"המנהל מחליט מדי לקיים הבחינות באנגלית" . המנהל אשם. צילום: עידן גולדווסר

"המנהל מחליט מדי לקיים הבחינות באנגלית"

בעקבות פניית פרוגי למשרד החינוך, על אי פריסתן של בחינות הבגרות באנגלית לאורך שלושת שנות הלימודים, טוענת המפקחת הראשית ללימודי האנגלית כי מנהלי בתי הספר הם אלו שקובעים את המועדים

אז המנהלים אשמים? כתבנו ביקר בשבוע שעבר את שיטת הבחינות במקצוע האנגלית בחלק מהתיכונים בארץ, בהם התלמידים ניגשים לבחינות האנגלית החל מכיתה י"א ולא החל מכיתה י' כפי שניתן, תוך כדי פיזור הבחינות לאורך שלוש שנים. 

לדברי המפקחת הראשית ללימודי מקצוע האנגלית במשרד החינוך, הגברת ג'ודי שטיינר, בחינת הבגרות שמורכבת משלושה שאלונים, יכולה להתפרס לאורך שלוש שנות הלימודים.

"בתי ספר רשאים להחליט לפרוס את את השאלונים על פני שלוש שנים, החל מקיץ כיתה י' ועד קיץ יב'. כלומר לרשותם עומדים שבעה מועדים שונים להיבחן, (חורף, מועד קיץ, מועד ב')", היא מציינת.

עוד מציינת המפקחת כי שאלון אחד משלושת השאלונים בכתב הוא שאלון שעליו יש להיבחן לא לפני כיתה י"א, מכיוון שהוא כולל תוכנית לימודים דו-שנתית בספרות אנגלית. "ההחלטה לגבי מועדי פריסת השאלונים נעשית על פי שיקולים מקצועיים והיא בסמכותו של מנהל בית הספר וצוות ההוראה באנגלית", מסבירה המפקחת.

עתה, הגענו לפתרון היצירתי שעלה במוחותיהם של כתבי פרוגי. הפתרון הינה הגשת פנייה מסודרת של תלמידי כיתה י' בתחילת השנה (או עתה, במחציתה) לרכזת מקצוע האנגלית בבית הספר, בה תדרשו להיבחן לפחות בשאלון הראשון בבחינה - שאלון A ב-3 יח"ל, שאלון C ב-4 יח"ל ושאלון E ב-5 יח"ל. נקווה שהטיפ יעזור לכם. 

תגובות