביתה לישון בדירתו. המשטרה מצאה למחרת בבוקר את גופתה של אישתו. ספיטלניקוב הודה מעשה ואף גם שחזר אותו למשטרה. הוא אושם השבוע בבית המשפט.

© צילום: shutterstock

יום שישי, 27.11.2020

גבר בן 46 מואשם באונס ילדה בת 15:

על פי הקביעה  בבית משפט השלום בחיפה, גבר בעשור הרביעי לחייו, איש נדל"ן במקצועו שמתגורר בנהריה וחשוד באונס נערה בת 15, ישוחרר למעצר בית. החשוד מכחיש בתוקף את הטענות כלפיו ואף טוען כי חבריה של הנערה ניסו לסחוט אותו על מנת שימכור להם סמים בחינם. השחרור נדחה עד לשעות אחר הצהריים כדי לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה.החשוד באונס נעצר על ידי שוטרי ביום שלישי האחרון.בחקירתו נטען כי הוא אנס את הנערה במחסן שנמצא בבעלותו בעיר, וכי במשך תקופה סיפק לה ולנערים נוספים סמים. החשוד הכחיש את האונס שמיוחס לו, אך לא את אספקת הסמים.

 

 

תגיות
תגובות